تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احکام حبس نوری‌زاد و میردامادی تائید شد

دادگاه تجدید‌نظر استان تهران، حکم حبس محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلمساز و محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب، آقای نوری‌زاد را به سه سال و نیم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید‌نظر تائید شد.


یک سال از سه سال و نیم حکم حبس نوری‌زاد، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تخریب چهره‌ ۳۰ ‌ساله‌ نظام» صادر شده است.

دو سال از این حکم نیز به اتهام «توهین به مقام معظم رهبری»، ۹۱ روز حبس به اتهام «توهین به رئیس‌ جمهور»، ۹۱ روز حبس برای «توهین به رئیس‌ قوه قضائیه» و ۵۰ ضربه شلاق به علت «توهین به امام‌ جمعه‌ مشهد» صادر شده است.

خانواده نوری‌زاد امروز سه‌شنبه در نامه‌ای که خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نوشته‌اند از اینکه وی به وعده خود مبنی بر آزادی این فیلمساز عمل نکرده، انتقاد کرده‌اند.

خانواده نوری‌زاد خطاب به دادستان تهران: «شما بیشتر از آنکه از خشم خداوند و نفرین زنان و مادران و بی‌تابی کودکان هراس کنید، از جنجال‌های بین‌المللی و رسانه‌ای می‌هراسید»

آنها در نامه خود از آقای دولت‌آبادی پرسیده‌اند: «حق داریم که بگوییم شما ما را فریب دادید؟»

در این نامه همچنین به درخواست دادستان تهران از خانواده نوری‌زاد برای شکستن اعتصاب غذای وی اشاره شده و آمده است: «شما بیشتر از آنکه از خشم خداوند و نفرین زنان و مادران و بی‌تابی کودکان هراس کنید، از جنجال‌های بین‌المللی و رسانه‌ای می‌هراسید.»

تائید حکم محسن میردامادی
دادگاه تجدید‌نظر همچنین حکم شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محسن میردامادی را تائید کرده است.

میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، دستگیر و بعد از ماه‌ها بازداشت، محاکمه شد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران وی را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محکوم کرده است.

محسن میردامادی ۲۷ اسفند ماه سال گذشته به طور موقت از زندان آزاد شد که هفته گذشته با دستور مقام‌های قضائی به زندان اوین بازگردانده شد.

میزان نیوز نیز خبر داده است که سارا توسلی، استاد دانشگاه و فرزند محمد توسلی، عضو برجسته نهضت آزادی ایران، به اتهام حضور در حوادث عاشورا و تسلیت به خانواده علی موسوی (خوهرزاده میرحسین موسوی) به شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

خانم توسلی، ۱۳ دی ماه سال گذشته بازداشت شد و ۵۰ روز در بند ۲۰۹ زندانی بود.

همسر وی، فرید طاهری نیز بعد از حوادث عاشورا دستگیر شد و همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

وای اگر از پس امروز بود فردائی...

-- کودک فردا ، Jun 1, 2010

اینکه مثلا یه نفر به 74 ضربه شلاق محکوم میشه،این 74 دقیقا چه جوری محاسبه میشه، وهم چنین 91 روز زندان

-- فرزاد ، Jun 1, 2010

این مجازات های قرون وسطا واقعا شرم اور است. شاید تحمل نداشن برای شنیدن انتفاد در ما ایرانی های عزیز مسعله ای فرهنگی است. هم شاه تحمل نمیکرد و حالا هم این جلادان.

-- sara ، Jun 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)