تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«جنبش سبز پرده‌های جهل را کنار می‌زند»

میرحسین موسوی می‌گوید جنبش سبز با حرکت در یک چهارچوب اخلاقی، «پرده‌های جهل» را کنار می‌زند.

آقای موسوی در جمع گروهی از فعالان اصلاح‌طلب استان آذربایجان شرقی گفت که ریشه‌های جنبش سبز، غیرقابل انکار است و این جنبش با وجود جریان‌های مختلف فکری، هر حادثه‌ای را «به دور از تعصب» دیده است.


به گزارش وب‌سایت کلمه، این رهبر مخالفان دولت در بخش دیگری از اظهارات خود، با انتقاد از وضعیت رسانه‌‌های مستقل و آزاد در ایران افزود: «به گشایش فضای رسانه‌های آزاد خوش‌بین نیستم.»

نخست‌وزیر سابق ایران همچنین اظهار داشت که اجرای «بدون تنازل» قانون اساسی و «عدم اجتهاد» در مقابل نص صریح این قانون، تنها راه برای وحدت ملی و استیفای حقوق همه اقوام است.

به گفته موسوی، «تک‌تک اصول مغفول و یا کنار گذاشته شده قانون اساسی باید اجرا شود و اگر مشکلی در این بین باشد، به نظرخواهی عمومی گذاشته شود.»

«می‌گویند معترضین با خارجی‌ها ارتباط دارند، فعلا ممکن است این نگاه آنها را متحد کند، ولی نمی‌تواند جلوی آشکار شدن واقعیت را بگیرد، چون بر حقیقت استوار نیست»

وی در ادامه، با انتقاد از نحوه برخورد مقام‌های جمهوری اسلامی با مخالفان اظهار داشت: «آنها واقع‌بین نیستند و گیر ادعاهایی افتاده‌اند که خود ساخته‌اند.»

موسوی افزود: «آنها می‌گویند معترضین با خارجی‌ها ارتباط دارند، فعلا ممکن است این نگاه آنها را متحد کند، ولی نمی‌تواند جلوی آشکار شدن واقعیت را بگیرد، چون بر حقیقت استوار نیست.»

محافظه‌کاران و هواداران دولت محمود احمدی‌نژاد، مخالفان دولت را به داشتن رابطه با کشور‌های غربی متهم کرده‌اند، اما مخالفان این ادعا را رد می‌کنند.

مخالفان می‌گویند دولت احمدی‌نژاد با «تقلب گسترده» در انتخابات ۲۲ خرداد ماه سال گذشته روی کار آمده و «نامشروع» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده و پاینده باد موسوی. زنده و پاینده باد مردم اگاه و زحمتکش ایران با تمام اقلیت های مذهبی و ملیت هایش. زنده باد جنبش عزیز سبز.

-- بدون نام ، May 3, 2010

دوختن «پرد ه های جهل» را خمینی در کار خانه پرده دوزی «ولایت فقیه» آغاز نمود و همه اعمال نظام دست دوز او پشت پرده ها صورت گرفته و می گیرد. وجه متمایز این پرده ها نقش دوزی «خط امام» در آن است که آقای موسوی هم خود فریفته و ذوب شده در آن خط است.

-- بدون نام ، May 3, 2010

جنبش سبز به دنبال ایدئولوژی نیست ؛ بلکه به دنبال آزادی و آگاهی و محکوم کردن تقلب و دروغ و خرافات مذهبی است.

-- آرش V ، May 3, 2010

متاسفانه هیچ تفاوتی بین گفتمان خامنه ای و موسوی در مورد مسئله قومی(ملی)در ایران نیست
جنبش سبز ظرفیت سازماندهی اقوام را ندارد
حرفهای تکراری از بالا

-- محمد ، May 3, 2010

هموطن بدون نام خارج از کشوری عزیز!بدان که ما موسوی را دوست داریم وبه او ایمان داریم در نتیجه سعی نکن با گذاردن کامنت های غیر مودبانه وتوهین آمیز ما را دلسرد کنی. لطفاسعی کن مودبانه وبا دلیل و برهان غیر کلیشه ای وغیر مغرضانه حرفهایت را بزنی تا اقلن شانس این را داشته باشی که به حرفهایت گوش بدهیم.این را از من هموطن خود قبول کن که ما امروز بیش از هر چیز از این نوع گفتاری که تو بر گزیده ای منزجریم،گفتاری بسیار شبیه ونزدیک به نوع گفتار حاکمان ودستگاه تبلیغاتی آنها.به امیدبر قراری ی گفتگوهای سازنده ووحدت بخش بین شما(به عنوان مخالفان جنبش سبز ورهبری آن)وما، جهت مبارزه ای نه ناظر به کسب قرت سیاسی (به هر قیمتی)بلکه ناظر به تغیر فرهنگ مبارزه سیاسی در کشورمان.

-- محسن ، May 3, 2010

سلام.من میدانم این آقایان مخالف که کامنت میذارن واز آقای میرحسین ایراد میگیرن یا از جیره خوران رژیم هستند یا از مخالفان رژیم آخوندی هستن که کارشان خود ناخواسته ریختن آب به آسیاب ولایت فقیه است و دنبال سهم خود از آینده ایران هستند البته جنبش سبز این گروه‌ها را به خوبی‌ میشناسد و دیگه حناشان رنگی‌ نداره.

-- sasan ، May 3, 2010

در صورتی که احمدی نژاد به روان شناس یا به روان پزشک مراجعه کند و بخواهد سندی مبنی بر سلامت روحی روانی خودش دریافت کند هیچ دکتر واقعی نمی تواند و جرات نمیکند به سلامت روحی این موجود تاکید کند. حتا کسانی که به این علم روانشناسی آگاهی ندارند با دقتی اندک به رفتار و حالت و سکنات او و عکس لعمل صورت این موجود هنگامی که در سازمان بین لمل است به سادگی میتواند نشانه های بیماری روحی را در این شخص تشخیص دهد . در همه ی جهان برای کاندید شدن در چنین پست مهمی (حتا پست های کم اهمیت ) نامزدها مدارکی باید در ارتباط با سلامت روحی و روانشان به دولت تسلیم میکنند. این به این معناست که مردم سرنوشت خود و کشورشان را به دست هر شخصی نمیدهند.و به کسی رای میدهند که دست کم دیوانه نباشد ، این موجود دیوانه است . این را باور کنید . هیتلر و استالین و صدام و دیگر دیکتاتورهای جهان هم چنین عقده های عمیق و پنهانی داشتند . تاریخ بعدها به جهانیان ثابت کرد که آنها سالم و از عقل سلامتی بر خوردار نبودند. اما همیشه تاریخ در حقایق را به مردم میگوید. زمانی میگوید که کار از کار گذشته و ملیونها کشته روی دست جهان مانده است. اگر جلو هیتلر را یک سال قبل از جنگ میگرفتند میلیون ها انسان بی گناه بیهوده به قتل گاه نمیرفتند. حالا این مردم جهان تا در نشده جلو این احمدی نژاد را بگیرید و سر جایش بنشانیدش . ای مردم شرافت مند جهان حرف من را باور کنید باور کنید باور کنید باور کنید باور کنید باور کنید،،،،، شمیم

-- بدون نام ، May 4, 2010

مردم ایران زمین.
مگر ما خون یک ایرانی در رگهامون جاری نیست؟چرا دست روی دست گذاشتید.ما در این چند ماهه خونین برای رسیدن به حقیقت چه شهدایی را فدای راه عدالت و آزادی کردیم.باور کنید یا نکنید هیچ کشوری در طول تاریخ حامی و پشتیبان ایرانیان نبوده و نخواهد بود.مردمی که همیشه مورد ظلم و ستم بیگانگان بوده اند و همچنین مورد حسادت جهانیان قرار داشته اند.نمیتوان امید و اتکا به دولتهای فرصت طلب داشت تا اونا برای ما کاری را صورت بدهند.
باید در سالگرد کودتای 22 خرداد پایه های این رژیم گرگ صفت و غیرایرانی را به لرزه درآوریم و نباید بگذاریم رنجی را که هموطنانمان در زندانهای مخوف رژیم تحمل میکنند بی ارزش شود.
یکی برای همه ، همه برای یکی

-- محمد ، May 4, 2010

زنده باد آزادي برابري و صلح
پاينده باد ايران
درود بر موسوي و كروبي

-- بدون نام ، May 4, 2010

درود بر همه ی آنها که برای آزادی ایران کوشش می کنند. آزادی از چنگال خیانتکاران و جنایت کاران رژیم آخوندی و هر رژیم مذهبی دیگر

-- م ازپارس ، May 4, 2010

lموسوی یکی از ستارگان درخشان تاریخ ایران است. هم بسیار با هوش و خردمند است، وهم سیاستمدار است. اما اصل مطلب این است که ظرافت و شجاعت را باهم دارد. و اینها سرمایه ای عظیم برای ایران است.

-- بدون نام ، May 4, 2010

ishan ham afkar jahl ra darad,ishan jedi nist

-- rakoosh@gmail.com ، May 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)