تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت سفیر سوئیس در ایران تایید شد

وزارت امور خارجه ایران عصر امروز تایید کرد که لیویا لئوآگوستی، سفیر سوئیس در تهران ٢٣ تیرماه جاری به مدت چند ساعت توسط نیروهای امنیتی در استان خراسان شمالی بازداشت شده است.

تارنمای واحد مرکزی خبر که به رادیو و تلویزیون دولتی ایران وابسته است، به نقل از یک «مقام مسئول» در وزارت امور خارجه ایران که نامش فاش نشده، نوشته است که «نیروهای امنیتی محلی ٢٣ تیر ماه سفیر سوئیس را به دلیل عدم شناسایی به طور موقت بازداشت کردند که پس از هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط، خانم لیویا لئوآگوستی، فورا آزاد شد.»


سفیر سوئیس، لیویا لئوآگوستی

خبرگزاری فارس پیش‌تر گزارش داده بود که سفیر سوئیس در تهران در تاریخ ٢٣ تیرماه به اتهام سفر به یكی از روستاهای مرزی «بدون اطلاع دستگاه‌های ذیربط» بازداشت شده است.

اما مقام مسئول در وزارت امور خارجه به واحد مرکزی خبر گفته که سفر لیویا لئو اگوستی به یکی از روستاهای شمال خراسان شمالی با «هماهنگی و مجوز» وزارت امور خارجه انجام شده است.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه گفته که سفر لیویا لئو اگوستی به یکی از روستاهای شمال خراسان شمالی با «هماهنگی و مجوز» وزارت امور خارجه انجام شده است

سفیر سوئیس در تهران روز چهارشنبه ٢٣ تیر در پی سفر به روستای کلانه‌زمانه که از توابع بخش قوش‌خانه شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی است به طور موقت بازداشت شده بود.

سفیر سوئیس در حالی برای چند ساعت بازداشت شده که ماده ٢٩ ‌قانون مربوط به قرارداد وین درباره روابط سیاسی کشورها می‌گوید که «شخص مامور سیاسی مصون است و نمی‌توان او را به هیچ عنوان مورد توقیف یا بازداشت قرارداد.»

امروز همچنین تارنمای خبری «مشرق‌» از اخراج یک دیپلمات سوئیسی به اتهام «رابطه نامشروع» خبر داده بود.

اما مقام مسئول در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، اخراج یک دیپلمات سوئیسی به نام «کمپف» را به دلیل «ارتباط نامشروع با یک زن ایرانی» تایید نکرده و گفته که «این مورد از نظر ما موضوعیت ندارد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قوانین را ولش کنید که ج.ا.ا هر کاری بکند،در لحظه یک قانون است.

-- بدون نام ، Jul 18, 2010

بیچاره ها از بس خارجی نمیبینن یکی رو هم که میبینن فکر میکنن حتماً جاسوسه

-- بخت النصر خراسانی ، Jul 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)