تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مجلس کویت: سفیر ایران اخراج شود

بدنبال انتشار گزارشی درباره کشف یک شبکه «جاسوسی» وابسته به سپاه پاسداران ایران در مطبوعات کویت، شماری از نمایندگان پارلمان این کشور، خواستار اخراج سفیر جمهوری اسلامی از کویت شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از محمد هایف، یکی از نمایندگان پارلمان کویت نوشته است که باید همه «توافقنامه‌ها» با ایران، تعلیق و سفیر کویت نیز از تهران فراخوانده شود.


محمد هایف، نماینده پارلمان کویت(AFP)

این نماینده پارلمان در عین حال به سکوت دولت کویت درباره کشف این شبکه «جاسوسی» در این کشور به شدت انتقاد کرده است.

وی به دولت هشدار داده است در صورتی که در این خصوص موضع‌گیری نکند، شماری از نمایندگان پارلمان این کشور خواستار تحقیق و تفحص در این باره خواهند شد.

شمار دیگری از نمایندگان پارلمان کویت نیز با تقدیر از اقدام دستگاه‌های امنیتی، از دولت خواسته‌اند بر سر امور امنیتی این کشور مصالحه نکند.

در واکنش به این اظهارات، دولت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرده که «سازمان‌های امنیتی» این کشور در حال «تحقیق» درباره گزارش یادشده هستند. با این حال در این بیانیه، اشاره‌ای به دولت ایران نشده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از محمد هایف، یکی از نمایندگان پارلمان کویت نوشته است که باید همه «توافقنامه‌ها» با ایران، تعلیق و سفیر کویت نیز از تهران فراخوانده شود

دولت کویت در این بیانیه افزوده که گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات کویت در مورد این شبکه، دقیق نبوده است.

وب‌سایت العربیه، روز گذشته به نقل از روزنامه القبس، چاپ کویت گزارش کرد که دستگاه امنیتی این کشور، «هفت عضو یک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه» را شناسایی و دستگیر کرده است.

آن‌طور که این وب‌سایت نوشته، این شبکه جاسوسی، «با عکس‌برداری از مراکز حساس نظامی کویت و پایگاه‌های نظامیان آمریکا در این کشور، اطلاعات مربوط به آن مراکز را در اختیار سپاه پاسداران ایران» قرار می‌داده است.

این در حالی است که سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، ضمن رد این گزارش‌ها گفته است: «ادعای کشف شبکه جاسوسی در کویت، در ادامه پروژه سپاه‌هراسی است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کویتی ها سفیر ایران را اخراج کنند بهتر است تا ایران کل دولت کویت را سرنگون کند.
هدف جمهوری اسلامی سرنگون کردن دولت کویت است تا مثل عراق و سوریه یک دولت دست نشانده سران تهران روی کار اورند چون دولت کویت بر خلاف دولت عراق تحت نفوذ تهران نیست و این موضوع خوشایند خامنه ای و سپاه پاسدارانش نیست .
نفوذ سپاه پاسداران در کویت دخالت مستقیم دولت تهران را برای برهم زدن ارامش و ثبات در کویت را می رساند بهترین راه حل قطع روابط سیاسی با ایران است.

-- نبی ، May 3, 2010

اگه روابط با ایران قطع بشه و سفیر ایران و اخراج کنند در زمان کمتر از 2 ماه ایران تجزیه میشه. عرب ها از این قضیه بدشون نمی آد...

-- nashenas ، May 3, 2010

سلام.
اصولا كشوري كه در سه ساعت قابليت اشغال شدن دارد, چه نيازي به جاسوس هست. البته ممكن از پايگاه هاي نظامي آمريكا كه از منابع انرژي اشان در كويت مراقبت ميكنند, ايران بخواهد آمار برداري كند.

-- علي ، May 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)