تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«همراهی با آمریکا دشمنی با ایران است»

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران با بیان این‌که هر کشوری که آمریکا را در تحت فشار قرار دادن ایران همراهی کند «دشمن» تلقی می‌شود، گفت که ایران پاسخی «قاطع» به آن کشور می‌دهد.

رئیس دولت دهم روز گذشته نیز از این‌که روسیه با آمریکا همسو شده و درحال ایفای نقش در «سناریوی تازه» آمریکا است انتقاد کرده و گفته بود که این اقدامات روسیه به «زیان» آن کشور است.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد که بامداد یک‌شنبه در «جشنواره ملی کارآفرینان برتر» سخن می‌گفت، اظهار کرد: «اگر کسی یا کشوری به ایران دست درازی کند ملت ایران دست‌اش را از بازو قطع خواهد کرد.»

وی با بیان این‌که آمریکا، روسیه، کشورهای اروپایی و برخی نیروهای داخلی را با خود علیه جمهوری اسلامی ایران هماهنگ کرده است، اعلام کرد که به زودی ابعاد «سناریوی» آمریکا را «فاش» خواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد همچنین تهدید کرد که هرگونه اقدامی علیه ایران از جمله بازرسی کشتی‌های ایرانی با «واکنش شدید» ایران مواجه خواهد شد.

او با تکرار ادعای روز گذشته خود مبنی بر قصد آمریکا برای حمله به متحدان ایران گفت: «شماها زورتان به ایران نمی‌رسد بعد می‌خواهید کشورهای دیگر را در منطقه مورد هجوم قرار دهید که از این هم نتیجه نخواهید گرفت.»

احمدی‌نژاد در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تحریم بنزین از «آرزوهایش» است اعلام کرد که ایران می تواند ظرف دو روز بنزین خود را تامین کند

احمدی‌نژاد در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تحریم بنزین از «آرزوهایش» است اعلام کرد که ایران می تواند ظرف دو روز بنزین خود را تامین کند.

این برای دومین روز پیاپی است که محمود احمدی‌نژاد با ادبیاتی تند و تهدید آمیز غرب و روسیه را مورد خطاب قرار می‌دهد.

دیمتری مدودف رئیس جمهوری روسیه چندی پیش اعلام کرد که ایران در حال تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی است. از آن‌جا که در طول سال‌های گذشته روسیه نزدیک‌ترین متحد ایران در جهان بوده است این اظهارات وی با واکنش تند مقامات جمهوری اسلامی مواجه شد.

در جریان صدور قطع‌نامه اخیر شورای امنیت علیه ایران، روسیه و چین که همواره با صدور هرگونه قطع‌نامه‌ای علیه ایران مخالفت می‌کردند به این قطع‌نامه رای مثبت دادند.

به گفته ناظران به نظر می‌رسد با توجه به این‌که پس از اظهارات مدودف، محمود احمدی‌نژاد به نوعی روسیه را دشمن ایران معرفی کرد، فصل سردی از روابط میان دو کشور در راه باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آی کفار دنیا، شما فعلآ ایران را غارت کنید و مردم را بکشتن بدهید تا روزی انشاالله امام دوازدهم ظهور میکند و دست شما چپاولگران را قطع خواهد کرد. من بااو هر لحظه در تماس مستقیم و خصوصی قرار دارم. «نقل از جزوه سیاستنامه احمدی نژاد تبارک و تعالی مرحوم شده !!»

-- طنزواری ، Jul 25, 2010

حاج محمود یاوه گو، تو نگران «زیان» روسیه نباش! سیاستمدران روسی در هرحرکت و اقدامی، کاملاً منافع کشور خود را در نظر دارند. در ضمن، جای «علی» با شمشیر دو سرش خالی است، تا دستان استکبار غرب و شرق را از بازو قطع کند. مانند اشخاصی که اخیراً در زندان های حکومت فاسد و وحشی اسلامی دستانشان را قطع کردند.
«آرزوهای احمدو»

-- Ahmado ، Jul 25, 2010

به ایشان بفرمائید چرا خالی‌ میبندید؟..اگر شما میتوانید ظرف دو روز بنزین تولید کند پس چرا هنوز ۴۰% واردات بنزین دارید...!

-- kaveh ، Jul 25, 2010

وقتی مردم ایران کارها را از نخبگان گرفتند و به دست عوام دادند معلوم است که این طور دیوانگانی در کشور فرمان خواهند راند. عوام بی اطلاع و کم سوادند و رئیس جمهورشان هم بهتر از این نمی شود. باید تلاش کرد کارها دوباره به دست نخبگان بیفتد. ایران هنوز برای مردمسالاری (که در ایران مساوی با همان عوام سالاری است) آماده نیست.

-- مانی ، Jul 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)