تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بسته شدن حساب قرارگاه کربلا و خاتم در امارات

مسعود دانشمند، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات از شرکت‌های وابسته به قرارگاه «کربلا» و «خاتم‌الانبیا» به عنوان برخی شرکت‌هایی که امارات حساب‌شان را مسدود کرده است، نام برد.

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات، عنوان کرد که ایران در واکنش به این اقدام مبادلات تجاری با امارات را «کاهش» می‌دهد.


مسعود دانشمند با بیان این‌که در میان ٤١ حسابی که توسط دولت امارات مسدود شده است نام هیچ شرکت خصوصی به چشم نمی‌خورد گفت: «این حساب‌ها مربوط به اشخاص یا شرکت‌هایی است که در قطع‌نامه چهارم سازمان ملل از آن‌ها نام برده شده است.»

به گزارش ایسنا، وی ضمن اعلام این‌که اماراتی‌ها به خاطر این‌که گمان کردند این شرکت‌ها در زمینه «انرژی اتمی» فعال‌اند گفت: ایران این رفتار اماراتی‌ها را «نمی‌پسندد» و واکنش ایران به اقدام امارات «کاهش سطح مبادلات تجاری» است.

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات، عنوان کرد که ایران در واکنش به این اقدام مبادلات تجاری با امارات را «کاهش» می‌دهد

چندی پیش در خبرها آمد که بانک مرکزی امارات با ارسال نامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی این کشور دستور داده است تا دارائی‌های افراد و موسسات ذکر شده در فهرست تحریم‌های قطع‌نامه ١٩٢٩ شورای امنیت مسدود و واریز پول به حساب آنان قطع شود.

پس از آن امارات اعلام کرد که حساب ٤١ شرکت و شخص ایرانی را مسدود کرده است. هرچند سفیر ایران در امارات ابتدا این مسأله را تکذیب کرد اما مقامات ایرانی در نهایت اعلام کردند که این خبر صحت دارد.

در چهارمین قطع‌نامه تحریم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران از برخی افراد و شرکت‌هایی که گمان می‌شود در راستای فعالیت‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران فعال هستند نام برده شده است.
این قطع‌نامه از کشورها خواسته است تا اجازه سفر اشخاص مذکور به کشورهای خود را نداده و حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جای بسیار تشکر دارد. ولی عربها یادشون باشه این پولها نزد آنها به امانت است.

-- سید ، Jul 6, 2010

حاج مسعود: نظام اسلامی این رفتار اماراتی‌ها را «نمی‌پسندد» و واکنش حکومت اسلامی به اقدام امارات «کاهش سطح مبادلات تجاری» است. چه شما فاسدان و آدم کشان به پسندید و یا نه پسندید، تحریم های هوشمندانه جهانی، باعث سرنگونی این نظام ضد مردمی، سرکوبگر، خودکامه، چپاولگر و فاسد خواهد شد.
پسندیده،

-- Pasandideh ، Jul 6, 2010

خبر خوبی است.
باید دست این جنایت کاران را تا جائی که ممکن است.کوتاه کرد.
این حکومت دشمن ملت ایران و دشمن بشریت است.

-- سیروس ، Jul 6, 2010

آخر مرد حسابي تحريم فروش بنزين كجاش بقول شما "هوشمند"ه؟ غير اينه كه مردم عادي را نشونه رفته؟

-- بدون نام ، Jul 7, 2010

آقای بی نام، تحریم قرارگاه های «کربلا» و «خاتم‌الانبیا» و هزاران شرکت چپاولگر و دزد دیگر، زیر پوشش نام های دهان پرکن عربی «هوشمندانه» است.
پسندیده،

-- Pasandideh ، Jul 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)