تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آغاز همایش بین‌المللی کابل

همایش بین‌المللی کابل صبح سه شنبه ٢٩ تیر طی تدابیر شدید امنیتی با حضور نمایندگان ارشد بیش از ٧٠ کشور و ١٢ نهاد بین‌المللی در شهر کابل آغاز به کار کرد.

بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، وزیر امورخارجه امریکا، روسیه، چین، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، کانادا، ایران و امارات متحده عربی در جمع وزیران خارجه و معاونان وزیران امورخارجه ٤٠ کشور جهان در این نشست سخنرانی کردند.


حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان در سخنرانی افتتاحیه خود با تاکید بر انجام اصلاحات و شفافیت در عمل کرد دولت افغانستان به ویژه در امور مالی از جامعه بین‌المللی خواست تا نیمی از کمک‌های پولی خود را از طریق دولت افغانستان به مصرف برسانند.

آقای کرزی همچنان گفت نهادهای بین‌المللی باید از عمل به عنوان «دولت موازی» در کنار دولت افغانستان بپرهیزند و جامعه بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیش‌تر مصرف پول به دولت افغانستان کمک کند.

رئیس جمهور افغانستان در بخشی دیگری از سخنانش حاکمیت قانون، عملی کردن قانون اساسی و مصالحه با شورشیان برای آوردن ثبات در این کشور ضروری خواند.

رئیس جمهور افغانستان در بخشی از سخنانش حاکمیت قانون، عملی کردن قانون اساسی و مصالحه با شورشیان برای آوردن ثبات در این کشور ضروری خواند

وی خواستار تقویت نیروهای امنیتی افغان به منظور برعهده گرفتن تامین امنیت مختلف افغانستان از سوی نیروهای امنیتی داخلی شد.

بانکی مون دبیرکل سازمان ملل نیز حضور شمار زیادی از نمایندگان جامعه بین‌المللی در همایش کابل به عنوان نشانه حمایت جهانی از افغانستان اعلام کرد.

اندرس فوراسموسن دبیرکل ناتو نیز بر انتقال تدریجی مسئولیت به افغانستان تاکید کرد و گفت این کار نه با توجه به زمان بلکه مطابق با شرایط صورت خواهد گرفت.

این نشست ادامه تعهدات جامعه بین‌المللی است که در نشست بهمن ماه ١٣٨٧ لندن به خاطر برگزاری آن برنامه‌ریزی شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای کرزای آن ثباتی که با مصالحه با شورشیان بدست آید متضمن یک ثبات دائم در افغانستان نیست چه بزودی جای خود را به هرج و مرج و بی ثباتی خواهد داد (همان آش و همان کاسه).

-- مینوچهر ، Jul 20, 2010

در این نشست، ٧٠ کشور و ١٢ نهاد بین‌المللی، حمایت و پشتیبانی خود را از کشور افغانستان و مردم این کشور اعلان کرده است. بنابراین جای هیچگونه نگرانی نیست. کشور افغانستان با منابع طبیعی فراوانی که دارد، به زودی با کمک تکنیک پیشرفته غرب به ثروتی عظیم دست پیدا خواهد کرد، البته اگر همزمان با فساد در نهادهای دولتی و دستگاه بوروکراسی کشور مبارزه شود.
حمایت جهانی،

-- Hemayat ، Jul 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)