تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمله به دفتر تلویزیون العربیه در بغداد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند بامداد امروز، دوشنبه، در جریان حمله انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری شده به دفتر تلویزیون العربیه در بغداد چهار نفر کشته شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز پس از انفجار این خودرو در نزدیکی ورودی اصلی ساختمان شبکه العربیه یک نظافتچی و سه محافظ ساختمان کشته شده و ١٠ نفر نیز مجروح شدند.


ساختمان العربیه، چندین ساختمان کناری و تعدادی اتوموبیل بر اثر این انفجار آسیب جدی دیدند.

گفته می‌شود یکی از نمایندگان مجلس عراق به نام سلام الزبی که منزلش در نزدیکی محل انفجار بوده است به همراه پنج تن از محافظان‌اش جزو مجروحین این حادثه هستند.

این انفجار در منطقه «الحارثیه» در غرب بغداد صورت گرفته است.

بر پایه این گزارش این خودرو حاوی ١٢٨ کیلوگرم نیترات آمونیاک بوده و انفجار آن گودالی به بزرگی ٥/٣ متر با عمق ٢/١ متر به جا گذاشته است.

این حمله ساعاتی پس از آن رخ داد که نیروهای امنیتی عراق به تعدادی از شبکه‌های خبری خارجی از جمله العربیه هشدار داد بودند که ممکن است مورد حمله نیروهای القاعده قرار بگیرند.

این حمله ساعاتی پس از آن رخ داد که نیروهای امنیتی عراق به تعدادی از شبکه‌های خبری خارجی از جمله العربیه هشدار داد بودند که ممکن است مورد حمله نیروهای القاعده قرار بگیرند

ژنرال قاسم الموسوی، یکی از افسران ارشد امنیتی بغداد می گوید دو ماه پیش که دفتر تعدادی از شبکه‌های خبری خارجی مورد حمله القاعده قرار گرفتند، پلیس عراق به خاطر این‌که احتمال حملات بعدی وجود داشت برای هر کدام از این شبکه‌ها مامور محافظ قرار داد.

وی اعلام می‌کند که رد پای القاعده در این انفجار دیده می‌شود.

خبرگزاری روترز در حالی تلفان این حادثه را چهار کشته و ١٠ مجروح عنوان می‌کند که شبکه العربیه تعداد کشته شدگان را ١٠ و تعداد مجروحین را ١٦ نفر اعلام کرده است.

پیش‌تر در خبرها آمده بود که بر اثر این انفجار کسی کشته نشده و فقط تعدادی مجروح گشته‌اند.

پس از انتخابات هفت مارس که برنده‌ای نداشت و به خاطر بی‌ثباتی سیاسی پس از آن، بمب‌گذاری و حملات شورشیان افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)