تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«عده‌ای کشور را به بن‌بست می‌کشانند»

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت، سخنان یک مقام امنیتی را که اخیرا در اینترنت منتشر شده، «دروغ‌های شاخ‌دار و افسانه‌سازی مبتذل» نامیده است.

به گزارش تارنمای کلمه، موسوی در دیدار با اساتید دانشگاه تربیت مدرس گفته که «ما وقتی این نوار را در کنار این اظهارنظر می‌گذاریم که در کشور فقط یک حزب داریم و آن هم حزب ولایت است می‌بینیم که عده‌ای کشور را دانسته و ندانسته به بن بست می‌کشانند.»


محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم ١٩ تیر ٨٩ در همایش مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت که با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، «فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد. نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است.»

موسوی، بدون اشاره به نام محمود احمدی‌نژاد گفته که «این اظهار نظر شبیه اعلام حزب رستاخیز از سوی شاه است که مخالف صریح قانون اساسی است. من بعید نمی‌دانم که در آینده خود قانون اساسی هم با همین وضع مورد حمله قرار گیرد.»

نامزد معترض به نتیجه انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در ایران، همچنین در این دیدار گفته که «جنبش سبز در خارج از کشور سخنگویی ندارد.»

او با اشاره به اینکه «دروغ، ظلم و قانون‌ستیزی» مشروعیت حکومت را «ذوب» می‌کند، گفته است که جنبش سبز «به‌زودی» پیروز می‌شود.

موسوی در حالی از قانون‌ستیزی به عنوان یکی از مشروعیت‌زدایی از حکومت یاد کرده که امیدوار رضایی، عضو هیأت رئیسه مجلس ایران، امروز خبر داد که علی لاریجانی، رئیس مجلس به دلیل آن که دولت به اصل ١٣٨ قانون اساسی عمل نمی‌کند، به محمود احمدی‌نژاد «تذکر» داده است.

موسوی همچنین گفته که در حوزه عمومی جامعه «گشایش» به وجود آمده و «سبزها از ترس فارغ شده‌اند.» او تلاش جنبش سبز را برای داشتن حکومتی که در آن حاکمیت ملت به رسمیت شناخته شود، از مصداق‌های «گشایش» دانسته است.

میرحسین موسوی: یکی از ایرادات و کاستی‌های که منشور دارد این است که به حقوق اقلیت‌های مذهبی نپرداخته است

این رهبر مخالف دولت، محکومیت «قتل و جنایت نیروهای خودسر در گذشته و حال» را نیز یکی دیگر از مصداق‌های «گشایش» خوانده است.

میرحسین موسوی، منشور سبز را متنی نامیده که با «تعامل بدنه جنبش» کامل می‌شود. او افزوده که «یکی از ایرادات و کاستی‌های که منشور دارد این است که به حقوق اقلیت‌های مذهبی نپرداخته است.»

این رهبر مخالف دولت همچنین گفته که «شعار رعایت بدون کم و کاست قانون اساسی با این فرض است که این متن نه جاودانی است و نه وحی منزل و هر نوع تغییری در سطح ملی می‌تواند مورد قبول باشد که امکانات انتخابات آزاد و رقابتی و غیر گزینشی را فراهم کند.»

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، میرحسین موسوی نتیجه انتخابات را «تقلب» دانست و هواداران وی در اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان‌ها آمدند.

دولت ایران با رد هر گونه تقلب در انتخابات به سرکوب معترضان پرداخت. در جریان این اعتراض‌ها به گفته مقامات قضایی در همان روزهای آغازین نزدیک به چهار هزار نفر بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آنکس و ان چه ایران را به بن بست کشاند مارکسیست های روسی و تفکر خط امام ملهم از مارکسیسم روسی بود . اشغال سفارت امریکا بود . بستن و زدن و کشتن هر تفکر آزادیخواهی بود که با استالینیسم اسلامی نمیخواند .
تبعیت کور از شوروی و کوبا و ...و دادن امتیازات بی دلیل و بی حساب به شوروی سابق و بعد روسیه و اعراب بود بدون گرفتن هیچ امتیاز سیاسی یا تعهد رسمی از آنها . کشور را یک سره به سمت شرق راندن و خصومت با غرب و لیبرالیسم بود .
احمدی نژاد فقط این سیاست ابلهانه را ادامه داد . حد اقل تلاش کرد که این وزنه را از سمت همیشه روس به سمت دیگران از جمله امریکا متمایل کند و شما و چپ های روسی به همین دلیل با او مخالفید
شما و بقیه سر دمداران این رژیم از خط امامی تا اصول گرا تا راست و مجاهدین انقلاب همه مسول هستید در کشاندن کشور به این بن بست .
حزب توده و فدایی و مجاهد و پیکار و بقیه چپ ها و چپ مذهبی مسوولند در کشاندن کشور به این بن بست
اما گذشته دیگر قابل برگشت نیست
امروز هر کس صادق باشد به جای نشستن و نق زدن به منظور سو استفاده سیاسی راه حل را که آشکار و روشن است نشان میدهد و دنبال میکند .
برقراری گفت و گو با امریکا
پزیرفتن بسته پیشنهادی غرب
تعلیق غنی سازی
به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل و راه حل دو کشور در چهار چوب قطعنامه ها ی سازمان ملل
تشویق دولت به انجام معامله فوق ( مثل معامله های قبلی در ۵۹۸ الجزایر، آزادی گروگان ها ، مک فارلین ، ایران گیت ) در تمام معاملات قبلی احمدی هیچ کاره بود و شما و بهزاد نبوی همه کاره !
در تمام معاملات قبلی سر ایران کلاه رفت و میلیارد ها دلار بر باد شد .

-- aghay mousavi ، Jul 13, 2010

خود تقسیم جامعه از نظر دینی به اکثریت و اقلیت تبعیض است. چطور می‌توان به قول تقسیم‌کنندگان جامعه با مذهب، حقوق اقلیت را به رسمیت شناخت وقتی از آن بعنوانِ «اقلیت» نام برده می‌شود؟!!
بنظر می‌رسد آقای موسوی نه‌تنها از جنبش سبز عقب مانده، بلکه ماهیت نگاهِ جنبش را درک نمی‌کند که در عین احترام به دین سکولار است!

-- هومن ، Jul 13, 2010

میرحسین موسوی : “از نظر بنده هر کس دنبال حق است و به صورت مسالمت جویانه برای رسیدن کشور به سمت حاکمیت مردم بر سرنوشت خود حرکت می کند و وهر کس هرجا از حق و از قانون دفاع می کند جزو بدنه این جنبش است و همه باید باور کنیم که در نهایت میزان رای ملت خواهد بود.” خب آقای مهاجرانی حالا فهمیدی . فهمیدی که چرت و پرت میگفتی و قصد ضربه زدن به جنبش را دشتی؟

-- shamim ، Jul 14, 2010

aghaye mousavi شما هم اینقدر راجع به گذشته لطف کنید نق نزنید و راه حل های مذاکره با این و ان هم ساده اندیشی است که تاریخ ۳۰ سال انقلاب ج.ا را نادیده میگیرد. موسوی فعلا تنها کسی است که در مقابل جانوران ج.ا ایستاده. شما اگر جرات داشتی اسم خودتون را نزدیکتر به واقعیتت امضاع
میکردی. چپ و راست شاخ و دم نداره! واقعیت تلخی که فرهنگ ما خیال پذیرفتن ان را ندارد. همه همیشه بد بودند غیر از من!

-- sara ، Jul 14, 2010

چه کسی گفته که صرف تقسیم جامعه به اکثریت و اقلیت تبعیض است؟ مثل این است که اگر بگوییم سیاهپوستان در آمریکا یا سفید پوستان در آفریقای جنوبی اقلیت هستند تبعیض کرده ایم! وقتی تعداد یک گروه از مردم از یک گروه دیگر کمتر باشد می شود اقلیت. این یک تقسیم بندی عینی و آماری است نه یک حکم سیاسی و اخلاقی. مثلا تعداد مسیحیان در ایران کمتر از مسلمانان است. بیان این جمله یعنی تبعیض؟؟؟ اتفاقا بر عکس تقسیم نکردن جامعه به اقلیت و اکثریت در عمل یعنی انکار وجود اقلیت و تبعیض. اولین قدم در راه رفع تبعیض اذعان به وجود یک اقلیت مورد تبعیض است. در آمریکا هم به این نوع قلیتها Underrepresented Minority می گویند و برای آنها تسهیلات ویژه ای (مثلا در پذیرش دانشگاهها) قائل هستند تا رفع تبعیض شود.
بعضی از دوستان واقعا دیگه از اونور بام دارند می افتند. دنبال اینند که ببینند موسوی چی می گه که همینجوری یه گیری بدن!

-- بهمن ، Jul 14, 2010

از اين فرصت طلائی استفاده کرده؛به اعتصاب بازار پيونديت،اين اعتصاب را عمومی کنيد!
بازاريها در بر قراری و بنای جمهوری اسلامی سهم بزرگی داشتند،هيچکس نميدانست که از ايمان به تجاوز ميزسيم،حال نوبت شماست که آنچه را کاشتيد درو کنيد.اينها پول ميخواهند تا تحريم را دور بزنند.اينها ميخواهند سپاه و قدرتش را زياد کنند.با اين تحريمها پولی نخواهد ماند که کسی خريد کند.اين تحريمها اين رژيم را قطع نخاع خواهد کرد و پشت کردن اولين حاميان انقلاب به جمهوری اسلامی پيام بزرگيست.آقايان بازاری شما از گرسنگی نخواهيد مرد! سال قبل فرصت را از دست داديم هواپيما آماده بود سيد علی را به سوريه ببرد!

-- بدون نام ، Jul 14, 2010

آقای بهمن:
بله بیان کلمه‌ی «اقلیت» جنبه‌ی دینی دارد و تقسیم افراد بنابر دین‌شان یعنی تبعیض و البته تقسیم افراد بنا بر رنگ پوست‌شان یعنی تبعیض چه از نظر آماری اقلیت باشند چه اکثریت! صرف این‌که ما به این واژه‌ها عادت کردیم یا آمریکایی‌ها عادت کردند معنای تبغیض‌آمیز آن را از بین نمی‌برد. آدم‌ها از نظر آماری تقسیم نمی‌شوند این اساسِ دموکراسی است! حکومت اکثریت بر اقلیت هم یک‌نوع استبداد است که منتهی به حکومت اقلیت بر اکثریت می‌شود این هم جزئی از مباحث دموکراسی‌ست!

-- هومن ، Jul 14, 2010

خمینی وامام ما گفتن و از سالهای 60 و67 بعنوان دوران طلائی ملت یادکردن کشور وجنبش را به بن بست می کشاند .

-- آرش ، Jul 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)