تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

صدور حکم جلب برای مهدی هاشمی

خبرگزاری فارس از صدور حکم جلب مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.

بنا به این گزارش، صدور حکم جلب فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه مشترک رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضایی مجلس اعلام شده‌ است.

در این جلسه عنوان شده‌ که مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور دستگیر خواهد شد. «راه‌های قانونی» دستگیری آقای هاشمی در صورت بازنگشتن به ایران، از جمله دیگر مواردی است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته ‌است.


مهدی هاشمی

برخی متهمان رویدادهای پس از انتخابات، در دفاعیات خود اتهاماتی همچون دست‌داشتن در ناآرامی‌های پس از انتخابات را متوجه مهدی هاشمی کرده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز امروز، جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که در ایام تعطیلات نوروز گزارش‌هایی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ایران داده شده بود و بر این اساس به ماموران مستقر در فرودگاه كیش و تهران اعلام شده بود كه در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، وی به دادسرای تهران معرفی شود.

مهدی هاشمی، پس از انتخابات ریاست جمهوری به بریتانیا سفر کرد و هم‌اکنون در خارج از ایران به‌سر می‌برد.

«راه‌های قانونی» دستگیری آقای هاشمی در صورت بازنگشتن به ایران، از جمله دیگر مواردی است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته ‌است

فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه بهار گفت که برادرش مهدی قصد بازگشت به ایران را دارد، اما خانواده‌اش از وی خواسته‌اند که چنین نکند.

به گفته وی برادرش پیش از انتشار اتهام‌ها از کشور خارج شده بود، اما با «رادیکال شدن اوضاع» در ماه‌های پس از انتخابات، پدرش از وی خواست از بازگشت به ایران خودداری کند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران آبان ماه گذشته گفته بود که اگر مهدی هاشمی، اتهامات واردشده بر خود را قبول ندارد، هرچه زودتر به ایران بازگردد و از خود دفاع کند.

خانواده آقای هاشمی می‌گویند که مهدی هاشمی هر زمان که به طور رسمی به دادگاه احضار شود، برای دفاع از خود به ایران بازخواهد گشت.

به گفته دادستان تهران در ایام تعطیلات نوروز به مامورین مستقر در فرودگاه كیش و تهران اعلام شده بود كه در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، وی به دادسرای تهران معرفی شود

برخی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی، در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و اعتراض‌های پس از آن، از میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت کردند.

فائزه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از زنان خانواده وی، در روزهای پس از انتخابات در یکی از تظاهرات‌های اعتراضی، دستگیر و پس از چند ساعت آزاد شدند.

حسن لاهوتی، فرزند فائزه هاشمی نیز روز اول فروردین ماه پس از ورود به ایران بازداشت شد. وی پس از چند روز با تودیع وثیقه ۷۳ میلیون تومانی آزاد شد.

دلیل بازداشت فرزند فائزه هاشمی انتقاد از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در یک گفت‌وگوی تلفنی اعلام شد. به گفته دادسرای تهران پرونده حسن لاهوتی، به اتهام «ارتکاب جرایم امنیتی» به دادگاه ارسال شده ‌است.

حسین مرعشی، برادر همسر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز که اسفند گذشته بازداشت شد، در زندان اوین در حال سپری کردن حکم یک سال حبس تعزیری است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی خوب شد. حالا ببینیم که این اکبر آقای یکی به نعل و یکی به میخ بزن باز هم در قداست ولایت فقیه ذوب می شوند یا نظرشون عوض میشه.

-- بدون نام ، Apr 16, 2010

هاشمی ؛ کیش و مات !

-- دکتر محمود ، Apr 16, 2010

Kolli lezzat mibaram miibinam in Akbar ...na rahe pas dare na rahe pish

-- بدون نام ، Apr 17, 2010

هاشمي مرد بزرگ تمام طول تاريخ ايران

-- بدون نام ، Apr 17, 2010

خانم فائزه هاشمی نيز به دليل سوء استفاده مالی می بايد مورد بازجوئی قرار گفته تکليف اش روشن شود و سپس شخص آقای رفسنجانی به اتهام جنايت و مشارکت در عمليات تروريستی محاکمه و مجازات شود

-- بدون نام ، Apr 17, 2010

می خواهند با دستگیری آقا مهدی از آیه اله رفسنجانی باجگیری کنند و صدای ایشان را خفه کنند که ایشان هم باید آگاه بوده و نه تنها در حال حاضر به مملکت کودتا زده برنگردد بلکه با بالا بردن اطلاعات خود برای افشاگری مصیبت هائی که به این مردم مظلوم تحمیل میشود همواره خاری بر چشمان دیکتاتور باشد

-- ایراندوست ، Apr 17, 2010

حتما در اخرین فرصت مهدی هاشمی اعلام پناهندگی سیاسی می کند و به ایران برنمی گردد

-- امید ، Apr 17, 2010

امیر کبیر ؟

-- بدون نام ، Apr 18, 2010

با نظر آقا یا خانم ایراندوست کاملا موافقم چرا که حاکمان جمهوری اسلامی بقائ خود را در به گروگان گیری افراد چه هموطنان برای ساکت کردن ملت و چه خارجی ها برای بازی دادن و جلوگیری آنها از اخذ تصمیمات بازدارنده بین المللی، می دانند. پس توصیه می کنم فرزند آقای رفسنجانی از پدرش اگر بخواهد همچنان از خامنه ای حمایت کند تبری کند و با مصاحبه های افشاگرانه با رسانه های بین المللی ماهیت حکومت کودتا را افشا کند

-- مرینا ، Apr 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)