تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جنتی: سخنان احمدی‌نژاد «مایه زحمت» شد

احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران می‌گوید ای کاش محمود احمدی‌نژاد مساله حجاب را مطرح نکرده بود که «مایه زحمت» شود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، وی با بیان اینکه کسی حق ندارد دست نیروی انتظامی را در مبارزه با «بدحجابی» ببندد، گفت: «این چه حرف‌هایی است که بعضی‌ها حساب نکرده درباره حجاب می‌گویند؟ چرا باید جلوی کار نیروی انتظامی را گرفت؟»


محمود احمدی‎نژاد در گفت‌وگوی زنده تلوزیونی در یکشنبه جاری شیوه برخورد نیروی انتظامی با «بدحجابی» را نادرست دانست و گفت که این برخوردها را قبول ندارد و تا جایی که بتواند با این موضوع برخورد خواهد کرد.

آقای جنتی با انتقاد از تاکید برخی مسئولان بر لزوم کار فرهنگی در زمینه حجاب، ادامه داد: «من نمی‌دانم چرا فقط در این زمینه باید کار فرهنگی کرد و در زمینه‌های دیگر این کار نباید صورت گیرد؟پس با این حساب قاچاقچی و تروریست را چرا می‌کشید؟ کار فرهنگی کنید، چرا دزد را مجازات می‌کنید؟ کار فرهنگی کنید تا اصلاح شود.»

این روحانی هوادار دولت از مسئولان خواست که اگر «جرات» برخورد با «بدحجابی» را در خیابان ندارند، این کار را از اداره‌های دولتی آغاز کنند.

پیش از این نیز برخی هواداران دولت خواستار اعمال فشار بر زنان کارمند و دانشجویان برای رعایت حجاب بر اساس موازین رسمی جمهوری اسلامی شده بودند.

امام جمعه موقت تهرن افزود: «هیچ‌کس نگفته‌ است که ز‌ن‌ها می‌توانند هر لباسی را بپوشند و این صحیح نیست در مملکتی که مدعی پرچمداری اسلام ناب محمدی است، هر زنی به هر قیافه‌ای در بیاید و ما سکوت کنیم. »

آقای جنتی ادعا کرد: «فسادی را که یک زن بدحجاب در خیابان پخش می‌کند از سم بدتر است و در نتیجه آن پسری که باید آماده جهاد و ایثارگری باشد در محیط شهوت‌رانی می‌رود.»

جنتی: «این چه حرف‌هایی است که بعضی‌ها حساب نکرده درباره حجاب می‌گویند؟ چرا باید جلوی کار نیروی انتظامی را گرفت؟»

روز گذشته احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز با انتقاد از سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره حجاب گفت که وی به اجرای مسائل شرعی «توجه لازم» را ندارد.

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری مساله حجاب «یک دستور شرعی» است و در اجرای آن رضایت مردم «ملاک» نیست.

سخنان رئیس دولت دهم درباره حجاب، واکنش انتقادی شمار دیگری از نیروهای اصول‌گرا را نیز در پی داشته است.

این انتقادات در حالی است که نیروی انتظامی پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، با راه اندازی گشت‌های ارشاد زنانی را که پوشش آنها منطبق بر آئین‌نامه‌های نیروی انتظامی نباشد دستگیر می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

راستش رو بگید پشیمون شدید تقلب کردید؟ حالا احمدی نژاد بد شده؟ احمد علم‌الهدی هم یار گرمابه و گلستان رهبر نق می‌‌زنه. احمدی نژاد از اولش بد بود، ما که گفتیم گوش نکردین. ولی‌ حالا دیگه فایده نداره عوضش کنین. دیگه دیره. انشا‌الله دست در دست یک دیگر همه با هم به فضا!! می‌‌روید، آن جا که دیگر غم فسخ و فجور مردم را نخورید، خیلی‌ زودتر از ۱۴۰۳ که هیچ خیلی‌ زودتر از ۱۳۹۸ تا مشت محکم تری هم به دهان استکبار جهانی‌ بخورد!

-- ستاره ت ، Jul 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)