تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتشار تصاویر سفیر افغانستان در پاکستان

برای نخستین بار و پس از حدود یک سال و نیم، ویدیویی از سفیر ربوده‌شده افغانستان در پاکستان، از یک شبکه تلویزیونی خصوصی در پاکستان پخش شد.

عبدالخالق فراهی در این ویدیو که با پخش لوگوی گروه شبه‌نظامی «صلاح‌الدین ایوبی» آغاز می‌شود، از دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی می‌خواهد برای رهایی وی تلاش کنند، در غیر این صورت، زندگی او با خطر مواجه خواهد شد.

آقای فراهی پیش از ربوده شدن از منطقه حیات‌آباد پیشاور در ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۸، به عنوان کنسول افغانستان در پیشاور کار می‌کرد و در آن زمان به عنوان سفیر افغانستان در اسلام‌آباد معرفی شده بود.

افراد مسلح ناشناس هنگام ربودن فراهی، راننده وی را نیز به قتل رسانده بودند.

مجنون گلاب، سفیر کنونی افغانستان در پاکستان، در گفتگو با رسانه‌های افغانستان تائید کرده است که این ویدیو متعلق به آقای فراهی است، اما درباره ربایندگان اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

به گفته وی، براساس قوانین بین‌المللی، مسئولیت حفاظت از فراهی بر عهده پاکستان است و دولت افغانستان از مقام‌های پاکستانی خواسته به صورت جدی برای آزادی دیپلمات ربوده‌شده افغان اقدام کنند.

ربایندگان در این ویدیو، چهره خود را با نقاب پوشانده بودند.

شهر پیشاور پیش از این، شاهد موارد متعدد آدم‌ربایی و ترور بوده است. یک دیپلمات ایرانی نیز در این شهر ربوده شد که اندکی پیش از این، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی در یک عملیات، موفق به آزادی وی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)