تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض به احضار مدیران رسانه‌های محافظه‌کار

حمید رسایی می‌گوید ۸۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، به احضار مسئولان رسانه‌های «افشاکننده جریان فتنه» اعتراض کرده‌اند.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری فارس، حمید رسایی، نماینده مجلس، با اظهار تاسف از احضار مسئولان این رسانه‌ها به دادگاه گفت که گمان می‌کند «این اتفاق در گوشه‌ای از دستگاه قضا رخ داده» و رئیس قوه قضائیه موافق آن نیست.

به گفته رسایی، نمایندگان در این نامه به بی‌نتیجه ماندن شکایت «میلیون‌ها نفر و ۱۴۰ نماینده» از میرحسین موسوی اعتراض کرده‌اند.

این نماینده مجلس در عین حال گفت که برخی نمایندگان قرار است در مجلس طی مراسمی از این رسانه‌ها قدردانی کنند.

«قوه قضائیه سنگ‌ها را بسته و سگ‌ها را در جامعه رها کرده و شکایت نمایندگان از سران فتنه که جای آنها بالای چوبه دار است را پیگیری نکرده است»

روزنامه‌ کیهان، ایران، جوان و خبرگزاری فارس، چهار رسانه‌ای هستند که به گفته رسایی در مجلس از آنها قدردانی خواهد شد.

محمدتقی رهبر، نماینده اصفهان نیز در حاشیه جلسه علنی مجلس با انتقاد از احضار مسئولان این رسانه‌ها به دادگاه، گفت: «قوه قضائیه سنگ‌ها را بسته و سگ‌ها را در جامعه رها کرده و شکایت نمایندگان از سران فتنه که جای آنها بالای چوبه دار است را پیگیری نکرده است.»

آقای رهبر پرسیده است: «اینکه یک زن بهایی زیر چتر جنایتکاران از کیهان شکایت و دستگاه قضایی به موضوع رسیدگی می‌کند، نشانگر عدالت نظام است؟»

مسئولان روزنامه‌های کیهان، ایران و جوان در هفته‌های اخیر با شکایت برخی فعالان سیاسی و مدنی به دادگاه فراخوانده شده‌اند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، با شکایت شیرین عبادی، اسفندیار رحیم‌مشایی و گروه دیگری از فعالان مدنی به دادگاه فراخوانده شده بود که پس از برگزاری سه جلسه، شاکیان در انتظار صدور رای دادگاه هستند.

خبرگزاری فارس گزارش کرده که هیات منصفه مطبوعات نیز شکایت میرحسین موسوی از سیدنظام‌الدین موسوی، مدیر مسئول روزنامه جوان را وارد ندانسته و رای به برائت وی داده‌ است.

پرونده مدیرمسئول روزنامه ایران و خبرگزاری فارس نیز در دادگاه در حال بررسی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Zereshk

-- بدون نام ، May 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)