تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مرگ ۱۰ نفر در خشونت‌های افغانستان

بر اثر درگیری نیروهای مشترک امنیتی افغان و بین‌المللی با طالبان در شمال افغانستان ۴ سرباز آلمانی و ۳ پلیس محلی کشته شدند و هم‌زمان یک انفجار در قندهار سه کشته برجای گذاشت.

آیساف؛ نیروهای کمک به تامین امنیت سازمان ناتو اعلام کرد این سربازان روز پنج‌شنبه و در جریان عملیات مشترک با پلیس افغانستان علیه طالبان کشته شده‌اند.

حبیب‌الرحمن سخنگوی پلیس ولایت بغلان گفت با اعزام نیروهای تقویتی مقاومت شورشیان درهم شکسته شده‌است و نیروهای مشترک داخلی و خارجی بر اوضاع مسلط‌اند.

حبیب‌الرحمن سخنگوی پلیس ولایت بغلان گفت با اعزام نیروهای تقویتی مقاومت شورشیان درهم شکسته شده‌است و نیروهای مشترک داخلی و خارجی بر اوضاع مسلط‌اند

آلمان هم‌اینک ۴۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر در شمال این کشور مستقر هستند و تاکنون ۴۰ سرباز این کشور کشته و دست کم ۱۲۶ تن زخمی شده‌اند.

هم‌زمان با درگیری‌ها در شمال افغانستان، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیک بیمارستان مرکزی قندهار باعث مرگ دو غیر نظامی و یک پلیس و مجروح شدن ۲۶ نفر از جمله ۱۰ شهروند خارجی شد.

توریالی ویسا والی قندهار گفت که هنوز چگونگی بروز این رویداد مشخص نشده‌است اما افزود این انفجار سبب بروز خسارات هنگفت مالی شده‌است.
انجام حملات انفجاری از سوی شورشیان سبب افزایش شمار تلفات و آسیب به غیرنظامیان افغان شده‌است.

بر پایه اطلاعات وزارت کشور افغانستان در سال ۱۳۸۸ خورشیدی ۲۱۵۷ غیر نظامی درنتیجه رویداد‌های خشونت‌آمیز کشته و ۳۷۶۹ غیر نظامی نیز زخمی شده‌اند.

پیش از این سازمان ملل متحد نیز با ابراز نگرانی از تلفات غیر نظامیان در افغانستان گفته بود ۷۰ درصد این تلفات در نتیجه حملات طالبان و گروه‌های شورشی بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)