تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
عیسی سحرخیز:

«رهبر ایران باید برکنار و محاکمه شود»

عیسی سحرخیز، مدیرکل پیشین مطبوعات وزارت ارشاد امروز در دادگاهی در تهران گفته که از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران به اتهام «سکوت در برابر شکنجه زندانیان» شکایت خواهد کرد.

سحرخیز امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به طور غیرعلنی محاکمه شده است.


عیسی سحرخیز

بر پایه این گزارش، «سحرخیز که امروز با پابند به دادگاه آورده شده، متن دفاعیه خود را به مردم ایران تقدیم کرده است.»

مدیرمسئول ماهنامه توقیف شده آفتاب در جلسه دادگاه گفته که در روز بازداشت‌اش در ١٢ تیر ١٣٨٨ از سوی ماموران امنیتی مورد «شکنجه و ضرب و جرح» قرار گرفته است.

سحرخیز همچنین افزوده که آیت‌الله خامنه‌ای به دلیل این‌که در حق مردم ایران «ظلم» کرده باید «برکنار» شود.

در روزهای گذشته احمدقابل و محسن کدیور نیز خواهان برکناری آیت‌الله خامنه ای شده بودند.

او همچنین گفته که « آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، قانون اساسی و مفاد و اصول مربوط به ولایت فقیه را زیر پا گذارده و از راه عدالت و انصاف و بی‌طرفی در انتخابات منحرف شده است، به‌گونه‌ای که خود به ‌صورت علنی و آشکار می‌گوید که یک نامزد را به نامزدهای دیگر ترجیح می‌دهد و دلش برای پیروزی او می‌تپد.»

سحرخیز: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، قانون اساسی و مفاد و اصول مربوط به ولایت فقیه را زیر پا گذارده و از راه عدالت و انصاف و بی‌طرفی در انتخابات منحرف شده است

سحرخیز این رویکرد رهبر ایران را «زمینه‌ساز انتخابات مهندسی‌شده» خوانده است.

اشاره او به انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در ٢٢ خرداد ١٣٨٨ است که در نتیجه آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد پیروز معرفی شد. مخالفان دولت اما می‌گویند که احمدی نژاد با «تقلب» رئیس جمهور شده است.

حکومت ایران همواره گفته های مخالفان را رد کرده است.

متن کامل دفاعیه عیسی سحرخیز را از اینجا می توانید بخوانید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سحر نزدیک است.

-- حاشیهٔ نشین ، Jul 18, 2010

این حداقل خواسته ای است که آقای سحرخیز از جانب ملت ایران مطرح کرده است! تمامی سران نظام اسلامی که در این مدت ٣١ سال به حقوق شهروندی و بشری ملت ایران تجاوز کرده و باعث تحقیر، سر شکستگی، قتل و ترور جسمی و روحی این ملت شده اند، باید محاکمه شوند.
عدالت،

-- Edalat ، Jul 18, 2010

شیری که خوردی حلالت باشه با این شجاعتت آقای سحرخیز.

ایران و ایرانی به شما افتخار میکند.

-- امیر ، Jul 18, 2010

این اصلاح طلب های زندانی خودشان از مهر ه های همین سیستم هستند.حال خود را بیگناه جلو ه می دهند به همان اندازه در جنایات حکومت سهیم هستند که اصولگرایان . همه ی این ها خمینی را تا ئید کردند و در دوران قتلهای زنجیره ای سکوت کردند.
ملت ایران آنها را نباید ببخشند.

-- مهرداد ، Jul 19, 2010

از این پس باید علی خامنه ای رهبر کودتا نامگذاری شود و نه چیزی دیگر و همیشه و از این به بعد بجای اینکه بگویم و بنویسیم علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی باید نوشته شود علی خامنه ای رهبر کودتا که همه بدانند که اوست که کودتا را رهبری کرده و میکند اوست که دستور جنایت علیه مردم ایران را صادر کرده و میکند و خون تمام کشته شدهگان بگردن اوست تا که روزی برسد که او را محکمه بکنند و بسزای جنایات خود برسانند که همانا دادگاهی علنی و با حضور کسانی که فرزندی یا یک نفر از خانواده او بدستور علی خامنه ای کشته شده. ننگ بر تو علی خامنه ای جنایتکار امیدوارم روزی بتوانم اب دهانم را بر صورت کثیفت بیاندازم

-- k.k ، Jul 19, 2010

موافقم

-- jack ، Jul 19, 2010

من کاملا با ایشان مخالفم و مخالف کنار رفتن این اقایان هستم. اینان باید که بمانند و چهره اصلی و کریه دینشان را نشان دهند شاید که پایه های ایرانی ازاد و بدور از اسلام ریخته شود. اقایان موسوی و کروبی هم همانند دیگر دوم خردادی ها ما را از چاله در خواهند اورد و در چاه ولی وقیح دیگری خواهند افکند. برایشان مرگ خوب است برای همسایه.

-- مرداویج ، Jul 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)