تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تصرف سفارت ایران در هلند توسط معترضان

گروهی از ایرانیان معترض به سرکوب و خشونت‌های دولتی در ایران، بخش‌هایی از سفارت جمهوری اسلامی در شهر لاهه را به تصرف خود درآوردند.

معترضان که گروهی از جوانان ایرانی و هلندی بودند، اعلام کردند به نشانه همبستگی با مردم ایران، دست به این اقدام زدند.


این جوانان که تعداد آنها ۱۲ نفر گزارش شده، با گذر از حفاظ‌‌های ساختمان سفارت، محوطه بیرونی آن‌ را تصرف کردند.

آنها خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به اعدام‌ها و شکنجه و برقراری آزادی‌های مدنی در ایران شدند.

ویدیوی کوتاهی از رویداد امروز

یکی از این جوانان به رادیو زمانه گفت که ایران متعلق به همه ایرانیان است و نباید درباره سرنوشت این کشور، تنها «دیکتاتور‌ها و روحانیون» تصمیم بگیرند.

در جریان این حرکت اعتراضی، پرچم جمهوری اسلامی پایین کشیده شده و به جای آن پرچم ایران با تصویری از ندا آقاسلطان، به اهتزاز درآمد.

در جریان این حرکت اعتراضی، پرچم جمهوری اسلامی پایین کشیده شده و به جای آن پرچم ایران با تصویری از ندا آقاسلطان، به اهتزاز درآمد

معترضان همچنین شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، به فارسی و هلندی سر دادند.

پلیس امنیتی سفارت، در آغاز، به این حرکت واکنشی نشان نداد، اما پس از ۱۵ دقیقه، سعی در خارج کردن جوانان از محوطه بیرونی سفارت کرد.

یک شاهد عینی به رادیو زمانه گفت: «پلیس همه معترضان را دستگیر کرده است.»

سال گذشته نیز اجرای ارکستر سمفونیک تهران در روتردام، به علت درگیری فیزیکی بین کارمندان سفارت جمهوری اسلامی و ایرانیان معترض، ناتمام ماند.

ایرانیان مقیم هلند، سال گذشته نیز در اعتراض به تخلفات در نتایج انتخابات و اعتراض به سرکوب مردم ایران، بارها مقابل پارلمان هلند و سفارت ایران در این کشور تجمع کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر فرزندان ایران زمین

-- علی ، Apr 6, 2010

زنده باد مبارزان ایرانی چه در ایران و چه در خارج از ایران.
اتحاد ازادی جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

حمایت برای تصرف،تصرف برای حمایت!!!تا چه حد میتواند فرصت طلبانه و نابخردانه باشد!!!!!!!?

-- ardavan ، Apr 6, 2010

زنده باد ایران اریایی و فرزندان رشید اریاییش که ایران متعلق به شماست .

-- اریا ، Apr 6, 2010

ابتدا همین تعدادی که اقدام به اشغاله سفارت زدند اگه صداقته انقلابی و شرافته سیاسی دارند اعتراف کنند که باعثه به حرکت در آمدنشان جنبشه داخل ( سبز ) بوده و همگرایی کنند و از فرصت ها که بوجود میاید از داخل در جهته انسجام قدم بردارند بعد دست به عمله استرا تژیک بزنند در غیره این صورت این یک عمله اپورتونیستیست

-- peyvand ، Apr 6, 2010

زنده باد سبزهای هلند!

-- Iran ، Apr 6, 2010

زنده باد! همه باید برخیزند تا این حکومت اسلامی که با پرچم جمهوری اسلامی هست را پایین بکشند. تا درسی باشد که مردم را به خاطر عقاید سیاسی و مذهبی و بیانشان به زندان نفکنند. ابتدا باید با حکومت اسلامی مبارزه کرد و سپس حکومت مردمی ایجاد کرد.

-- م ازپارس ، Apr 6, 2010

zende bad

-- unique ، Apr 6, 2010

شمارابه خداحرکات اوباش کمونیست کارگری رابه حساب جوانان ایرانی که دسته دسته زیرشکنجه جمهوری اسلامی جان می دهند نگذارید.اینهاهمان موجوداتی هستندکه افتضاح کنفرانس برلین رابوجودآوردند.روشهای شرم آورآنهامثل ویروس به چندجوان احساساتی هم سرایت کرده.اینهاهمان تروریستهای کتاب نخوانده دهه ٥٠ هستندکه بعدازانقلاب دست چپ مائورابه دست راست استالین پیونددادند.برای اعدام امیران ارتش وسیاستمدارانی چون هویداازشادی شیهه میکشیدند.ولی نوبت به خودشان که رسید,باآنهمه ادعای انقلابیگری!فراررابرقرارترجیح دادند.به همان کشورهای کاپیتالیستی که ادعای مبارزه باآن رادارندپناهنده شدندوازمبارزه باجمهوری اسلامی فقط عربده کشی والبته استریپتیز(!)رایادگرفته اند.
چندروزپیش صحنه شرم آوربه هم زدن جلسه سخنرانی یک انگلیسی طرفدار احمدی نژادتوسط دوایرانی راازیوتیوب می دیدم.دردآورترازرفتارجلف آن دوایرانی( که لابداحساس کردندروح چگوارادرآنهاحلول کرده!) پوزخندآن سیاستمدارانگلیسی بودوجمله ای که گفت:این چهره آنارشیستهای ایرانیست.
آخرکدام سیاستمدارغربی وکدام رسانه کمی بی طرف دردنیای آزادحاضربه دفاع ازیک مشت .... می شوندکه هنوزدردهه ٦٠ میلادی به سرمی برندوقصددارندازایران ,کوبای دیگری بسازند؟
جوانان جوزده ای که برای این موجودات کف می زنندحداقل ازصاحبان قبرهای گمنامی که اینباردربهشت زهراظاهرشده اندخجالت نمی کشند؟

اگرجنبش سبزامروزفکری به حال این موجودات نکند فرداخیلی دیراست.

-- Fatemeh ، Apr 6, 2010

زنده‌باد ایرانیان هلند. اگر همه ایرانیان در همه جای جهان زندگی را بر این اشغالگران سخت کنند خودشان به مرور خسته می‌شوند و ایران را به مقصد حماس‌آباد و تروریست‌سرایشان ترک خواهند کرد. ایرانیان باید این‌ها را به آغوش همان امتشان پرت کنند. این خاک خاک ایران است نه تروریسم اسلامی.

-- پرهام ، Apr 6, 2010

احسنت ....مرحبا.... آفرین .... زنده باد

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

کسانی که از تصرف سفارت نارحتند، نگران چی هستند؟ مطمئن باشید امور اداری شما به با تاخیر مواجه نخواهد شد و سفارت به اندازه کافی پاسپورت ایرانی برای شما داره که هر سال به ایران تشریف ببرید

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

به سلامتی سبزی بعضیا روز به روز بیشتر به زردی و سرخی نزدیک میشه

-- سیاوش ، Apr 6, 2010

ما بیشماریم...

-- ندا ، Apr 6, 2010

شما را بخدا در سراسر جهان این کار را بکنید. ما در ایران دلمان خنک می شود، ما تشویق می شویم، شما را بخدا ایرانیان اروپا، ایرانیان آمریکا، ایرانیان سراسر جهان دست بکار شوید، سفارتخانه های لانه ی جاسوسی حکومت شیطانی ... خامنه ای را تسخیر کنید، پلیس آنجا هر قدر هم بد باشد یک ملیونیم این پاسداران و بسیجیان نیستند، با این حال ما اینها را ذله و دمانده کرده ایم. زنده باشید پاینده باشید. ممنون و سپاسگزار از شما ها.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

مرگ بر دیکتاتور ...درود بر تمام ازادی خواهان ایران

-- یک اصفهانی ، Apr 6, 2010

نشان اعتراض است اما به نظرم کار صحیحی نبود.
1جنبش ما بدور از خشونت است.
2. این جوری بهانه دادیم دست کودتا سفارت جز خاک ایرانه

-- irani sabz ، Apr 6, 2010

ایرانیان سراسر جهان!
1= اولن هر کجا هستید سفارتخانه های حکومت ظالم جمهوری اسلامی را تصرف کنید
2= اهل هر گروه سیاسی و مذهبی و فکری که هستید بروید در سایت مجله تایم و به میر حسین موسوی رای بدهید، زیرا میر حسین نامزد مرد سال شده و هر رایی که به او بدهید حساب خواهد شد. آدرسش این است:
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_19720

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

شعله خشم و حق طلبی را خاموش شدنی نیست اپورتونیست جریانی است که میخواد خیزش پر هزینه توده مردم را خفه کنه و در خواست حداقلی نزول بده. مردم را به سرخوردگی بکشونه

-- maryam ، Apr 6, 2010

ما پیروزیم چون حرف حق را میزنیم...مردم ما خوب دوست و دوشمن را می شناسند...

-- ملی ، Apr 6, 2010

شعله خشم و حق طلبی را خاموش شدنی نیست اپورتونیست جریانی است که میخواد خیزش پر هزینه توده مردم را خفه کنه و در خواست حداقلی نزول بده. مردم را به سرخوردگی بکشونه

-- maryam ، Apr 6, 2010

فاطمه خانم کجای کار بچه های ایرانی خشن است! خشن تجاوزی ست که به دختر ها و پسرها و زنها و مردهای ایرانی در زندانهای ولایت فقیه شده. کار آنها سمبولیک است! نه کسی را کتک زده اند و نه جایی را به آتش کشیده اند! البته سخن من فقط پرسش است. البته بنده هم با فشیستهای کمونیست موافق نیستم ولی من مطمئن نیستم که اینها آنها باشند. اگر اینها آنها بودند تا کندن دوسه نفری کشته شده بودند

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

اولا این حرکت کاملا بدون ذره ای خشونت بوده و رسانه های خارجی و هلندی حاظر در صحنه هم این را تاکید کرده اند. دوما مطلقا ارتباطی به گروه و حزبی نداشته اکثریت جوانان هلندی مترقی بودند در همراهی با ایرانیانی که اتفاقا از گرایشهای مختلف از سبز و سرخ بودند حقیقتی که جای اندیشه دارد

-- کوشا ، Apr 6, 2010

ضروری است كه از حقوق بشر با حاكميت قانون حمايت شود تا انسان به عنوان آخرين چاره به طغيان بر ضد بيداد و ستم مجبور نگردد؛ ( اعلامیه جهانی حقوق بشر،دیباچه!) بیشتر درباره حقوق انسانی تامل کنید

-- اعلامیه جهانی حقوق بشر ، Apr 6, 2010

این کار "جنبش سبز" نیست ؛ بلکه کار هوچی باز های "حزب کمونیست کارگریه".

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

من نمی دانم چرا برخی ها از این اقدام شجاعانه و نمادین مضطرب شده اند و به زمین و زمان فحاشی کرده اند.
به هواداران سبز که کم سن و سال هستند یادآوری می کنم ایرانیانی که این کار را کردند از سبز ها نیستند.
آنان طی سی سال گذشته بار ها لانه مرگ ج ا در هلند را تسخیر کرده اند.
سن و سال بسیاری اشان نزدیک به ۶۰ است.
خبرگزاری ها خبر را به غلط و یا آگاهانه به نفع سبز ها مخابره کرده اند ونوشته اند جوانان عکس های موجود حرف دیگری می زنند. جوانان کم تجربه نمی توانند پلیس را غافلگیر کنند. متن بی بی سی را بخوانید تا به فهمید پلیس هلند چه گفته است.
برای عافیت طلبان آرزوی عافیت می کنم و به آنان که زود قضاوت می کنند پدرانه توصیه می کنم زود قضاوت نکنید و چادر بدون نام را برسر نکشید که ننگ است.

-- m.me18@ymail.com ، Apr 6, 2010

در واقع این حرکت از سوی کمونیست هاست نه جنبش سبز
جنبش سبز به رهبری میرحسین پایین کشیدن پرچم ایران را تایید نمی کند

-- مصطفی ، Apr 6, 2010

پدردلسوزعزیز
٣١ سال پیش نسل قهرمان شما,دن کیشوت واربه جنگ ابرقدرتهای دنیارفت.کشوری که ابرقدد هم نبودونیمی ازمردمش خواندن ونوشتن نمی دانستند,بسیاری ازروشنفکرانش روبه قبله مسکونمازمی خواندندویادرپاریس روبه قبله می شدند,ادعاکردکه الهام بخش خلق های ستمدیده جهان سوم است.ماحصل جانفشانی نسل شمابه گندکشیدن گذشته,حال وآینده نسل من بود.
برای من خمینی وگل سرخی وبنی صدرورجوی وتوماج دریک ردیفند.جنگ شما برسرقدرت بود.خمینی وپیروانش پیروزشدندوبابولدوزرازروی شکست خوردگان ردشدند.نه کسی فریب خورد,نه کسی فریب داد.اگرقضایابرعکس می شد,ماامروزشهیدعالیقدر«خمینی»!!!داشتیم که احتمالاتا٣٠ سال اسمش هم ممنوع می شدولی عکسش روی طاقچه مردم ازقرآن هم عزیزتربود!
جنبش سبزفرصتی دوباره شدبرای ورشکسته های سیاسی,ازسلطنت طلب تاکمونیست که ازجنازه فرزندان ایرانزمین نردبان قدرت بسازند.
انگاردوباره تاریخ می خواهدتکرارشود.شماکه ازگذشته جزکینه وعقده به دل نداریدحداقل بگذاریدکینه هایتان درهمان خاوران مدفون بماند.فردای ماراتبدیل به خاوران نکنید.
کسانیکه به سفارت ایران حمله کردندتفاوتی بابسیجیانی که به سفارت انگلیس حمله کردندندارند.باگفتن اینکه این کارخشونت نیست خودرامسخره نکنید.دفعه بعدبایدسرببرندکه احساس کنیدخشونت شده؟

-- Fatemeh ، Apr 6, 2010

پرچم ایران را پائین نکشیدن پرچم جمهوری اسلامی یعنی سمبل سی سال جنایت رو پائین کشیدن. کاملا حق با شماست طرفداران میرجسین پرچم جمهوری اسلامی را پائین نمیکشد اول وجودش را ندارند دوم پرچم خودش هست رسما گفته که جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه کم. آنها که اونطور فکر میکنند شایستگی بیش از همین حاکمیت رو ندارن.

-- کوشا ، Apr 6, 2010

ایرانیان خارج از کشور باید از این کار پشتیبانی کنند. ما نمیدانیم این جوانان متعلق به چه گروه و هوادار چه جریانی هستند. آنچه میدانیم این است که دست به عمل و پشتیبانی از جنبش آزادیخواهی مردم ایران نموده اند که خیلی ها را ممکن است خوش نیاید! ولی چهره زشت رژیم را به جهانیان نشان میدهد. این با حرکات آنارشیستی خیلی فرق میکند. اردوان و فاطمه به این موضوع توجه نمایند. این یک حرکات خشونت آمیز نبود و توجه مردم هلند را به شرایط ایران جلب کرد.
پیروز باد جنبش سبز، جنبش آزادیخواهی مردم ایران.

-- حمید ، Apr 6, 2010

من هم به عنوان یک ایرانی سبز، با این حرکت مخالفم.

-- من ، Apr 6, 2010

قابل توجه تمام کسانی که متاسف از وضعیت اسف بار وغیر انسانی در ایران هستند و همچنین نمی توانند وضعیت غیر قابل قبول حقوق بشر در ایران قبول بکنند و وضعیت نابسامان ایران مشغله فکری شان است و هچنان می خواهند افکار عمومی مردم هلند را آگاهی دهند ولی رفتن و اعتراض به سفارت را نیز غیر متدننانه ویا متمدننانه می دانند، دیدن فیلم سنگسار ثریا م. را توصیه می کنم!
شما می توانید در محیطی دوستانه و صمیمی و غیر اعتراضی، مهمانان هلندی خود را به نمایش این فیلم دعوت کنید.

اجرای حکم وحشیانه سنگسار در کشور ایران، برای ایجاد ترس از حاکمان، در معابر عمومی اجرا می شود. اما نمایش فیلم و بازسازی اینگونه اعمال وحشیانه در خارج از کشور برای آگاهی اذهان عموم و ثبت اعمال جنایتکارانه رژیم جمهوری اسلامی است!


سنگسار ثریا م


-- iotm ، Apr 6, 2010

جنبش سبز زنده است فعال است ایستاده و پابرجاست این اولین حرکت جنبش سبز مردمی است بعد از عید نوروز 89 با هر عقیده و مرام و مسلکی ولی همه مان ایرانی و ازادیخواه هستیم تا کسب ازادی از پای نخواهیم نشست برقرار باد ازادی و دمکراسی در ایران== مرگ گنده بر دیکتاتور باد

-- ایران ، Apr 6, 2010

کوشا جان، من با آنچه فاطمه نوشته است موافقم، اما من نمی دانم آیا این نوشته ی خوب که البته انشاء اش بسیار به آشنایی می ماند در مورد کار این ایرانیان صادق است یا نه. در حال خوشبختانه شما ها که در خارجید آزادید بنویسید آنچه را دل تنگتان می خواهد و عقده گشایی کنید. ما هم از دور گاهی اگر بتوانیم با فیلتر شکنهای ساخت کافرین هم با مشکلات و هم با صبر هم می بینیم و هم می نویسیم و هم انتقاد می کنیم. ولی خواهشا بفرما که اگر تو جای میر حسین بودی چه می کردی؟؟ اگر تو جلو خامنه ای که آدم را درسته پوست می کند و هم خودش می خورد و هم میدهد بدست جنابرکفان خون در دهان سپاه تا بخورند چه می کردی؟ راستش را بگو، بقول فاطمه پدران ما بصورت دسته جمعی خودشان را با خمینی مسموم کردند، کمونیستها در تمامی این سی و یک سال هم آتشبیاری کردند، هم آدمفروشی کردند، هم جاسوسی کردند، هم به رفقای حتا خودشان خیانت کردند و... حالا البته من هنوز نمی دانم چه کسانی این کار را کرده اند، اما دارم کم کم فکر می کنم که واقعا اینها کی هستند.
کوشا باشی و سبز

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

برای من مهم نیست کی این کار را کرده مهم خود عمل است که خوشبختانه به شکل متمدنانه اعتراضی صورت گرفته قطره خونی هم از دماغ کسی نریخته به اندازه کافی هم بازتاب داشته که مردم ما به این نحو حکومت اعتراض دارند. دستشان درد نکند

-- عباس ، Apr 6, 2010

در تصرف قلب و افکار عمومی‌ بکوشید...بر هم زدن کنسرت‌ها و اشغال سفارت‌ها باشد برای بسیجی‌ ها

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

... درود بر مردم مبارز ایران

-- nahid ، Apr 6, 2010

ما سبز هادرایران برای آزادی و قانون گرائی مبارزه می کنیم و ازهمه هموطنان قانون شکن مقیم هلند خودمان می خواهیم با رعایت قوانین بین المللی وکشور های محل اقامت خوددست به اعتراض زده و به حمایت از جنبش سبزبرخیزند. این گونه شیوه های اعتراضی به اعتبار بین المللی ما سبزهای ایران شدیدا لطمه وارد می کند.پاینده باد جنبش مسالمت جو،قانون خواه،مقاوم وصبور سبز!

-- مهتاب ، Apr 6, 2010

مردم از ان پرچمی که جای پای شتر در میانش حک شده است عصبانی هستند. ما ایرانی هستیم و شیر خورشید نماد ایرانی بودن ماست و باید آنرا به پرچم کشورمان بازش گردانیم. اگر پرچم را پائین می کشیم چون با آن بیگانه ایم و ربطی به ایران زمین و فرهنگ ما ندارد. و ما نمی توانیم خدا یمان را با الله عوض بکنیم. ایکاش می گذاشتند هر کس به خدای خودش ببالد.

-- بدون نام ، Apr 7, 2010

مي فرمايند حركت غير خشونت آميز و "متمدنانه" ورود به سفارت جمهوري اسلامي بايد از همه طرف حمايت شود. هر كي هم كه مخالف است يا عامل حكومت است يا نگران پاسپورت ايراني اش است.
مشكل كوچك ما جمهوري اسلامي و ديكتاتوري مذهبي است، مشكل اصلي عدم تحمل مخالف و سياه و سفيد ديدن همه ي آدم ها و اتفاقات است.
من نه گذرنامه ي ايراني دارم و نه جرات مي كنم از نزديكي سفارت جمهوري ولايت فقيه رد شوم ولي اين حركت ورود به سفارت را احساسي و در دراز مدت به نفع رژيم مي بينم. استدلال موافقين هم من را به ياد موافقين بستن پرس تي وي مي اندازد كه يكي از سياست مداران فرانسوي به درستي گفته بود كه اگر ما اين كار را به مثابه مقابله به مثل براي پارازيت هايي كه رژيم روي شبكه هاي فارسي زبان مي اندازد بكنيم، عملي رياكارانه خواهد بود. اگر ورود به سفارت بد است براي همه بد است و اين دقيقن مشكل جمهوري اسلامي هم است كه موارد كوچك نقض حقوق بشر را مثلن در آمريكا بزرگ مي كند ولي نسبت به فجايع عظيم تر در ايران ساكت است.
اخلاق ، شرافت و حقوق بشر اصول ثابتند، نگذاريد عمل ديگران قطب نماي اخلاقي شما را منحرف كند.
سبز باشيد.

-- خشايار ، Apr 7, 2010

زنده باد ایرانیان شجاع که پرچم آزادی را در لانه جاسوسی تروریستی جمهوری اسلامی به اهتزاز در آوردند

بزودی مردم در زنجیر میهنمان جسد متعفن جانیان اسلامی را به زباله دان تاریخ خواهند افکند

ننگ و نفرت بر آنان که هنوز از این بی‌ شرفها حمایت میکنند واقعا ننگتان باد

بابک آزاد

-- بابک آزاد ، Apr 7, 2010

فقط بگم که دست تان رو می بوسم. درود به شرفت تان. یک عمل مستقیم تحسین برانگیز. امیدوارم تداوم داشته باشه.

-- فرهاد ، Apr 7, 2010

تصرف سفارتی در کار نبوده،بیشتر قوانین کشور هلند را نقض کرده اند تا یک اعتراض مدنی.اگر حرکات خارج از ایران مکمل حرکت اعتراضی مردم ایران باشد میتواند موثر باشد ولی اگر صرفاً حرکتی اپوزیونیست باشد مسلما به سود حکومت است.زمان حرکتهای چریکی آن هم از هزاران کیلومتر این طرف تر گذشته است.راستی سری هم به بیانیه منتشر شده بزنید که ادبیات احمدی نژادی را در حمله به کشورهای دیگر با حسن تعبیر دیگری بیان میکند.
http://iranlives.blogspot.com/

-- ehsan ، Apr 7, 2010

من از این مسخره بازی ها خسته شدم. سبزی ها باید از هر حرکتی که مخالفت با جمهوری اسلامی رو نشون بده توسط هر کس که باشه حمایت کنن. مهم نیست کی این کارو کرده. چپ راست کمونیست فرقی نمیکنه. این یه حرکت نمادینه که نشون میده ایرونی های خارج از کشور با ایرونی های داخل کشور همصدا هستن. چه فرقی میکنه؟ اینها هر بلایی که فکرش رو بکنید بسر این ملت آوردن؛ از تجاوز و کتک و تحقیر گرفته تا اعدام. کسایی که سفارت رو تصرف کردن حالا قرار نیست فردا رئیس جمهور بشن که انقدر ترس ورتون داشته. فقط خواستن اعتراض خودشون رو به کشتار مردم نشون بدن. تمام ایرانی های دنیا باید هر کاری از دستشون برمیاد انجام بدن تا انزجار خودشون رو از این حکومت نشون بدن. این حکومت سالهاست که سعی میکنه ترس به دل ایرانی های خارج از کشور بندازه، چرا اونها نباید ترس به دل اینها بندازن؟ همیشه شعبون یه دفعه رمضون

-- بخت النصر خراسانی ، Apr 7, 2010

Doostan shoma agar as gonahane kasani manande Moosavi va karoobi va amsale inha ke dar jenayate daheye shast naghsh dashtan pas chera nabayad as gonahane koochake chand ta javane ehsasati begzarid

-- Aryan ، Apr 7, 2010

بنطر من این جوانان کم تجربه بودند و نباید ایراد گرفت. ما باید بار دیگر آفتابه آویزان کنیم روی گردن کارمندان سفارت و به مرد نشانشان بدهیم. حمله باید همرا با مصادره مدارک توی سفارت صورت گبرد. ولی خوب بور واسه تمرین

-- بک ابرانی متمدن و ضد رژیم تجاوز گر در زندانها ، Apr 7, 2010

آقایون وخانم های سبز خوب بازی خوردین ... بارژیم ایران مدارا نباید کرد ..... ج.ا. از حمله مغل هم بدتر است (باتوجه زمان ما)

-- بدون نام ، Apr 7, 2010

بسیار کار بچه گانه و ..ای کردن خارج از اصول اخلاقی .. جنبش راه سبز امید این حرکت رو محکوم می کنه

-- محمد ، Apr 7, 2010

حرکت غیر قانونی،غیر قانونی است.
چه سبز باشد چه در راه خط امام باشد.
اشغال سفارت از سوی طرفداران جنبش سبز ایران کاری ناپسند بود.

-- someone ، Apr 7, 2010

Jomhoury eslami degar mashroeeyat nadarad. Ki miad poolash ra kharj konad baraye Iran. Cheh toorist cheh sarmayeh dar. Ma kharej az keshvar tahte feshareh anjoman eslami v sefarat boodim. Khanevadehyaeshan ra ham bayad tahte feshar gharar dahid.

-- بدون نام ، Apr 7, 2010

اين جنايات کاران در اوايل انقلاب ليست قرمز برای دانشجويان خارج از کشور درست ميکردند و در فرودگاه اين جوانان گرفته ميشدند. انجمن اسلامی مسئول ليست درست کردن بود و... خيليها را گرفته شدند و خانواده ها با اين دستگيريها رو به تباهی رفت. پاسپورتمان را ميدزديدند. روزها وشبها دم در اين سفارتخانه های غير انسانی ما گريستيم . اين رژيم اعتبار خود را به اين طريق از دست ميدهد و هيچ توريستی و سرمايه داری پا به ايران نميگذارد. ولی اين ملت است که به فقر سوق داده ميشود. هموطنان خارج از کشور ايران آن قبلی نيست آشناهايتان را کمک کنيد. و ايرانيان درون روزه و منبر نگيريد، به آخوند پول ندهيد، صدقه ندهيد، تو امامزاده هادپول نريزيت و آنکه را که کم دست ميشناسيد مستقيم کمک کنيد. نذر شما خرج بمب اتمی است.

-- jahan ، Apr 7, 2010

...کمونیست؟!!! اینهم میره کنار بقیه اختراعات نبوغ آمیز از جنس پیتزای قرمه سبزی دوستان سبز سیدی مثل مردمسالاری دینی و دمکراسی دینی و روشنفکر دینی...

-- neverman ، Apr 7, 2010

الان اشغال کنید و بعد به ...بیفتید ... شما می خواین به هر قیمتی ج.ا کنار بره . باز همان آش و همان کاسه.لیاقت ما ایرانیا انگار همینه. ما ملت بی فرهنگ و پر مدعا.

-- محمد ، Apr 7, 2010

اینها متعلق به جنبش سبز نبودند، کما اینکه در حیات سفارتخانه جمهوری اسلامی ملعون شعار زنده باد کمونیسم را سر دادند.

-- Irani ، Apr 7, 2010

ایران چونان شیری است که هم یال نرم دارد و هم چنگال دشمن ستیز. درود بر پاکنهادان ایران زمین.

-- صدای تاریک ، Apr 7, 2010

مصطفی عزیز، متن جالبی رو مورد توجه قرار دادی ولی چرا پیشنهاد خودت را بعنوان راهکار مبارزه بیان نمیکنی؟ انتقاد وقتی تاثیربهتری دارد که با یک راه حل همراه باشد.
پاینده ایران و ایرانی، درود بر شرف و وجود هر کسی که بر علیه رزیم سفاک اخوندی به هر نوعی مبارزه میکنه.

-- Mehdi ، Apr 7, 2010

چرا به كمونيستها ميگيد فاشيست. كمونيسم تنها راه برپايي عدالت و اداي حق كارگران زحمتكشه. سرمايه داري به هيچ دردي نميخوره جز براي قشر حاكم.

-- حزب کمونيست کارگری ايران ، Apr 7, 2010

ما سنگ زنیم، سینه زنیم، امور چاخانیم
حلوا، شله‌زرد، خوب میچپانیم
ح.ک.ک

-- بدون نام ، Apr 7, 2010

اولا این کسی که شعار می داد در ویدیو اصلا جوان نبود! ثانیا شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و همه‌ی دسته‌ها و گروهش یا از مجاهدین بر می‌آید و یا از حزب کمونیست کارگری. این شهاری که می‌دهند همراه با جنبش سبز نیست و بر خلاف آن است. موسوی هم درون نظام است ولی تفاوت‌های بنیادین با نظام ولایی دارد٬ و در جهت آزادی و دموکراسی قدم بر می‌دارد. اگر این آدم‌ها خود را مارکسیست می‌دانند باید دست کم نگاه کنند ببینند مارکس خودش در جهت برقراری دموکراسی حداقلی چه کار کرده و چه طور از گروه‌های لیبرال حمایت کرده. صرف بالا رفتن از دیوار و شعار تند دادن به معنی چپ بودن نیست و فقط معنی مارکسیسم را هم مخدوش می‌کند. این آقایان حاضرند فقط به امید از بین رفتن جمهوری اسلامی از جنگ آمریکا علیه ایران حمایت کنند.

-- امید ، Apr 7, 2010

پس چرا وقتي توي ايران عده اي از دانشجو ها همچين كاري رو ميكنن انگهاي مختلف ژورناليستي تون رو نثارشون مي كنيد؟
...
كمي هم از كشتار ها و افتضاحات دولت عليه تون توي بوسني بنويسيد

-- محمود ، Apr 7, 2010

اولین سوال من از ایرانیان مقیم هلند این است که آیا شما به اندازه آن جوانان شجاع هلندی که مبارزان ایرانی را در اشغال سفارت رژیم همیاری کردند،احساس مسئولیت میکنید؛ ایرانیان مقیم هلند با ایجاد تظاهرات و اعتراضات گسترده نباید به دولت هلند اجازه دهند که مبارزین اشغال کننده سفارت را با جریمه و زندان سرکوب کند، من از احزاب چپ ایرانی در هلند سوال میکنم که چرا سکوت کردهاید و تا این لحظه هیچ بیانیه حمایتی متشر نکردهاید

-- shahram bajafi ، Apr 7, 2010

یکی از خصلت های منفی " ما " ایرانی ها این است که در هر اموری که از آن بی اطلاع و بی تجربه هستیم دخالت می کنیم ، عده ای رفتتند بعنوان اعتراض حیاط سفارت و پشت بام آنرا اشغال کرده تا صدای حق طلبانه مردم داخل ایران را بگوش افکار عمومی جهان برسانند . حال این کار توسط هر جریانی که صورت گرفته باشد فرقی نمی کند ولی عده ای دوست دارند که در هر اموری نظر دهند بدون اینکه از زیر و بم موضوع اطلاعی هم داشته باشند . لذا جهت اطلاع عرض کنم که این حرکت نه ربطی به " گروه کمونیست کارگری " دارد و نه ربطی به سبز های " حسینی " . جهار ایرانی شرافتمند با کمک 6 انسان اروپائی شرافتمند دست با این اقدام زدنند و اگر به عکس های منتشر شده هم نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که این افراد مبارز نه بدنبال نام بودن ونه مقام ، هدف آنان در شعارهایشان منعکس بود ، پرچم این رژیم را پائین کشیدن و علی رغم اینکه کمونیست بوده و هستند ولی عکس " ندا " سنبل نسلی که می خواهد خودش باشد را برافراشتند . تصویر " ندا " تصویری است که نباید اجازه داد تا فراموش گردد جنایتی که روزانه بر من و تو می رود و گویا که جهان کور است و کر .
پس اگر دمکرات هستید ، به قانون بازی هم احترام بگذارید ، مبارزه اشکال گوناگون دارد و هرکس آزاد است بگونه ای که باوردارد مبارزه کند ، حال چه به سیلیقه " ما " جور باشد یا اینکه نباشد .

-- اشنا ، Apr 7, 2010

Man ba nazare fateme ke in tekst ro neveshte movafegham, man ham az azaye jonbeshe sabzi hastam ke dar Holland fa al hastam

شمارابه خداحرکات اوباش کمونیست کارگری رابه حساب جوانان ایرانی که دسته دسته زیرشکنجه جمهوری اسلامی جان می دهند نگذارید.اینهاهمان موجوداتی هستندکه افتضاح کنفرانس برلین رابوجودآوردند.روشهای شرم آورآنهامثل ویروس به چندجوان احساساتی هم سرایت کرده.اینهاهمان تروریستهای کتاب نخوانده دهه ٥٠ هستندکه بعدازانقلاب دست چپ مائورابه دست راست استالین پیونددادند.برای اعدام امیران ارتش وسیاستمدارانی چون هویداازشادی شیهه میکشیدند.ولی نوبت به خودشان که رسید,باآنهمه ادعای انقلابیگری!فراررابرقرارترجیح دادند.به همان کشورهای کاپیتالیستی که ادعای مبارزه باآن رادارندپناهنده شدندوازمبارزه باجمهوری اسلامی فقط عربده کشی والبته استریپتیز(!)رایادگرفته اند.
چندروزپیش صحنه شرم آوربه هم زدن جلسه سخنرانی یک انگلیسی طرفدار احمدی نژادتوسط دوایرانی راازیوتیوب می دیدم.دردآورترازرفتارجلف آن دوایرانی( که لابداحساس کردندروح چگوارادرآنهاحلول کرده!) پوزخندآن سیاستمدارانگلیسی بودوجمله ای که گفت:این چهره آنارشیستهای ایرانیست.
آخرکدام سیاستمدارغربی وکدام رسانه کمی بی طرف دردنیای آزادحاضربه دفاع ازیک مشت .... می شوندکه هنوزدردهه ٦٠ میلادی به سرمی برندوقصددارندازایران ,کوبای دیگری بسازند؟
جوانان جوزده ای که برای این موجودات کف می زنندحداقل ازصاحبان قبرهای گمنامی که اینباردربهشت زهراظاهرشده اندخجالت نمی کشند؟
اگرجنبش سبزامروزفکری به حال این موجودات نکند فرداخیلی دیراست

-- Karmandiyan ، Apr 8, 2010

Karmandiyan و Fatemeh و بقیه دوستانی که نظری مشابه دادید:
من نفهمیدم شما از کجای این ویدئو و خبر چنین نتایجی گرفتید. یکی از مشکلات بزرگ جنبش سبز را در کامنت های همین دوستان میشود مشاهده کرد. اینکه طیف گسترده تفکرات متفاوت و متناقض در این جنبش یک وجه مشترک بیشتر ندارند و آن هم مخالفت با جمهوری اسلامیست. همین مسئله باعث میشود که هیچوقت برای یافتن جانشینی مناسب برای حکومت فعلی به نتیجه نرسند. حرف من این نیست که همین حالا تصمیم بگیریم که در آینده قدرت دست که باشد. حرف من اینست که اگر الان عقلانیت را در این جنبش نهادینه نکنیم مثل گله ای از گاومیش های عصبانی خواهیم بود که هر روز به کسی شاخ خواهیم زد. نقطه شروع این عقلانیت میتواند این باشد که بخاطر دشمنی های گذشته بدون هیچ دلیل و سند شروع به عقده گشایی نکنیم و گروهی را که اصلا معلوم نیست ربطی به قضیه داشته باشند را بی دلیل زیر مشت و لگد نگیریم. اینها هر که بودند و به هر نیتی که این کار را کردند باعث شدند که هم نظر جهانیان دوباره به مصیبت ایرانیان جلب شود و هم حکومت بفهمد که کسی با آنها شوخی ندارد. بنابراین عکس العمل های عجیب و غریب و تند نشان دادن و دیگران را «اوباش» و «جلف» خواندن و آنها را به «ویروس» و «اسب» تشبیه کردن خارج از وقار و کمالی است که جنبش سبز برای آزادی حقیقی ایران باید به آن دست پیدا کند. یکبار گفتم باز هم میگویم کسانی که این کار را کردند قرار نیست فردا رئیس جمهور ایران شوند که از همین حالا و بر اساس یک خبر و یک ویدئو بخواهیم دستشان را از جنبش قطع کنیم. یک عده ایرانی هستند که این روش را برای اعتراض انتخاب کردند و اگرچه حرکتی غیرقانونی و خشونت آمیز کردند ولی در ابعاد وسیع آثار مثبت کارشان بسیار بیشتری از جنبه های منفی آن است. این مسائل را باید جنبش سبز با عقلانیت جمعی درک کند و از تحلیل ها و موضع گیری های تفرقه آمیز، بی دلیل و عقده گشایانه که کمکی به تحکیم و استحکام جنبش نمیکند بپرهیزد.

-- بخت النصر خراسانی ، Apr 8, 2010

"گرجنبش سبزامروزفکری به حال این موجودات نکند فرداخیلی دیراست" fatme خانم گمانم جنبش سبز امروز اولویتهای بالاتری دارد ار جمله نهادینه کردن چندصدایی و بالابردن آگاهیها و زمین گیر کردن استبداد با ابداع روشهای نوین مبارزه مدنی و ایجاد اتحاد و.. شما و دوستانی که تاییدتان میکنند برای تصفیه وپاکسازی و اقدامات آنچنانی خیلی زود عجله انقلابیتان سرریز شد خانم جان...

-- neverman ، Apr 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)