تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمد خاتمی:

می‌خواهند فاشیسم را به نام اسلام جا بیندازند

سید محمد خاتمی با انتقاد از حمله به بیت آیت‌الله صانعی گفت: «می‌خواهند یک نوع رفتار فاشیستی را به نام انقلاب و اسلام در جامعه جا بیندازند.»

به گزارش وب‌سایت محمد خاتمی، وی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اعتماد ملی با اشاره به حمله بامداد دوشنبه لباس شخصی‌ها به دفتر آیت‌الله صانعی گفت: «وقتی این طور با بیت آقای صانعی برخورد می‌کنند باید نگران بود. نمی‌توانیم بگوییم اینها خودسر هستند که با آزادی و امنیت کامل هرگونه توهین و اهانت را انجام می‌دهند. آن‌ها مجهز به تجهیزاتی هستند که در اختیار افراد عادی قرار نمی‌گیرد، اینها مسئله ساده‌ای نیست.»


رییس دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود گفت: «جریانی می‌خواهد خیلی ساده همه ارزش‌ها و سرمایه‌ها، امام، انقلاب و رهبری را در مسیر هدف خاص بکار بگیرد و این جریان طوری وانمود می‌کند که آنها تجسم امام، رهبری و اصل انقلاب هستند و هر کس با سلایق آن‌ها مخالف باشد او ضد انقلاب و نظام و مخالف مصالح کشور است.»

رئیس بنیاد باران همچنین با انتقاد از برخورد‌های حذفی و تبلیغات منفی علیه منتقدان، نسبت به گسترش این رفتار‌ها در کشور هشدار داد و گفت که رد صلاحیت کردن انسان‌های شایسته به «انقلاب و نظام» لطمه می‌زند.

خاتمی با انتقاد از حمله به دفتر آیت‌الله صانعی گفت: «ما نمی‌توانیم با حربه فاشیسم به جنگ لیبرالیسم برویم، هم فاشیسم و هم لیبرالیسم قابل نقد است، البته فاشیسم از لیبرالیسم بسیار بدتر و خطرناکتر است»

آقای خاتمی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سالگرد راهپیمایی ۲۵ خرداد گفت: « ۲۵ خرداد می‌توانست و هنوز هم می‌تواند مبنایی باشد برای یک نوع انسجام جهت‌دار در راستای اهدافی که انقلاب اسلامی ما داشت، یعنی حاکمیت مردم بر سرنوشت.»

این رییس جمهور سابق با نقد وضعیت حاضر و اشاره به توهین‌های صورت گرفته به سید حسن خمینی، مهدی کروبی و دیگران تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم با حربه فاشیسم به جنگ لیبرالیسم برویم، هم فاشیسم و هم لیبرالیسم قابل نقد است، البته فاشیسم از لیبرالیسم بسیار بدتر و خطرناکتر است.»

سید محمد خاتمی در خاتمه‌ی سخنانش برای برون‌رفت از وضع موجود گفت: «راهکار این است همه با هم با داوری قاتون اساسی و معیارهایی که امام گفت، نه با تفسیرهای نابجا کار را انجام دهیم، متاسفانه بعد از امام جای قواعد و استثناها عوض شد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ساعت خواب ....

-- بدون نام ، Jun 16, 2010

۱)بهترین کار هر چه عمیق تر کردن شکافی که بین مسئولین جمهوری اسلامی افتاده،می‌بینید چه خوب خودشون همدیگر رو لوی میدن،

۲)فرهنگ حذف باید حذف بشه،ننگ بر نه مرگ بر.... ما مرگ کسی‌ رو نمیخواهیم ما می‌خواهیم که همه مقصرین محاکمه بشن و اعدام وجود نداشته باشه.

یه روز خوب میاد..

-- v ، Jun 16, 2010

فاشیسم از لیبرالیسم بسیار بدتر و خطرناکتر است

واقعا چه مقایسه منصفانه ای! چند کتاب در زمینه جهان بینی و فلسفه لیبرالیسم خوانده اید که به این سادگی آن را در کنار فاشیسم مقایسه می کنید؟ آقای خاتمی شما که همش از دموکراسی و آزادی بیان و انتخابات آزاد و حقوق انسان ها و ... دم میزنی باید بدونی که تمام اینها دستاوردهای لیبرالی هستند، آن وقت مقایسه لیبرالیسم با فاشیسم؟ نکنه مردمسالاری از نگاه شما یعنی حکومت آن بخش از مردم که به اسلام فقاهتی و جمهوری آخوندی و ولایت فقیه اعتقاد دارند؟ بقیه مردم هم به درک احتمالا. واقعا قحط الرجالی است ...

-- mohsen ، Jun 16, 2010

این آخوند انگار تازه از خواب بیدار شده بابا ٣٠ سال است که به ما نشان دادن اسلام و فاشیست باهم فرقی ندارند این همه جنایت و تجاوز کردند مگر فاشیست شاخ و دم دارد اسلام همین است از ١٤٠٠ سال تا حالا فقط تجاوز و کشتار دیگر اندیشان یک نمونه کوچک در هلند مردی از اسلام انتقاد میکند فردا یک مسلمان فاشیست او را با چاقو میکشد دیگر اندیشان را با چاقو تیکه تیکه کردن شاپور بختیار وووووو اقای خاتمی شما یک روزی در دادگاه ملت باید پاسخگوی رفتار خود باشید

-- k.k ، Jun 16, 2010

تفسیر اصولگرایان و چماق‌بدستان بسیار بسیار به اسلام ناب محمدی نزدیکتر است تا حرفهای بی سر و ته خاتمی و دوستانش در باره دموکراسی دینی و مدینه‌النبی. حالا اگر حرفهای اصولگرایان فاشیسم است خوب اسلام دینی است فاشیستی.

-- همایون ، Jun 16, 2010

رهبری خودش این جریان را رهبری میکند، خاتمی میخواهد او را مبرا کند! شرم نمیکند ازاین این همه وارونه جلوه دادن واقعیتها! مگر دردهه 60 غیرازاین رفتار میکردید؟!

-- شهرونددرجه 3 ، Jun 16, 2010

از دست اندرکاران محترم رادیو زمانه خواهش می کنم نامه ی تاریخی تاج زاده درباره ی پشیمانی اش از جنایات اول انقلاب را مورد توجه قرار دهند. توجه به این نامه می تواند مقدمه ای بر نگاه انتقادی به گذشته توسط سایر دست فعالان سیاسی باشد.
خواهش می کنم این کار را بکنید!

-- سعید ، Jun 16, 2010

مقایسه ی وحشتناک فاشیسم و لیبرالیسم! .

-- بدون نام ، Jun 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)