تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آغاز مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل و فلسطینیان

اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دیروز یک‌شنبه مذاکرات غیر مستقیم خود را آغاز کردند. هدف از این مذاکرات، فراهم کردن امکان مذاکره مستقیم میان دو طرف است که از یک سال و نیم پیش متوقف شده‌است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مطلب را صائب عریقات مذاکره‌کننده فلسطینی، پس از شرکت در یک گردهمایی ویژه به خبرنگاران اعلام کرد. در این گردهمایی جرج میچل، فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح خاورمیانه و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به گفت‌وگو پرداختند.

جرج میچل مذاکرات خود با اسرائیل و فلسطینیان را ادامه خواهد داد و امیدوار است تا طرفین بتوانند طی مدت چهار ماه، مذاکرات مستقیم برای تأسیس یک کشور فلسطینی را آغاز کنند.

مذاکرات امروز میان میچل و عباس از پشتیبانی سازمان آزادی‌بخش فلسطین برخوردار بود. گروه حماس از این سازمان خواسته بود مانع از مذاکرات شود

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته در جریان نشست کابینه اسرائیل گفت که از مذاکرات مستقیم استقبال می‌کند و افزود: «با فاصله و از راه دور نمی‌توان به صلح دست یافت.»

فلسطینیان از اواخر سال ۲۰۰۸ در واکنش به حمله اسرائیل به نوار غزه، از مذاکرات مستقیم کناره گرفتند. این گفت‌وگوها قرار بود ماه مارس امسال از سر گرفته شود اما آغاز شهرک‌سازی های جدید اسرائیل در بیت‌المقدس شرقی و اعتراض طرف فلسطینی به این موضوع باعث ادامه توقف مذاکرات شد.

مذاکرات امروز میان میچل و عباس، از پشتیبانی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که کرانه باختری رود اردن را در دست دارد برخوردار بود. گروه حماس از سازمان آزادی‌بخش فلسطین خواسته بود مانع از مذاکرات شود. گروه حماس با هرگونه مذاکره و گفت‌وگو میان طرفین منازعه همچنان مخالفت می ورزد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)