تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خودداری از ارسال کشتی حامل بنزین به ایران

به گفته خبرگزاری رویترز، صاحب یک کشتی نفت‌کش که قرار بود از ترکیه به ایران برود، اوایل ماه میلادی جاری از فرستادن این کشتی به ایران صرف نظر کرد.

بنا بر این گزارش، شرکت هلندی ماروِیو که این کشتی را در اختیار دارد «تصمیم گرفته‌است تا اجازه حرکت این نفت‌کش به مقصد ایران را ندهد» و این تصمیم با افزایش اخیر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ارتباط است.

گفته می‌شود این نفت‌کش که «لیا» نام دارد و با پرچم کشور لیبریا سفر می‌کند قرار بود در روزهای ۱۲ تا ۱۵ ژوئیه محموله‌ای از بنزین را از بندر اِزمیت ترکیه به ایران برساند. اما در این مورد که نفت‌کش مورد نظر «لیا» نام دارد هنوز گزارش‌های تأئیدشده‌ای ارسال نشده‌است.

یکی از بازرگانان فرآورده‌های نفتی در این رابطه به رویترز گفت که «کسب و کار با ایران روز به روز سخت‌تر می‌شود و هم‌اینک برخی از محموله‌های به مقصد ایران را نمی‌شود بیمه کرد.»

یکی از بازرگانان فرآورده‌های نفتی: کسب و کار با ایران روز به روز سخت‌تر می‌شود و هم‌اینک برخی از محموله‌های به مقصد ایران را نمی‌شود بیمه کرد

پس از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، شرکت بیمه لوید لندن نیز اعلام کرد که محموله‌های فرآورده‌های نفتی به مقصد ایران را بیمه نمی‌کند.
شرکت لوید که ۱۵ تا ۲۰ درصد از بخش بیمه دریانوردی جهانی را در اختیار دارد به عنوان تأثیرگذار اصلی بر بازار بیمه دریایی در جهان شناخته می‌شود. این تأثیر باعث شده تا هم‌اینک شرکت‌های بیشتری از بیمه کشتی‌های ایران خودداری کنند.

انجمن‌های اصلی کشتیرانی نیز بندهایی را به قراردادهای خود افزوده‌اند که بر پایه آن‌ها صاحبان کشتی‌ها می‌توانند از تحویل مواد پالایشی نفت به ایران خودداری کنند.

جامعه بین‌الملل می‌کوشد از طریق اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، دولت جمهوری اسلامی را وادار به توقف برنامه هسته‌ای خود کند. قدرت‌های جهانی نسبت به «ابعاد احتمالی نظامی» این برنامه ابراز نگرانی می‌کنند ولی ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)