تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

محکومیت موج تازه حمله علیه شیرین عبادی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در بیانیه‌ای پخش برنامه‌ای علیه شیرین عبادی، برنده، جایزه صلح نوبل در تلوزیون دولتی ایران را «مغرضانه و شدیدا مونتاژ شده» دانست.

برنامه ۲۰:۳۰ تلویزیون دولتی ایران روز ۲۰ خرداد، با پخش «اعترافاتی» از جواد توسلیان، همسر شیرین عبادی اتهاماتی را متوجه خانم عبادی کرد.

در این برنامه تلویزیونی وی علیه اعتقادات سیاسی و شغل خانم عبادی به عنوان وکیل فعال در زمینه حقوق بشر سخن گفت.

به گزارش کمپین حقوق بشر «آقای توسلیان عصبی به نظر می‌رسید و واکنش فیزیکی بدنش دلیلی روشن بر رنجی بود که در طول مصاحبه تحمل می‌کرد.»

جواد توسلیان پس از انتخابات ریاست جمهوری در تابستان گذشته بازداشت شد و تحت «فشارهای جسمی و روحی» قرار گرفت.

بنا به این گزارش وی در دوران بازداشت در مقابل دوربین فیلم‌برداری قرار گرفت و به «اجبار» سخنانی علیه همسرش گفت.آقای توسلیان پس از آزادی، خانواده خود را از «بدرفتاری‌های» صورت گرفته در قبال خود مطلع ساخت.

کمپین حقوق بشر در ایران می‌گوید: «خانم عبادی در زمان بازداشت همسرش، به اعضای خانواده خود اعلام کرد که اگر هر کدام از آنها بازداشت شدند لحظه‌ای برای اعتراف‌های نادرست علیه او تردید نکنند چرا که تنها دلیل این آزارها و بازداشت‌ها تحت فشار قرار دادن وی برای متوقف ساختن فعالیت‌هایش برای ترویج حقوق بشر در ایران است.»

نوشین عبادی، خواهر شیرین عبادی نیز دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و «بدون هیچ اتهامی» برای ۱۷ روز بازداشت بود.دولت ایران همچنین همه دارایی‌های شیرین عبادی و همسرش، حساب‌های بانکی آنها را مسدود کرده‌ است.

کمپین حقوق بشر با محکوم کردن دستگیری نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان و همکار شیرین عبادی، خواستار توقف روندی که آن را «شرم‌آور» نامید، شد.

هادی قائمی سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران حمله به شیرین عبادی و همکارانش در آستانه سالگرد انتخابات سال گذشته را حاکی از «نقش غیر قابل انکار او در جامعه جهانی برای آشکار کردن نقض وسیع حقوق بشر در ایران» عنوان کرده ‌است.

هادی قائمی افزود: «خانم عبادی شجاعانه بارها و بارها نشان داده‌ است با چنین روش‌های بی‌ارزشی مرعوب نشده و همچنان به فعالیت‌های حقوق بشری خود ادامه خواهد داد.»

کمپین همچنین با محکوم کردن دستگیری نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان و همکار شیرین عبادی، خواستار توقف روندی که آن را «شرم‌آور» نامید، شد.

نرگس محمدی روز ۲۰ خرداد ساعاتی پس از پخش برنامه تلویزیونی علیه شیرین عبادی بازداشت شد.از دیدگاه کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران بازداشت خانم محمدی برای جلوگیری از واکنش عمومی بر علیه این برنامه تلویزیونی و به چالش کشیدن «روایت‌های غلط و سناریوی مغرضانه آن» است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرده که خواستار پایان دادن به آزار و اذیت خانواده شیرین عبادی و آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمام زندانیان مدافع حقوق بشر از جمله نرگس محمدی، عماد باقی، شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، بهاره هدایت، میلاد اسدی و محبوبه کرمی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

امیدوارم که این رنجها خانم عبادی رو آبدید تر و هدفمند تر کنه. و به راستی‌ امیدوارم که ایشون رهبری اپوزیسیون خارج از کشور رو به دست بگیر. به امید پیروزی ایران و ایرانی‌.

-- amir ، Jun 12, 2010

این رژیم اینقدر بدبخت و مفلوک شده که حتی اینکه زنی به فرض به شوهرش کفش پرتاب کرده باشه برایشان سوژه مهم و تلویزیونی برای تخریب شخصیتهاست . همه اینها نشانه نابودی واستیصالشان است

-- سیمین ، Jun 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)