تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تذکر علی لاریجانی به احمدی‌نژاد

امیدوار رضایی، عضو هیأت رئیسه مجلس ایران، امروز خبر داده که علی لاریجانی، رئیس مجلس به دلیل ارسال نشدن مصوبات دولت به مجلس، به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران «تذکر» داده است.

به گزارش خبرآنلاین دولت از ابتدای سال ١٣٨٩ تاکنون مصوباتش را به مجلس نفرستاده است.


این نماینده مجلس گفته که هیأت تطبیق قوانین یک ماه پیش به دولت تذکر رسمی داده تا اصل ۱۳۸ قانون اساسی را اجرا کند و مصوبات را به مجلس ارائه دهد.

به گفته رضایی، دولت در برابر تذکر هیأت تطبیق قوانین «تعلل» می‌کند. در هیأت تطبیق قوانین، نمایندگانی از مجلس، دولت و قوه قضاییه حضور دارند.

اصل ١٣٨ قانون اساسی ایران می‌گوید که «تصویب‌‏نامه‏ها و آیین‏نامه‏های دولت، ضمن ابلاغ برای اجرا، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آن‌ها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستد.»

امیدوار رضایی هشدار داده که هیأت رئیسه مجلس «ترجیح می‌دهد با دولت تفاهم داشته باشد اما اگر دولت اصل ١٣٨ قانون اساسی را اجرا نکند، مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.»

امیدوار رضایی هشدار داد: هیأت رئیسه مجلس «ترجیح می‌دهد با دولت تفاهم داشته باشد اما اگر دولت اصل ١٣٨ قانون اساسی را اجرا نکند، مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد

«تذکر دادن، سوال کردن، استیضاح وزیران و رای به عدم کفایت رئیس جمهور» از اختیارات قانونی مجلس در برابر دولت است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز پنج‌شنبه ١٧ تیر اجرا نکردن قانون را «گردن‌کشی» خواند و گفت که مجلس مقابل قانون‌شکنان می‌ایستد.

همچنین چند روز پیش‌تر از آن، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس گفت که محمود احمدی نژاد با اجرا نکردن برخی قوانین، «گردن‌کشی در برابر قانون» را آموزش می‌دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«تذکر دادن، سوال کردن، استیضاح وزیران و رای به عدم کفایت رئیس جمهور» از اختیارات قانونی مجلس در برابر دولت است. البته زمانیکه، انتخاب نماینده ها توسط مردم انجام شده باشد. تمامی نهادها در نظام اسلامی انتصابی است، بنابراین مجلس اختیارات چندانی ندارد. مگر اینکه سرداران سپاه و بسیج و بیت سیدعلی به این نتیجه رسیده باشند که حاج محمود دیگر بدرد نمی خورد و باید زیر آبش را زد.
علی گردن کش،

-- Ali ، Jul 13, 2010

اينها گول زدن مردم است ..پس چرا 107 نماينده مجلس ! فروش شرکت مخابرات را تاييد کردند؟

-- Karen ، Jul 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)