تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آزادی ٩٢ زندانی در افغانستان

دولت افغانستان در پی تقاضای نشست بزرگ صلح که خواهان بازنگری در پرونده‌های زندانیان در افغانستان شده بود، ٩٢ زندانی را آزاد کرد.

بر پایه اطلاعیه خبری وزارت دادگستری افغانستان این افراد با حکم حامد کرزای رئیس جمهوری و بر پایه پیشنهاد کمیسیون رسیدگی به پرونده متهمان از زندان پل چرخی کابل و زندان ولایت پروان رها شده‌اند.


هنوز هویت افراد آزاد شده و مدت زمان نگهداری در زندان فاش نشده است اما پیش از این و پس از درخواست جرگه مشورتی صلح از دولت افغانستان در کمیسیون ویژه‌ای ایجاد شد تا به پرونده‌های زندانیان متهم به همکاری با شورشیان رسیدگی کند.

یکی از مواد اصلی قطع‌نامه ١٦ ماده‌ای نشست جرگه درخواست آزادی زندانیانی بود که توسط نظامیان بین‌المللی و افغان بازداشت شده‌اند اما اتهام آنان تثبیت نشده است

جرگه( اجلاس) بزرگ مشورتی صلح ١٢ خرداد ماه سال جاری با حمایت جامعه بین‌المللی و اشتراک بیش از ١٤٠٠ تن از رهبران محلی و نمایندگان طیف‌های مختلف مردم افغانستان به ویژه زنان در کابل برگزار شد.

یکی از مواد اصلی قطع‌نامه ١٦ ماده‌ای این نشست درخواست آزادی زندانیانی بود که توسط نظامیان بین‌المللی و افغان بازداشت شده‌اند اما اتهام آنان تثبیت نشده است.

در حال حاضر بیش از ١٥ هزار زندانی که شمار زیادی از آنان عضویت گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان را دارند در زندان‌ها به ویژه زندان پل «چرخی» که بزرگ‌ترین زندان افغانستان است، نگهداری می‌شوند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)