تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دستگیری ۴ هلندی به اتهام صدور فناوری به ایران

رئیس و سه تن از کارکنان ارشد شرکت توربین‌سازی هلندی «یوروتوربین» امروز پنج‌شنبه به اتهام صدور فناوری ممنوع به ایران بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری آ.ان.پ. هلند این چهار تن در شهر فنلو در جنوب شرقی هلند و پس از تجسس پلیس از ۱۱ محل مسکونی و تجاری توسط مأموران پلیس هلند دستگیر شده‌اند.


بنا بر این گزارش، خانم ماریکه فان‌در مولن، سخنگوی این پرونده قضایی به خبرنگاران گفت که در این جستجوها مدارکی به‌دست آمده که نشان‌دهنده صدور «کالاهای دو-کاربردی» توسط این شرکت به ایران است.

بر پایه مدارک رسمی دولتی هلند «کالاهای دوکاربردی» کالاهایی هستند که به طور معمول برای مقاصد غیر نظامی استفاده می‌شوند ولی می‌توان از آن‌ها برای توسعه و تولید جنگ‌افزار کشتار جمعی نیز بهره گرفت.

به گفته مقامات قضایی هلند این چهار تن مظنون به صدور بدون اجازه کالا به ایران و «جعل کردن مدارک گمرکی و ترابری برای ارسال این محموله‌ها به ایران» هستند.

خانم فان‌در مولن افزود که این چهار تن قرار است فردا جمعه، به دادگاه بروند تا وضعیت و مدت بازداشتشان مشخص شود.

به گفته مقامات قضایی هلند این چهار تن مظنون به صدور بدون اجازه کالا به ایران و «جعل کردن مدارک گمرکی و ترابری برای ارسال این محموله‌ها به ایران» هستند

شرکت یوروتوربین که در شهر فِنلو مستقر است برای صنعت توربین‌های گازی و بخار در سطح جهان، دستگاه، مشاوره صنعتی و کارشناسی مهندسی تأمین می‌کند.

قدرت‌های جهانی و هم‌پیمانان آن‌ها به برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران به دیده تردید می‌نگرند. ایران این تردیدها را بی‌اساس دانسته‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)