تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
رامین مهمانپرست:

«شهرام امیری دانشمند هسته‌ای نیست»

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این‌که «شهرام امیری نه دانشمند هسته‌ای است و نه با پای خودش ایران را ترک کرده» مسأله «جاسوسی» وی برای آمریکا را رد کرد.

پس از آن‌که شهرام امیری به ایران بازگشت برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابعی در سی آی ای نوشتند که امیری چند سال پیش از ترک ایران برای آمریکا جاسوسی می‌کرده است. این اخبار همچنین خبر می‌دهند که امیری در ازای دادن اطلاعات هسته‌ای ایران پنج میلیون دلار دریافت کرده است.


رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اما در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن رد جاسوس بودن امیری اعلام کرد که امیری هیچ پولی از آمریکا نگرفته است.

وی انتشار این مسائل در رسانه‌ها را «فضاسازی» می‌داند تا پرونده هسته‌ای ایران مسیر «عادی» خود را طی نکند.

مهمان پرست می‌گوید شهرام امیری دانشمند هسته‌ای نیست و تنها پژوهشگر دانشگاه مالك اشتر است كه به قصد «زیارت» به عربستان سعودی سفر كرده بود، اما با همكاری سرویس‌های امنیتی عربستان سعودی و آمریكا ربوده و به کشور آمریکا منتقل شد.

وی همچنین اظهار کرد آمریکایی‌ها برای این‌که امیری را به عنوان یک دانشمند هسته‌ای معرفی کنند که با خواست خودش اسناد طبقه‌بندی شده را از ایران خارج کرده، پیش‌تر مطرح کرده بودند که اطلاعاتی را از «لپ‌تاپ» یک دانشمند هسته‌ای ایران به دست آورده‌اند.

مهمانپرست بازگشت شهرام امیری به ایران را یك پیروزی «سیاسی» و «امنیتی» برای ایران و «شکستی تلخ» برای آمریکایی‌ها دانست

مهمان پرست اما تمام این مسال را «سناریو سازی‌های‌» بی‌اساس می‌خواند.

وی بازگشت شهرام امیری به ایران را یك پیروزی «سیاسی» و «امنیتی» برای ایران و «شکستی تلخ» برای آمریکایی‌ها دانست.

در شرایطی که مقامات جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند شهرام امیری توسط سرویس امنیتی ایالات متحده ربوده شده است، اما آمریکایی‌ها این اتهامات را رد می‌کنند.

پیش‌تر و پس از آن‌که در خبرها آمد که امیری از دست سی .آی . ای گریخته و به دفتر حافظ منافع ایران پناهنده شده است، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد که «امیری آزادانه به آمریکا آمده است و آزاد است هرگاه بخواهد این کشور را ترک کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درحکومت لات ها واراذل و اوباش دروغ.تقلب.تزویر.ریاجزو فرهنگ این حکومت است.تبلیغات در حکومت فاشیست ها ضامن بقای انهاست.

-- مهرداد ، Jul 18, 2010

مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه‌ حکومت فاسد اسلامی: بازگشت شهرام امیری به ایران را یك پیروزی «سیاسی» و «امنیتی» برای ایران و «شکستی تلخ» برای آمریکایی‌ها دانست. خودتی، حاج رامین گزافه گو و رجز خوان!
حاج شهرام بدون هسته،

-- Bedone Hasteh ، Jul 18, 2010

شهرام امیری در تلویزیون دولتی و غیرملی رژیم چقدر زیبا و ماهرانه دروغ و دونگ سرهم می کرد.با این آرتیست بازیهایی که توی آمریکا درآورده جیمز باند باید بیاد پهلوش لنگ بندازه.بیچاره مادرمرده تقصیری هم نداره.هر چی که بهش دیکته کرده بودن رو باید از حفظ می گفت.دلم به حال زن و بچه بی گناهش می سوزه. خودمونیم هرچی از تاسیسات رژیم در فردو میدونسته به آمریکا گفته.ولی دم آمریکا گرم که از روی انسانیت گذاشته این مرد کله پوک و نادون برگرده به ایران تا رژیم خونوادش رو بیش از این اذیت نکنه.
راستی یه چیز دیگه هم بگم.شغل جدید قشقاوی شامپانزه با اون کت مسخره اش رو در همینجا اعلام می کنم.استقبال از قاتلین، دانشمندان هسته ای وطن فروش و بقیه که متعاقبا اعلام می گردد

-- گردآفرید- برره ، Jul 18, 2010

من نمی فهمم اینکه خود آمریکا به شهرام امیری اجازه خروج داده، چطوری پیروزی سیاسی و امنیتی! برای ج.ا. است؟ ج.ا. اگر عرضه دارد سیستان و بلوچستان را جمع کند.

-- بدون نام ، Jul 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)