تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتشار ویدئوی سرباز آمریکایی توسط طالبان

در پی اعلام عملیات بزرگ نظامی نیروهای تحت رهبری آمریکا علیه طالبان در قندهار و افزایش فشارها براین گروه، طالبان ویدئوی یک سرباز آمریکایی را منتشر کردند که وی در این پیام ویدئویی خواستار آزادی خود شده‌است.

با انتشار این ویدئو، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در پیامی از آمریکایی‌ها خواسته‌است تا در ازای آزادی این سرباز شماری از زندانیان این گروه را آزاد کنند.


باوی برگدال (Bowe Bergdahl)

در ویدئویی که از سوی طالبان منتشر شده، فردی با لباس نظامیان آمریکایی که «باوی رابرت برگدال» معرفی می‌شود تقاضا می‌کند که برای رهایی وی اقدام کنند تا به خانه برگردد و خانواده‌اش را ببیند.

برگدال سرباز ۲۳ ساله که پنج ماه بعد از خدمت در جنوب افغانستان به اسارت طالبان درآمد، می‌گوید سالم است و اجازه ورزش کردن دارد.

هنوز مشخص نیست که این ویدئو چه زمانی و در کجا ضبط شده‌است و مقامات آمریکایی نیز در مورد درستی آن اظهار نظر نکرده‌اند.

باوی برگدال با انتقاد از سیاست‌های کشورش می‌گوید جنگ در افغانستان ارزش از دست دادن جان انسان‌ها و بیهوده سپری شدن عمر آن‌ها در زندان‌ها را ندارد.

برگدال سرباز ۲۳ ساله که پنج ماه بعد از خدمت در جنوب افغانستان به اسارت طالبان درآمد، می‌گوید سالم است و اجازه ورزش کردن دارد

برگدال در پیام قبلی‌اش که در آستانه سال نو ۲۰۱۰ از سوی طالبان منتشر شد از افغانستان به عنوان ویتنام دیگر برای آمریکاییان نام برده بود و خواسته بود تا مردم آمریکا در برابر سیاست‌های «بیجا و بی‌معنی» دولت آمریکا ایستادگی کرده و آن را متوقف سازند.

این سرباز در ۳۰ ماه ژوئن سال گذشته در ولایت پکتیکا در جنوب افغانستان و هم‌مرز با مناطق ناامن قبایلی پاکستان ناپدید شده بود و از آن زمان تاکنون این چهارمین پیام طالبان در مورد سرباز ربوده شده آمریکایی است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)