تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات مطرح شد

درخواست آزادی روزنامه‌نگاران ایرانی

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سازمان گزارشگران بدون مرز، همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، خواستار رفع محدودیت‌های رسانه‌ای در ایران و آزادی روزنامه‌نگاران زندانی شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در بیانیه‌ای که به مناسبت روز جهانی مطبوعات منتشر کرده، از زندانی بودن ۳۵ روزنامه‌نگار ایرانی و نیز پلمب دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایرانی، به شدت انتقاد کرده است.


این فدراسیون از همه اعضای خود خواسته است با ارسال کارتی الکترونیک برای محمود احمدی‌نژاد، از وی بخواهند علاوه بر آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ایران، دستور فک پلمب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران را نیز صادر کند.

بر روی این کارت الکترونیک، تصویر در پلمب شده انجمن صنفی و نیز بدرالسادات مفیدی، دبیر این انجمن که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، دیده می‌شود.

جیم بوملها، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این بیانیه گفته است که از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال گذشته، حمله دولت به رسانه‌ها به طور مداوم ادامه داشته است.

آقای بوملها افزوده است که رژیم ایران در طول این مدت تلاش کرده است تا با سرکوب رسانه‌های مستقل، ارتباط داخل ایران با جهان را قطع کند.

این فدراسیون از همه اعضای خود خواسته با ارسال کارتی الکترونیک برای احمدی‌نژاد، از وی بخواهند علاوه بر آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ایران، دستور فک پلمب انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران را نیز صادر کند

گزارشگران بدون مرز نیز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرده است که محمود احمدی‌نژاد، در فهرست «بدترین دشمنان مطبوعات» قرار گرفته است.

در این فهرست، نام مقام‌های ارشد ۴۰ کشور جهان، از جمله ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، هو جین تائو، رئیس جمهوری چین، ملامحمد عمر، رهبر طالبان، رمضان قدیرف، رئیس جمهوری چچن، معمر قذافی، رهبر لیبی و کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی نیز به چشم می‌خورد.

گزارشگران در بیانیه خود نوشته است که این دشمنان آزادی مطبوعات، دارای قدرت سانسور، حبس، آدم‌ربایی، شکنجه و قتل روزنامه‌نگاران هستند.

به گفته گزارشگران بدون مرز، در سال ۲۰۱۰ در سراسر جهان، ۹ روزنامه‌نگار کشته شده‌اند و ۳۰۰ نفر نیز در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بيچاره آنانی که پول نداشتن برای فرار دورتر روند. افغانها به ايران، ايرانيان به عراق و ترکيه ! بيچاره آنان که در پناه صدام احساس امنيتی ميکردند! همزبانان گرامی قانون اعدام همه جا حذف شده جز در امريکای شمالی و آسيا و در آسيا هم در کشورهای مسلمان ! هر اعدام دل زمين و آسمان را بدرد ميآورد! بقول شاعر شيرين سخن سعدی : چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار! در برابر هر اعدام که بدستور برادران ...لاريجانی و... خامنه ای انجام ميشود در برابر سفارتخانه های ايران با طناب و شمع گرد آئيد. ديروز ما بوديم، امروز افغانها و فردا سنيهای عراق يا کردان ترکيه. بايد داد بزنيد تا ندايمان را شايد خدا بشنود. سازمانهای حقوق بشر اروپائی هميشه شرکت کرده اند در اين افراد مسيحيانی چو مريم وجود دارد.
نه به اعدام دو جوان ايرانی ! نه به اعدام افغانها! برادران افغان بايد صدايتان را بلندتر کنيد. ...!

-- jahan ، May 3, 2010

تحت کنترل قرار دادن مطبوعات يعنی تحت کنترل قرار دادن ملتي! طلائی که پاک است چه حاجتش به خاک است؟ اگر اين رژيم عقبگرا از مطبوعات برای اهداف خود استفاده نميکرد حال نميترسيد. عوامفريبی از راه راديو، تلويزيون يا روزنامه ها که برای آگاهی بود حال برای پيشرفت خرافات است. عکس خمينی در ماه و يا هالۀ نور بر سر احمدينژاد. ما در برابر اين عقبگرائی مسئوليم. سکوت ما در برابر روزنامه نگاران که چشم و گوش جامعۀ ما هستند رضای ماست!

-- kiana ، May 3, 2010

Rooznamehnegaran dar band ra azad konid. zndanie siasi azad bayad gardad. Esraeel mahmood barmigardad dar asman bebinim chekar mikoni !

-- بدون نام ، May 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)