تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جایزه ویکتور برای شهروندان گمنام ایرانی

جایزه «ویکتور» روزنامه «اکسترا بلادت» دانمارک در سال ۲۰۱۰، به شهروندان گمنام ایرانی که اخبار وقایع پس از انتخابات را به گوش جهانیان رساندند، تعلق گرفت.

پل مدسن، سردبیر روزنامه «اکسترا بلادت» گفت جایزه «ویکتور» به شهروندان ایرانی گمنامی که با وجود «سانسور شدید» اخبار ایران را از طریق توییتر و یوتیوب منتشر کرده‌اند، اهدا خواهد شد.

این جایزه هشتم ژوئن در جریان مراسمی در دانمارک، به مهدی سحرخیز و گلنوش نیک‌نژاد به نمایندگی از شهروندان گمنام ایرانی اهدا خواهد شد.

مسئولان این روزنامه از آقای سحرخیز و خانم نیک‌نژاد به عنوان کسانی که توانسته‌اند با وجود «سانسور شدید»، ارتباطی با شهروندان داخل ایران برقرار کنند تا اخبار تحولات پس از انتخابات به گوش جهانیان برسد، نام برده‌اند.

اصل خبر را ببینید

این جایزه در شرایطی به شهروندان گمنام ایرانی فعال در اینترنت تعلق می‌گیرد که مسئولان توییتر، انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران را نخستین موضوع جستجو شده در «شبکه ارتباطی جهانی توییتر» در سال ۲۰۰۹ اعلام کرده‌اند.

چندی پیش نیز انتخابات ایران از سوی «وبی اَواردز» به عنوان یکی از ۱۰ رویداد اینترنتی مهم در دهه اول قرن ۲۱ معرفی شد.

پس از اخراج خبرنگاران خارجی از ایران و ایجاد محدودیت برای اطلاع‌رسانی خبرنگاران داخلی، نوشته‌های معترضان ایرانی در توییتر و فیس‌بوک به یکی از منابع خبررسانی برای رسانه‌های دنیا تبدیل شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر گمنامان، مردان و زنان قهرمانی که تاریخ را با بی نامشان نام میبخشند . شهروندان ساده ای که فهم بزرگترین مفاهیم دموکراسی را برای جهان ساده کردند. با جمله ی ساده ی را ی منکو؟

-- shamim ، Jun 3, 2010

درود بر گمنامان، مردان و زنان قهرمانی که تاریخ را با بی نامیشان نام بخشیدند . شهروندان ساده ای که فهم بزرگترین مفاهیم دموکراسی را برای جهان ساده کردند. با جمله ی ساده ی را ی من کو؟

-- شمیم ، Jun 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)