تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خودداری از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران

مهدی علی‌یاری، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمائی اعلام کرد که از هفته گذشته فرودگاه‌های کشورهای بریتانیا، آلمان و امارات از ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند.

این امر از آن‌جا صورت می‌گیرد که چندی پیش دولت آمریکا در راستای تشدید تحریم‌های ایران فرآورده‌های نفتی از جمله سوخت هواپیماها را نیز مشمول تحریم کردند.


مهدی علی‌یاری می‌گوید که با این وضعیت هواپیماهای ایرانی باید سوخت خود را یا از داخل ایران تهیه کرده و یا در کشورهای مسیر، توقف و سوخت‌گیری داشته باشند که این مسئله هزینه پروازها را تا «دوبرابر» افزایش می‌دهد.

مقامات ایرانی می‌گویند این رفتار برخلاف قوانین بین‌المللی هوانوردی است. آن‌ها همچنین تحریم‌های تازه و گسترده آمریکا را «یک‌جانبه» و «غیر قانونی» قلمداد می‌کنند.

مهدی علی‌یاری: با این وضعیت هواپیماهای ایرانی باید سوخت خود را یا از داخل تهیه کرده و یا در کشورهای مسیر سوخت‌گیری داشته باشند که این مسئله هزینه پروازها را «دوبرابر» می‌کند

پس از تصویب چهارمین قطع‌نامه تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و همچنین اتحادیه اروپا هرکدام خود تحریم‌های شدیدتری را نیز علیه جمهوری اسلامی تصویب کردند.

مقامات ایرانی همواره گفته‌اند که تحریم‌ها هیچ تاثیری در وضعیت این کشور نخواهد داشت و ایران قادر است تمام نیاز خود را در داخل تولید کند. اما به نظر می‌رسد که این کشور برای تولید برخی ملزومات خود مخصوصا بنزین و سوخت هواپیما با مشکلات جدی مواجه باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گردانندگان حکومت اسلامی: تحریم‌ها هیچ تاثیری در وضعیت کشور نخواهد داشت! شعار، گزافه گویی و مزخرف گویی های بی پایان و دائمی.
جدی،

-- Jeddi ، Jul 5, 2010

رهبری دیروز از مردم خواسته که نماز جمعه را از این به بعد در یکشنبه بخوانند و البته بگویند که این همان جمعه است. دیگر اینکه بجای دعای باران دعای بنزین بخوانند تا از هوا بجای باران آب باران بنزین بتاریده شود. اما مادر من می گوید بزودی بنزین و آتش و دود و باروت و بمب که رهبری به خدای خودش آمریکا سفارش داده بسر مردم خواهد ریخت. البته رییس تهشخیس مصلحت آقای رفسنجانی گفتاه تمامی کارهای رهبری در راستای مصلحت نظام و اسلام است و ایران هم البته به ما چه! ماچه الاغ می گوید!

-- بدون نام ، Jul 5, 2010

رژیم دروغ میگوید چون دولتهای خارجی میدانند که این کار تلافی شدنی است و هواپیماهای خارجی هم در ایران باید سوختگیری کنند . رژیم زهاک بدنبال کار دیگری است .محدودیت سفر بخارج . گران کردن بلیط هواپیما . دریافت عوارض خروجی بیشتر ببهانه سوخت گران هواپیما و .....یکی از همان دله دزدی های همیشگی رژیم و یا فشار بر مردم به امید پشتیبانی از رژیم زسوا بر علیه تحریم ها . هرجه رژیم و عواملش میگویند دروغ است . رژیمی که شریف ترین مردمش مانند اسانلو . مددی و بهروز جاوید تهرانی و هزاران شیر زن و شیر مرد ایرانی را مبکشد . شکنجه میکند . به زتدان می افکند جه غم ار ناراختی مردم دارد . عمر رژیم رو بپایان است و دست به هر دسیسه ای برای خالی کردن خزانه و جیب مردم میزند

-- جهانگیز آرشید ، Jul 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)