تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خانواده لوینسون بدنبال ملاقات با احمدی‌نژاد

خانواده رابرت لوینسون که سه سال است در ایران مفقود شده، در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، خواستار دیدار با وی در سفرش به نیویورک شدند.

آقای لوینسون، کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان‌یافته پلیس فدرال آمریکا است که آخرین‌بار، مارس سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش مشاهده شده است.

خانواده لوینسون در این نامه نوشته‌‌اند که آنها در این مدت، به شدت تحت فشار روحی قرار داشته‌اند و از رئیس دولت دهم جمهوری اسلامی خواسته‌اند از «قدرت» خود استفاده کرده و به آنها در یافتن «سرپرست» خانواده‌شان کمک کند.

آنها با اشاره به بیماری‌های مختلفی چون بیماری قند و فشار خون که لوینسون به آنها مبتلاست و نیاز مبرم وی به مراقبت‌های پزشکی، افزوده‌اند که او در این مدت، از ملاقات نوه جدیدش و حضور در مراسم فارغ‌التحصیلی یکی از دخترانش از دبیرستان نیز محروم بوده است.


رابرت لوینسون

همسر لوینسون ابراز امیدواری کرده که وی تا دو هفته دیگر که سی و ششمین سالگرد ازدواج آنها است به خانه بازگردد. ضمن این که در این نامه اشاره شده است که یکی از دختران لوینسون قرار است در ماه سپتامبر ازدواج کند و بدون حضور پدرش، برگزاری این مراسم غیرممکن است.

کاخ سفید بارها از تهران خواسته است تا در مورد وضعیت رابرت لوینسون،اطلاع‌رسانی و همکاری کند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این گفته بود مقام‌های ایران «قول» داده‌اند اطلاعاتی که از تحقیقاتشان درباره سرنوشت لوینسون بدست آورده‌اند را در اختیار آمریکا بگذارند، ولی «تا این لحظه به قول خود عمل نکرده‌اند.»

به گفته خانم کلینتون، «پرونده لوینسون مثل دیگر پرونده‌های آمریکائیانی که ناعادلانه در ایران بازداشت هستند، هم‌چنان برای ایالات متحده در اولویت باقی می‌مانند.»

محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در اجلاس بازنگری معاهده ان‌پی‌تی به نیویورک سفر کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)