تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
زهرا رهنورد:

«حکومت ایران، زنان را تهدید می‌داند»

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی امروز در دیدار با فعالان سیاسی کرج گفته که بخشی از حاکمیت ایران، زنان را برای خود «تهدید جدی» تلقی می‌کند.

به گزارش تارنمای کلمه، رهنورد افزوده که حاکمیت، زنان را در «خیابان‌ها، زندان‌ها و رسانه‌هایش» مورد تعرض قرار می‌دهد.


٣٠ خرداد سال گذشته و در جریان اعتراضات پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران، صحنه جان دادن یک زن ایرانی در سراسر جهان منتشر شد.

صحنه کشته‌شدن ندا آقاسلطان او را به سمبل اعتراضات ایرانیان تبدیل کرد.

علاوه بر او زنان و دختران دیگری نیز در جریان اعتراضات خیابانی به ضرب گلوله کشته شدند و ده‌ها نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

در ایران همچنین زنان نسبت به مردان از حقوق کمتری برخوردار هستند. فعالان حقوق زنان می‌گویند که «قوانین تبعیض‌آمیز و رفتارهای مرد‌سالارانه» مانع پیشرفت و رشد زنان ایرانی شده است.»

زهرا رهنورد گفت که حاکمیت با «سرکوب،شکنجه و ترور شخصیت» زنان را در در معرض «فشار بی‌سابقه‌ای» قرار داده است

هفته گذشته حسن رحیم پورازغدی که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است در جریان یک سخنرانی که به‌طور زنده از تلویزیون دولتی ایران در حال پخش بود در انتقاد به زنانی که به دلیل «حفظ زیبایی» نمی‌خواهد باردار شوند، گفت که «مرده‌شور هیلکل‌تان را ببرد.»

این اظهارنظر موجی از اعتراض در میان فعالان حقوق زنان در ایران به راه انداخت.

رهنورد همچنین در این دیدار گفت که حاکمیت با «سرکوب،شکنجه و ترور شخصیت» زنان را در در معرض «فشار بی‌سابقه‌ای» قرار داده است.

او افزوده: «جنبش سبز می‌داند که تحقق آرمان‌های آن بدون حضور زنان و توجه به مطالبات آنان میسر نخواهد بود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همين الآن مقاله ای خواندم که شاخ در آوردم: تعداد افراد متولد عراق که در رأس اين مملکت هستن. تعدادشون چند نفر بوده که يه ده تائی ازشان مملکت ما را اداره ميکنند.شايد ايشان هم مانند فلسطينها و لبنانيها که به ما در کهريزک خدمت کردند؛ خدمت ميکنند. اصلأ عراقين ميگن !بيچاره ايران و ايرانی ! حسين بروجردی که کتاب اعترافات يک پاسدار سابق در پشت پرده های انقلاب مينويسد.يکی از رانده شدگان عراق فاميل شاهرودی که اکنون در رأس اين کشور است، سينما رکس آبادان را آتش زد و خامنه ای با يک پيپ بدهان ميايد و در يک پاکت نامه به اون راند شدۀ عراقی پول ميدهد برای آتش زدن سينما رکس.

-- بدون نام ، Jul 25, 2010

دین اسلام که مورد علاقه خانم رهنورد است ضد زن و سرچشمه همه این تبعیض هاست. تا زمانی که این خانم و دیگران این مسئله ساده را نخواهند بفهمند حرف هایشان هم ارزشی ندارد.

-- فرهاد ، Jul 25, 2010

بانوی عزیز ، حکومت ایران همه انسانها را تهدید می‌‌داند . این حکومت به همراه حکومت‌های غربی مردم ایران را به گروگان گرفته . تنها راه حل این که تمام گروها و احزاب چه در داخل و چه در خارج با هم هم صدا و متحد بشوند . اتهات اتهات رمز نجات .

-- حاجی ، Jul 25, 2010

بانوی گرامی
آنچه بر سر ما آمده از نا آگاهی تاریخی این مردم هست .آنچه وظیفه هر ایرانی آگاه به مسائل صنفی و اجتماعی و سیاسی است .که مردم را به صلاح آگاهی مجهز کند .زنان این سر زمین می بایستی به مسائل صنفی و حقوق اجتماعی خود آگاه شوند.در صورت هست که زنان از حقوق حقه خود در مقابل زور مداران و پایمال کننده گان خود ایستادگی خواهند کرد.

-- منچهر ، Jul 26, 2010

آخه چرا باید در تیتر خبر بعد از «حکومت ایران» ویرگول بیاید؟

-- بدون نام ، Jul 26, 2010

من با کامنت فرهاد کاملن هم عقیده هستم جانا که سخن از دل ما میگویی مرسی فرهاد جان

-- k.k ، Jul 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)