تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شورای امنیت اقدام اسرائیل را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای، حمله کماندوهای اسرائیل به کاروان حامل کمک برای ساکنان نوار غزه را محکوم کرد و خواستار تحقیقات درباره این اقدام شد.

این بیانیه امروز سه‌شنبه، پس از نشست چندساعته این شورا که به درخواست دولت ترکیه برگزار شده بود، صادر شد.


حمله روز گذشته کماندوهای ارتش اسرائیل به کاروان حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای ساکنان نوار غزه، دست کم ۱۰ کشته و شماری زخمی بر جا گذاشت. بیشتر سرنشینان این کاروان دریایی، شهروندان ترکیه بودند.

اسرائیل پس از عملیات روز گذشته، شناورهای این کاروان را در بنادر خود توقیف کرده و هنوز شماری از سرنشینان آنها نیز در بازداشت این کشور به سر می‌برند.

به علت محدودیت‌های خبری که دولت اسرائیل ایجاد کرده، هنوز مشخص نیست که چه تعدادی از این سرنشینان در اسرائیل هستند و یا به کشورهای خود بازگردانده شده‌اند.

احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در شورای امنیت گفت که آنچه اسرائیل انجام داده، «نقض خطرناک قوانین بین‌المللی و اقدامی مثل اقدام راهزنان و دزدان دریایی است»

شورای امنیت سازمان ملل در عین حال از اسرائیل خواسته که این سرنشینان و کشتی‌های توقیف‌شده را آزاد کند.

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی در این نشست گفت که آنچه اسرائیل انجام داده، «نقض خطرناک قوانین بین‌المللی و اقدامی مثل اقدام راهزنان و دزدان دریایی است.»

خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که بیشتر اعضای شورای امنیت، خواستار گشودن مرزهای غزه، لغو محاصره این منطقه و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند.

با این حال شورای امنیت از صدور قطعنامه علیه این اقدام اسرائیل خودداری کرده و به صدور بیانیه که دارای لحنی ملایم‌تر است، اکتفا کرده است.

برای صدور قطعنامه، موافقت همه اعضای شورای امنیت ضروری است؛ با این حال انتظار می‌رفت این قطعنامه از سوی آمریکا وتو شود.

حمله روز گذشته اسرائیل به شناورهای عازم نوار غزه، موجی از مخالفت‌های جهانی را علیه این کشور برانگیخته و موجب فراخوانده شدن سفیر اسرائیل در بسیاری از کشورهای جهان شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خمينی وقتی از فرنگ آمد بری ما سوغات آورد؛ جنگ ارثی 3000ساله اعراب و اسرائيل و چفيه! آقا نان را از گلوی ما با دندانهای مصنوعيمان کشيد چون به اينها بدهکار بود؛ اينها تاکتيکهای شکنجه و تجاوز را در ليبي، سوريه و لبنان به پاسداران آموختند. اينها که ما برايشان گريه ميکنيم خود را با خدا و با تمدن مينامند. ما را بيتمدن و هميشه دانشمندان ما را دزديدند.آقا و خانم حزب اللهی اگر اين رژيم به اينه ميدهد برای روزيست که اگر ايرانی نخواست به برادر خود تجاوز کند بخاطر اينکه امکان دارد رحمش بيايد لبنانی و فلسطينی بفرستد. مانند 22 خرداد خيليها ميگفتند شکنجه گران به عربی حرف ميزدند فلسطين به ما چه!ذکليميها به نزديکترند مث ما سميت هستند.

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

شورای امنیت چرا جمهوری اسلامی را محکوم نمی کند چرا فقط اسرائیل را محکوم می کند

ایمیل ارسال شده به پارس دیلی نیوز : شورای امنیت حمله اسرائیل به کشتی های صلح را محکوم می کند که چند نفر کشته شده اند اما جنایات جمهوری اسلامی را که تظاهرکنندگان بی دفاع را به گلوله می بندد و زندانی می کنند و به انها تجاوز می کنند را محکوم نمی کند ؟

چرا شورای امنیت فقط به فکر تظاهرسازی و حمایت از غزه و لبنان است ؟ ایا جان مردم ایران که در خیابان های تهران و دیگر شهرها زیر رگبار تفنگ و چاقو باتوم تارو مار می شوند ، ارزشی ندارد ؟ چرا سکوت می کنند ؟


شورای امنیت به ما بگوید تفاوت افراد داخل کشتی ترکیه ای با تظاهرکنندگان ازادیخواه ایرانی چیست ؟ ایا جان انسان با انسان فرق می کند؟

ایا صدها و هزاران ایرانی مثل ندا و سهراب و اشکان و افسانه ووووو که هر روز توسط خامنه ای کشته و اعدام می شوند با جان چند ترکیه ای و عربی فرق می کنند؟


شورای امنیت چرا فقط اسرائیل را محکوم می کند چرا چشمانش را به روی سران ادم کش جمهوری اسلامی می بندد ؟ شورای امنیت چرا جمهوری اسلامی را به خاطر کشتار بی وقفه اش محکوم نمی کند ؟فقط اسرائیل است که ادم می کشد؟

چرا کشورهای عربی فقط از مردم غزه حمایت می کنند چرا کشتار مردم غزه را محکوم می کنند اما کشتار ایرانی ها را چشم پوشی می کنند ؟

چرا در مقابل مردم ایران سکوت کرده اید ؟

شما شورای امنیت شما کشورهای عربی شما کشورهای غربی چرا فقط لبنان و غزه و فلسطین را می بینید ؟ چرا فقط به اسرائیل اعتراض می کنید چرا فقط اسرائیل را محکوم می کنید ؟ چرا به فکر مردم بی دفاع ایران نیستید که هر روز وحشیانه مورد کشتار جمهوری اسلامی قرار می گیرند ؟


چرا شورای امنیت جنایاتی که در حق مردم ایران روا شده و میشود را ندیده میگیرد ؟! ؟ چرا ؟ چرا؟ چرا؟؟؟؟

-- فریادی از ایران ، Jun 1, 2010

هم غزه!
هم لبنان!
هم جنبش سبز ایران!

-- نیما ، Jun 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)