تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی و کروبی اقدام اسرائیل را محکوم کردند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، حمله نیروی‌های اسرائیلی به یک کشتی امدادرسان حامل کمک برای ساکنان غزه را محکوم کردند.

به گزارش امروز سه‌شنبه وب‌سایت کلمه، آقای موسوی این اقدام را «نقض فاحش مقررات بین‌المللی و حقوق اولیه انسانی» دانسته است.

میرحسین موسوی اعلام کرده که «اینجانب همراه با جنبش حق‌جوی سبز در سراسر جهان، همصدا با همه آزادی‌خواهان، این جنایت بین‌المللی را محکوم می‌کنم.»


مهدی کروبی نیز با انتشار بیانیه‌ای، حمله کماندو‌های اسرائیلی به این کشتی را اقدامی «برخواسته از تمایلات ضدبشری و ضدعدالت و آزادی» اعلام کرده است.

آقای کروبی از جامعه بین‌الملل، سازمان‌های مدافع حقوق بشر و شورای امنیت خواسته که «موضعی قاطع و تصمیمی عملی» برای محکومیت این اقدام اتخاذ کنند.

کماندو‌های اسرائیلی بامداد روز دوشنبه در تلاش برای جلوگیری از ورود شش کشتی امدادرسان به غزه، با سرنشینان یکی از این کشتی‌ها درگیر شدند که بر اثر این درگیری دست‌کم ۱۰ تن کشته شدند.

نوار غزه از زمان به قدرت رسیدن حماس، تحت محاصره اسرائیل قرار دارد. تل‌آویو اعلام کرده که غزه به منظور جلوگیری از ارسال سلاح برای پیکارجویان فلسطینی محاصره شده است.

محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران نیز در دیدار با جمعی از دانشگاهیان زن، طی سخنانی این اقدام اسرائیل را محکوم کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز در پیامی کشتی مذکور را نماینده «افکار عمومی و وجدان‌های بشری از سراسر جهان» دانست.

آقای خامنه‌ای گفته که اعزام کشتی‌های امدادرسان به غزه باید ادامه داشته باشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده باد آزادی ؛
نابود باد حکومت مذهبی و تقلبی اسرائیل و ج.ا

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)