تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

عبدالمالک ریگی اعدام شد

براساس اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله، صبح روز یکشنبه به اتهام «محاربه و فساد فی‌الارض» در زندان اوین به دار آویخته شده است.


عبدالمالک ریگی؛ عکس از ایسنا

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جلسه محاکمه عبدالمجید ریگی با اسم مستعار عبدالمالک در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی و به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض برگزار و وی به اتهام ۷۹ مورد اقدامات جنایتکارانه،‌ به اعدام از طریق آویختن از چوبه دار با حضور مجروحین و خانواده‌های جانباختگان محکوم شده بود.

دادگاه انقلاب اسلامی می‌گوید عبدالمالک ریگی حکم صادره را پذیرفته و «تقاضای عفو» کرده بود که رییس قوه قضاییه با این در خواست مخالفت کرده است

همچنین دادگاه انقلاب اسلامی می‌گوید: عبدالمالک ریگی حکم صادره را پذیرفته و «تقاضای عفو» کرده بود که رییس قوه قضاییه با این در خواست مخالفت کرده است.

شایان ذکر است گروه تحت رهبری عبدالمالک ریگی در سال‌های گذشته مسئولیت برخی از اقدامات مسلحانه در شرق ایران را بر عهده گرفته بود. ریگی در اسفند ماه ۸۸ توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شد و در ماه‌های اخیر چندین بار تلویزیون دولتی ایران اعترافاتی را به نقل از وی منتشر کرد.

گروه جندالله اقدامات خود را در دفاع از شهروندان سنی‌مذهب سیستان و بلوچستان می‌داند و پس از بازداشت عبدالمالک ریگی هم اعلام کرده که دست از فعالیت نخواهد کشید و رهبری جدیدی را برای خود برگزیده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام، بايد تلاش شود جلوي قهرمان سازي از يك شرور فرصت طلب گرفته شود. هرچند كه با حكومت ايران پدركشتگي داشته باشيد، عبدالمالك يك جنايت كار بود كه با قتل هموطنان بي گناه باعث بدنامي طايفه ريگي شد. هرچند كه با گرم ديدن بازار مخالفت با حكومت، دكاني در راسته دفاع از حقوق اقليت ها راه انداخت، ولي اين قبا به تن او گشاد بود. متاسفانه برخي -اميدوارم غيرعامدانه- او را دلاور شيردل بلوچ مي دانند.

-- بدون نام ، Jun 20, 2010

درود بر فرزند دلیر خلق بلوچ.و فرزند دلاور مردم ایران.راه و ایستادگیت تا برقراری آزادی و حاکمیت مردم ادامه دارد.تبریک بر همهٔ سروهای ایستاده در ایران برای آزادی.ننگ بر این نظام کثیف که حتا جرات نمیکند دادگاه نمایشی این رادمرد را در سیمای ولایت نشان دهد.پیروز بد جنبش کبیر مردم ایران برای آزادی.

-- hadi az kermanshah ، Jun 20, 2010

خدا روحش رو قرین رحمت کنه. به امید خدا مردم با غیرت بلوچ و کرد راهش رو ادامه خواهند داد.

من مطئنم که اون مرد اونقدر شخصیت بزرگ و والایی داشت که هرگز تقاضای عفو از این پست فطرتها نمیکرد. این هم از دروغ پردازی های حکومت شیاطینه. اگر از مرگ میترسید اصلاً از روز اول به فکر جهاد نمی افتاد.

-- بهرام ، Jun 20, 2010

اعدام عبدالمالک ريگی را اول به برادران بلوچ و بعد به يکايک ايرانيان تسليت ميگويم از صبح تا بحال بعد از خواندن اين خبر افسرده ام و چند بار به سايت شما سرزدم تا جمله ای بنويسم تا داغم را خالی کنم. آري؛ ننگ بر جمهوری اسلامی که فرزندان ايران را ديوانه بار ميکشد ايران کويری از ريگيهاست که روزی دست جنايات مجتبی خامنه ای را قطع خواهند کرد. ايران نمرده است و اسلام شما را در کوير زاهدان خاک خواهيم کردو اين دادگاهای نمايشی را ما قبول نداريم و با هر ورق از قانونهايتان پشت کودکانمان را پاک ميکنيم؛ بهای جناياتتان را خواهيد داد!

-- بدون نام ، Jun 20, 2010

زنده باد حرکت آزادیبخش ملت ستمدیده بلوچ. عبدالمالک اگرچه اشتباهاتی هم داشت. ولی جان خود را در راه دفاع از مردم ستمدیده بلوچ فدا کرد. خدا رحمتش دهد. زنده باد تمام حرکت های آزادیبخش ملل تحت ستم ایران. نابودباد ایران.

-- E.K.O ، Jun 21, 2010

ریگی قهرمان نبود. قهرمان آدم های بیگناه رو نمی کشه!

-- بدون نام ، Jun 21, 2010

حالا حکومت اون قاتل ندا آقا سلطان را که بسیجی شرور هست را چرا آزاد نگه داشته و کاری نمی کنه؟
جواب اون همه کشت و کشتارهای پس از انتخابات آزادشون را چی؟

-- م ، Jun 21, 2010

مالک ریگی قهرمان بودنامش همیشه جاودان است

-- محسن ، Jun 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)