تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت هشت دانشجو به اتهام تبلیغ علیه پیامبر

هشت دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شهر شیراز به اتهام «تبلیغ علیه پیامبر، برنامه ریزی اغتشاشات، تبلیغ نظام شاهنشاهی، تبلیغ لاییک و پخش سی دی‌های ضاله» توسط اطلاعات شیراز بازدشت شدند.

این دانشجویان از اعضای انجمن و نشریه «توسعه ملی» بودند که قصد برگزاری سمیناری در روز ٢٠ خرداد را داشتند.


عکس طرح روی جلد نخستین شماره مجله توسعه ملی

در جریان برنامه‌ریزی برای این سمینار دانشجویان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و هم اکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز زندانی هستند.

مجید رزمجو، وکیل این دانشجویان در گفت‌وگو با «رهانا» گفت: «انجمن توسعه ملی دارای مجوز بوده و این دانشجویان مجوزهای لازم برای برگزاری سمینار را نیز اخذ کرده بودند.»

فرشیدرضازاده مدیر مسئول نشریه دانشجویی توسعه ملی،حمیده مرادی سردبیر نشریه، مهرداد رزمجویی، آتنا علوی، نجمه ستوده، پیمان حاجی‌زاده و مسعود شمس از جمله دانشجویان بازداشت شده هستند.

بر پایه این گزارش تعداد دیگری از دانشجویان نیز طی روزهای گذشته بازداشت شده‌اند که هنوز آمار دقیق و نام آن‌ها در دست نیست.

وکیل دانشجویان: مقامات قضایی به بهانه این امر که پرونده هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد از دسترسی او به پرونده این دانشجویان جلوگیری می‌کنند

وکیل این دانشجویان با بیان این‌که موفق به ملاقات با موکلان خود نشده است عنوان کرد که «مقامات قضایی به بهانه این امر که پرونده هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد از دسترسی او به پرونده این دانشجویان جلوگیری می‌کنند.»

عصر روز نهم خرداد سال جاری قرار بود از نخستین شماره نشریه «توسعه ملی» رونمایی شود اما با حضور مقامات امنیتی از برگزاری این مراسم جلوگیری به عمل آمد.

ماهنامه دانشجویی توسعه ملی، مجوز انتشار خود را از دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با گستره پخش در دانشگاه‏های سراسر کشور گرفته است.

در روز سوم خرداد نیز خبرگزاری ایرنا طی مصاحبه با حمیده مرادی، سردبیر این نشریه خبر از انتشار شماره جدید آن داده و جزئیاتی درباره چگونگی فعالیت این نشریه و مطالب نخستین شماره آن منتشر کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)