تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شهرام امیری در راه بازگشت به ایران

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که شهرام امیری، دانشمند هسته‌ای ایران، خاک آمریکا را به مقصد ایران ترک کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های ایران، رامین مهمان پرست با بیان این‌که خروج امیری پس از تلاش‌های جمهوری اسلامی و «همکاری‌های موثر» سفارت پاکستان در واشنگتن میسر شده است، اعلام کرد که وی بامداد چهارشنبه آمریکا را ترک کرده تا از طریق یک «کشور ثالث» به ایران بازگردد.


سخنگوی وزارت خارجه ایران به نقل از کمالوندی، معاون آمریکای وزارت خارجه تاکید کرد که امیری دارای «سلامت و آرامش» روحی است.

به گزارش رویترز در همین راستا هیلاری کلینتون روز سه شنبه بیان کرد شهرام امیری «آزادانه» و با «میل» خود به آمریکا آمده است و بنابراین «آزاد» است که هر زمان خواست از این کشور برود.

کلینتون همچنین از ایران خواست تا سه کوهنورد آمریکایی را آزاد کرده و نیز اطلاعاتی درخصوص «رابرت لوینسون» افسر سابق اف بی آی که در جریان یک سفر تجاری به ایران ناپدید شده است ارائه کند.

مقامات آمریکایی مبادله امیری با سه آمریکایی زندانی در ایران را رد کرده و اعلام کرده‌اند از آن‌جا که امیری خودش به آمریکا آمده بود و در بازداشت آمریکا نبوده است هرگونه مبادله‌ای منتفی است

مقامات آمریکایی مبادله امیری با سه آمریکایی زندانی در ایران را رد کرده و اعلام کرده‌اند از آن‌جا که امیری خودش به آمریکا آمده بود و در بازداشت آمریکا نبوده است هرگونه مبادله‌ای منتفی است.

شهرام امیری محقق دانشگاه مالک اشتر ایران و کارشناس هسته‌ای این کشور است که گفته می‌شود در جریان یک سفر زیارتی به مکه توسط «سی آی ای» و با همکاری سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ربوده و آمریکا برده شده بود.

آمریکا و عربستان همواره این اتهام ایران رد کرده‌اند.

پیش‌تر فیلمی از امیری منتشر شده بود که در آن وی اعلام کرد موفق به فرار از دست ماموران آمریکایی شده است و در تلاش برای بازگشت به ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احتمال زیاد می رود که از سوی آمریکا ماموریتهای جاسوسی در ایران به وی محول شده باشد.

-- بدون نام ، Jul 14, 2010

دانشمند؟؟؟؟؟؟؟ صد رحمت به کردان و مدراک قلابیش. این دانشمند همن بهتر است که سکوت کند چون طرز حرف زدن و رفتار او حاکی از دانش سرشار ایشان می گردد!!!! رهبر که «معظم» است و رییس جمهور هم که «دکتر» است. پس به قدر مسلم پاسداری بی سواد چون این آقا میشود «دانشمند». کشور ما هم بجای «هسته ای» بودن همانا که «تخمی» است.

-- بدون نام ، Jul 14, 2010

اين آقا از سفرحج دولتی استفاده کرد تا زندگی در آمريکا - احتمالا ادامه تحصيل را - امتحان کند وحالا ازترس آزار به خانواده برگشت .حالاهم بايد بازجويي شود.... بهمين سادگی ..

-- Payman ، Jul 14, 2010

ببینید دانشمند های ج.ا. چقدر زبردستند که در امریکا ازدست مامورهای امنیتی سیا براحتی در میروند و به شهری دیگر مسافرت کرده و در حین فرار نیز دو سه ویدیو کلیپ هم میفرستند روی اینترنت! بعد هم پس از پناهندگی به سفارتخانه یک کشور پیشرفته در یک ویدیوی با کیفیت حرفه ای تمام راز های بین امریکا و اسراییل را که در هنگام ربوده شدنشان یاد گرفته بودند افشا میکنند! حالا باز بگویید که این نظام عقب افتاده است. پس مگر پیشرفت چیست؟ مگر یک دانشمند فیزیک اتمی باید چکار دیگری بکند؟

-- بچه چمخاله ، Jul 14, 2010

یخ جمهوری اسلامی نگرفت و نتوانستند سیا را گول بزنند. آنها متوجه شدند که ایشان دارای اطلاعات بدرد بخوری نبوده لذا رهایش کردند.

-- مینوچهر ، Jul 14, 2010

ما که نفهمیدیم پشت صحنه چه گذشته!
راستی! به نظرم این آقا مثل همون دختر ٧ ساله در سنین خیلی پایین دانشمند هسته ای شده؛ چون خیلی جوون به نظر میاد.

-- بدون نام ، Jul 14, 2010

ايران نصف ديگر دريای خزر را داد تا شهرام اميری را آزاد کند.ميخواهند ماليات بر ثروت بگذرند و مال و اموال مردم را بالا بکشند. اين اعتصاب را عمومی کنيد؛ اين زندکی نيست که جمهوری اسلامی به ما تقديم ميکند با رفتن اينها تحريمها برداشته ميشوند.

-- بدون نام ، Jul 14, 2010

اين سياه بازي خود آخونداس .... ساده ايد چقدر!!!
به قيافه اين موجود يکمي نيگاه کنيند ، آيا واقعا اين قيافه به يه دانشمند ميخوره ؟ اونم از نوع هسته ايش . اين آقا از بن بي هستس چه رسه به دانشمند. خندم بند نميآد از اين ملا بازيا...

-- مچ گير ، Jul 14, 2010

قيافش با عکس جديدتش فرق داره ، تو عکس جديدترش خپلتره . فکر کنم تو آم ريکا زيادي همبرگر گوشت گاوي اونم از نوع جنون گاوي بهش خوروندن که اينجوري قلمه و چاقالو شده ، وقتش بره تو اوين يه کم وزن کم کنه. دانشمند مون زياد دانش بار زده داره از لپاش ميفته.

-- رسول آقا ، Jul 14, 2010

این یارو، در مصاحبه ای که در تهران انجام شده است، میگوید که به این حاج آقا آمپول بی هوشی زده شده و سپس با یک هواپیمای نظامی به آمریکا برده شده است!؟ اگر بی هوش بودی، چطور دیدی که هواپیما، نظامی بوده؟
یک دلقک دیگر بنام دانشمند هسته ای.
ایرج،

-- Iraj ، Jul 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)