تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات

محمود احمدی‌نژاد امروز برای از سرگیری مذاکرات با «قدرت‌های بزرگ» بر سر مسائل هسته‌ای ایران اعلام آمادگی کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران، دولت‌های غربی را مخاطب قرار داد و گفت که ما با «قدرت‌های بزرگ» آماده مذاکره هستیم و شرایط آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

به گزارش رویترز، احمدی‌نژاد امروز گفت که دولتش نمی‌خواهد برسر مسئله هسته‌ای «حتی یک ذره» عقب نشینی کند.


این مساله در شرایطی‌ست که کاترین اشتون، مسوول روابط خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته در لوکزامبورگ گفت که در نامه‌ای به سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، از او دعوت کرده است تا درملاقاتی درباره مسائل هسته‌ای ایران با او گفت‌وگو کند.

همچنین رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز اعلام کرده بود که تهران پیشنهاد کاترین اشتون برای مذاکره را بررسی می‌کند.

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، نیز پیش از تصویب قطعنامه سازمان ملل در ترکیه از اعلام آمادگی تهران برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر موضوع اتمی خبر داده بود.

این درحالی است که علی لاریجانی، رییس مجلس ایران امروز از دولت خواست در صورتی که با مبادله سوخت هسته‌ای موافقت نشد، پایه تولیدات رآکتور هسته‌ای تهران را در سطح ۲۰ درصد قرار دهد.

محمود احمدی‌نژاد امروز برای از سرگیری مذاکرات با «قدرت‌های بزرگ» بر سر مسائل هسته‌ای ایران اعلام آمادگی کرد و گفت که شرایط آن را به زودی اعلام خواهیم کرد

درهمین حال به گزارش خبر گزاری فرانسه، مایک هامر مشاور شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت همانطور که ما همواره تاکید کرده‌ایم، دیپلماسی به موازات تحریم یکی از گزینه‌های رفع بحران هسته‌ای ایران است.

او گفت که این ایران است که باید با گام مشخص به کشورهای بین المللی نشان دهد که نمی‌خواهد بیش از این منزوی باشد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها با تصویب قطعنامه‌هایی خواستار تعلیق فعالیت‌های جمهوری اسلامی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و روشن‌سازی این برنامه‌ها شده اما محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران این قطعنامه‌ها را «شکست و افتضاح» برای تصویب کننده‌های آن و به معنای «کاغذی بی‌ازرش» دانسته‌ است.

قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران با ۱۲ رای موافق، ۲ رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید، این قطعنامه بیشتر سپاه پاسداران و اشخاص مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران را در لیست سیاه قرار داده است.

ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای این کشور تاکید دارد و این فعالیت‌ها را در راستای تامین انرژی می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)