تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تهیه مدل موی مردانه با تائید وزارت ارشاد

ژاله خدایار، رئیس جشنواره «حجاب و عفاف» از تهیه مدل‌های مویی خبر داد که به تائید وزارت ارشاد ایران رسیده است.

ژاله خدایار با بیان این‌که این مدل‌های مو بر اساس علم زیبایی‌شناسی و بر اساس نوع گردن، ریش و قد چانه طراحی شده است اعلام کرد که مدل‌های طراحی شده در این جشنواره به زودی در یک «ژورنال» منتشر می‌شود تا در اختیار آرایشگاه‌های مردانه قرار گیرد.


رئیس جشنواره حجاب و عفاف می‌گوید که این مدل‌ها به دنبال «عقب‌گرد» نبوده و در راستای مقابله با «تهاجم فرهنگی» غرب طراحی شده‌اند.

خدایار گفت: کسانی که خارج از ایران هستند گمان می‌کنند که ایرانی‌ها در «محدودیت» و «تنگنا» هستند. وی هدف از طرح این مدل‌ها از سوی دولت را نشان دادن «آزادی انتخاب مردم» عنوان کرد و گفت که «ما می‌خواهیم ثابت کنیم که حجاب محدودیت نیست.»

در طول چند ماه اخیر و پس از اعتراض برخی نهادهای سنتی و مذهبی نسبت به وضعیت حجاب و پوشش تلاش بسیاری از سوی دولت و سایر ارگان‌های حکومتی برای مقابله با «بی‌حجابی» و «ترویج فرهنگ غربی» صورت گرفت.

خدیار، هدف از طرح این مدل‌ها از سوی دولت را نشان دادن «آزادی انتخاب مردم» عنوان کرد و گفت: ما می‌خواهیم ثابت کنیم که حجاب محدودیت نیست

در این راستا نیروی انتظامی بار دیگر از طریق گشت ارشاد با دختران و پسرانی که «بد پوشش» تشخیص داده می‌شدند برخورد کرد.

پیش‌تر در قالب طرح «حجاب و عفاف» مدل‌هایی برای مانتوی زنانه طراحی شده بود اما این برای نخستین بار است که مدل‌های «معیاری» برای آرایش موی مردان طراحی می‌شود تا در قالب ژورنال در اختیار آرایشگاه‌ها قرار گیرد.

پیش‌ از این محمود احمدی‌نژاد، با انتقاد از برخورد نیروهای انتظامی با «بد حجابان» در ماه‌های اخیر، دولت را موافق با آن ندانسته و گفته بود دولت می‌خواهد در این زمینه «کار فرهنگی» بکند.

این مسأله با واکنش منفی اصولگرایان و روحانیونی همچون علی مطهری و آیت‌الله جنتی روبرو شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ژاله خدایار، رئیس جشنواره «حجاب و عفاف» از تهیه مدل‌های مویی خبر داد.....آخر این هم شد جشنواره که این خانم رئیس آن شده است؟ همه چیز دراین نظام اسلامی ناب محمدی به مسخره گرفته شده است. چشم سید علی روشن که سران فاسد این نظام غیر مردمی، چگونه با این گونه حرکات و روش های مضحک، خود و مردم را سرکار گذاشته اند.
ایرن،


-- Iren ، Jul 5, 2010

من پیشنهاد می‌کنم چند مدل مختلف برزیلین (یا تهرانین!tehranian) طراحی کنند که در موقع حمام آفتاب هم ما ملت قهرمان پرور مدلهای انتخابی خودمونو داشت باشیم!

-- علی‌ ، Jul 6, 2010

دو تا افسر ارتش بااین همه یال و کوپال مشغول چگ و چانه زدن برسر پوشش این پسر بچه هستند. خنده تمسخر این الف بچه خودش حکایتی است. می گوید کشور را فلاکت وبدبختی گرفته و تو به تنگی و گشادی تنبان من بدی!

-- نادره ، Jul 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)