تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دولت در مورد درآمدها عقب‌نشینی نکرده است»

ایرج ندیمی، مشاور معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که کاهش درآمدهای دولت از ۴۰ هزار میلیارد تومان مدنظر دولت به ۳۵ هزار میلیارد تومان در طرح تدوین‌شده از سوی نمایندگان، عقب‌نشینی دولت نیست.

وی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت که مجلس در مورد مبلغ درآمدهای دولت از طرح هدفمند کردن یارانه‎ها با هیات وزیران مشورت نکرده‌ است.

در پی اختلاف نظر دولت و مجلس در مورد اصلاح میزان درآمدهای دولت در سال ۸۹، دولت آخرین رقم مورد نظر خود از افزایش قیمت سوخت را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌ است.

به گفته غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده اصولگرای مجلس، آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه تغییر بودجه سالیانه را نمی‌دهد و این مسئله تنها با ارائه «لایحه متمم بودجه» از سوی دولت ممکن است.

این در حالی است که مشاور معاون پارلمانی محمود احمدی‌نژاد معتقد است امکان طرح اصلاح درآمدهای دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها با ارائه طرح دوفوریتی از سوی نمایندگان وجود دارد و این طرح هیچ‌گونه بار مالی‌ ندارد که نیاز باشد دولت برای آن لایحه‌ای به مجلس بیاورد.

جرس در گزارشی تایید نشده از تهدید محمود احمدی‌نژاد به «استعفا» در پی تشدید اختلافات مجلس و دولت بر سر میزان درآمد دولت از هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داده‌ است

دولت پیش از این درآمد خود از راه حذف بخشی از یارانه انرژی را ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود.نمایندگان مجلس با توجه به امکان افزایش تورم این درآمد را به ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش داده بودند.

لایحه‏ هدفمند کردن یارانه‏‌ها بیش از دو سال، مورد بحث محافل اقتصادی بود و بیش از شش ماه در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار داشت که در نهایت از سوی نمایندگان به تصویب رسید.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم در آخرین روزهای سال گذشته اعلام کرده بود که امکان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به شکلی که در مجلس تصویب شده وجود ندارد.

به گفته غلامرضا مصباحی‌مقدم، دولت به درخواست رئیس مجلس برای ارائه آمار تورم ناشی از درآمد ۴۰ و ۲۰ هزار میلیارد تومان هدفمندسازی یارانه‌ها پاسخی نداده‌ است.

وی که پیش از این به همراه الیاس نادران و احمد توکلی، دو نماینده اصولگرای مجلس، تقاضای مناظره با محمود احمدی‌نژاد را داده بود، به ایلنا گفت: «وقتی آقای احمدی‌نژاد ادعا می‌کند که از کارشناسان اقتصادی مجلس کارشناس‌ترند و معتقدند که کارشناسان اقتصادی مجلس چیزی نمی‌دانند و معلوم نیست که چه مدرکی دارند و از کجا گرفته‌اند؟، باید بتوانند در مناظره‌ای به این ادعاها پاسخ دهند.»

رئیس دولت دهم در دیدار نوروزی با نمایندگان مجلس گفته بود که «دعوا ندارد و نمی‌خواهد مناظره کند.»

این در حالی است که تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، در گزارشی تایید نشده از تهدید محمود احمدی‌نژاد به «استعفا» در پی تشدید اختلافات مجلس و دولت بر سر میزان درآمد دولت از هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داده‌است.

به نوشته جرس محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه علی لاریجانی، رئیس مجلس قصد «کارشکنی علیه دولت» را دارد، تهدید به اعلام استعفای خود در «مقابل دوربین تلویزیون» کرده‌ است.

رئیس دولت دهم چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی خواستار برگزاری یک همه‌پرسی در مورد نحوه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)