تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی: حاکمان به زندانبان تبدیل شده‌اند

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت می‌گوید حاکمان جمهوری اسلامی به «زندانبان و سلب‌کنندگان آزادی» تبدیل شده‌اند.

به گزارش امروز سه‌شنبه وب‌سایت کلمه، آقای موسوی افزود در شرایط کنونی بخشی از حاکمیت، به خشونت و سرکوب و سلب آزادی‌های مشروع رو آورده و زندان‌ها را پر کرده است.


وی افزود این بخش از حاکمیت با «پوشش خرافه و تحجر، کشور را به افلاس و درماندگی در سطح داخل و خارج کشانده» است.

این رهبر جنبش سبز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رابطه دولت و مجلس، از آن دسته از نمایندگان مجلس که به ظلم «آغشته» نشده‌اند، پرسید: «وقتی با خود خلوت می‌کنید، آیا از این همه تحقیر مجلس احساس نگرانی و پوچی نمی‌کنید؟»

موسوی از آن دسته از نمایندگان مجلس که به ظلم «آغشته» نشده‌اند، پرسید: «وقتی با خود خلوت می‌کنید، آیا از این همه تحقیر مجلس احساس نگرانی و پوچی نمی‌کنید»

نخست وزیر پیشین ایران از نمایندگان پرسید: «شما هنوز نتوانسته‌اید جزء کوچکی از تخلفات مالی دولت را رسیدگی کنید و جواب درست بگیرید، چه پاسخی در برابر خداوند و بندگان خدا که شما وکیل آنان هستید دارید؟»

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که همچنان به آرمان‌های آیت‌الله روح‌الله خمینی وفادار است، اما بدنبال بازگشت به دوران وی نیست.

وی اظهار داشت به دوران آقای خمینی هم انتقاد دارد، اما «چه ضرورتی دارد که وقتی دو تیغه قیچی، یعنی متحجران داخلی و دشمنان بی‌نقاب خارجی آن دوران و تصویر حضرت امام را هدف قرار داده‌اند» او نیز زبان به انتقاد بگشاید.

«منظور از نگریستن به آن دوره، بازگشت به آن دوره نیست. بلکه هدف یادآوری ریشه‌ها و یادآوری جهت‌های اصلی انقلاب یعنی عدالت، آزادی و معنویت است»

موسوی گفت به آقای خمینی علاقمند است و در این‌باره نمی‌تواند گذشته خود را نفی کند و به مردم دروغ بگوید.

وی در عین حال افزود: «منظور از نگریستن به آن دوره، بازگشت به آن دوره نیست. بلکه هدف یادآوری ریشه‌ها و یادآوری جهت‌های اصلی انقلاب یعنی عدالت، آزادی و معنویت است.»

موسوی همچنین به تصویر «تحریف» شده‌ای که از سوی رسانه‌‌های رسمی کشور، از بنیانگذار جمهوری اسلامی ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت اگر این وضعیت ادامه یابد، «انزجار» از گذشته‌ها افزایش می‌یابد.

این رهبر مخالفان دولت در ادامه گفت که در زمان آقای خمینی، نظارت استصوابی وجود نداشت، اما بعد از درگذشت او با «اسلحه نظارت استصوابی»، بسیاری از خدمتگذاران آگاه و مدیران دلسوز از صحنه رقابت کنار زده شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

موسوی، حاکمان جمهوری اسلامی به «زندانبان و سلب‌کنندگان آزادی» تبدیل شده‌اند. ساعت خواب، ٣١ سال است که کشور ایران به زندان تبدیل شده است و حاکمان حکومت اسلامی، زندانبان و سلب کنندگان آزادی این ملت بوده اند.
زندانی،

-- Zendani ، Jun 1, 2010

میرحسین, مشکل همان نداشتن وجدان است که آن نمایندگان مجلس ندارند. وجدان و خداترسی که ندارند

-- majid ، Jun 1, 2010

عجب گیری افتادیم .

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

و مخالفان سبز رنگ حکومت هم به« باد بان» تبدیل شده اند (چونکه همچون موسوی حرافانی فریبکارند و حرف هم «باد» هواست).

-- بدون نام ، Jun 1, 2010

سلام آقای زندونی، حالی شوما خوبس؟ شوما از کوجا میدونین آقای موسوی خواب بودس و حالا تازه بیدار شدس؟ بابا به جا این حرفا، بیبین میتونی کاری ، کمکی یا لااقل یه جمله مثبتی بوگوی! حالا فرض بوکون خواب هم بودس و پارسال تا حالا بیدار شدس، این که بد نیس! خدا کوند اونای دیگم که خوابند، بیدار شند و مردم و من و تو رم، از این قول و زنجیر آزاد کونن. حالا ناقلا از کی تاحالا شوما از تو زندون رادیو زمونه رو میشنوفی و نظرتم میرفسی؟! حالا که اینقدر ناقلای، خوب، یه کمکی بکون دادا. یه اصفونی از اصفون.

-- یه اصفونی ، Jun 1, 2010

man mousavi va in rejim va khomeini ro ghabool nadaram.chon az rooz e aval ke goftan jomhouri e eslami ari ya na zoor goftan!

-- tehranfluffy@yahoo.ca ، Jun 1, 2010

ای مردگان، زخاک يکی سر به در کنيد
بر حال زنده بتر از خود ، نظر کنيد
به اميد رهايی ايرانيان از حاکمان زور.

-- Omid ، Jun 1, 2010

ما را شرح دهند. جهان باژگونه شده است. ما پزشکان خود را به زندان افکنده ایم و بیماران را به نگهبانی از آنها گماشته ایم. چه هنگام بیدار خواهیم شد. شاید زمانی‌ که بدانیم رنج کشیدن خواست خدا نیست. اگر وا قعیت‌ها را به آنها بگو ییم آنها وا قعیت ‌ها را نخو هند پذیرفت بکه سعی خواهند کرد با ذهن وهم آلود خود واقعیت‌ها را دگرگون کنند و نه خود را. از دخمه خانه ذهن آنهاست که جهان اینگونه دیده میشد. آنان آن دخمه خانه را بر بالا ی برج عا ج خویش ساخته ا‌ند و هزار سرباز با هاله‌های مقدس برای دفاع از آن بر آن گمارده ا‌ند
از دخمه خانه ذهن آنهاست که جهان اینگونه دیده میشد

-- hedayat ، Jun 1, 2010

دوست عزیز اصفونی، این ها زمانی از خواب پریدنند، که متوجه شدند، سپاه و بسیج و دیگر نیروهای سرکوبگر، حکومت را قبضه کرده اند و دیر یا زود زیر آب آنها را خواهند زد. مردم ایران، اینها را بیدار کردند.
بیداری،

-- Bidari ، Jun 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)