تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حمله موشکی اسرائیل به چندین نقطه در غزه

هواپیماهای اسرائیلی بامداد امروز جمعه، دست کم پنج نقطه را در نوار غزه هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این حملات تلفات جانی در بر نداشته‌است. مقامات حماس از زخمی شدن سطحی سه کودک در اثر ترکش بمب‌ها خبر می‌دهند.

یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل می‌گوید که هدف این عملیات ویران کردن «دو کارخانه مهمات و دو انبار جنگ‌افزار» بوده‌است و این چهار هدف هم‌اینک نابود شده‌است.
به گفته رسانه‌های فلسطینی هدف‌های تخریب‌شده «تنها شامل یک کارخانه پنیرسازی، چند خودروی بزرگ و یک استودیوی فیلم‌سازی» بوده‌است.

اسرائیل می‌گوید که این حملات پاسخ به راکتی است که روز گذشته از نوار غزه به سوی این کشور پرتاب شده‌است. پرتاب این راکت خساراتی در بر نداشته و هیچ گروه فلسطینی مسئولیت پرتاب آن را نپذیرفته‌است

اسرائیل می‌گوید که این حملات پاسخ به راکتی است که روز گذشته از نوار غزه به سوی این کشور پرتاب شده‌است. پرتاب این راکت خساراتی در بر نداشته و هیچ گروه فلسطینی مسئولیت پرتاب آن را نپذیرفته‌است.

حملات اسرائیل به غزه یک روز پس از درگیری‌های شدید نیرو‌های زمینی و هوایی اسرائیل با افراد مسلح فلسطینی در گذرگاه مرزی خان‌یونس رخ می‌دهد.

طی هفته‌های اخیر شمار حمله‌های موشکی از نوار غزه به سوی اسرائیل افزایش یافته‌است. هفته گذشته نیز دو سرباز اسرائیلی در مرز خان‌یونس کشته‌شدند.

این نخستین تلفات جانی اسرائیلی از حمله سال گذشته آن کشور به نوار غزه موسوم به حمله «سرب گداخته» است. آن حمله که ۲۳ روز به‌درازا کشید ۱۴۰۰ کشته از میان فلسطینیان و ۱۳ کشته اسرائیلی بر جای گذاشت.
از آن تاریخ به این سو درگیری عمده‌ای میان دو نیرو رخ نداده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از : ما و اعراب و اسرائیل
عنوان : هیچکدام از این مسائل هم ربطی به مساله اصلی ما که دموکراسی و حقوق بشر و پیشرفت و توسعه برای ایران است و صلح برای جهان ندارد .
مشکل اصلی که اخبار روز مراتب آنرا پاک میکند ولی ده ها مطلب بی ربط را اینجا نگاه میدارد این است :
رژیم وچپ اپوزیسیون در بزرگ کردن مساله مناقشه اعراب واسرائیل وخصومت کور باغرب وامریکا علیرغم اختلافات ظاهر ی کاملا یکسان عمل میکنند .
مساله این نیست که اعراب و اسرائیل دستشان در جنایات ضد بشری آلوده است یا نه . چون خمر های سرخ و استالین و کره شمالی و صدام و عمر البشر و بسیاری از آفریقایی ها و آسیایی ها و چین و ژاپن و امریکا و آلمان و سودان و آنگولا و فرانسه و انگلیس و هند و پاکستان و ایران و صربستان و روسیه و چچن و آذربایجان و ارمنستان و ترکیه و ... در قسمتهایی از تاریخ دستشان به جنایات آلوده شده . برخی از این کشور ها بسیار بیشتر از اسرائیل کشتار کرده اند .
چرا رژیم و چپ های ایران اینقدر مساله اعراب و اسرائیل را بزرگ میکنند ؟
فقط تبلیغات سیاسی است . میخواهند ایران را در مدار روسیه و چین و ضد امریکا و غرب نگاه دارند . بقیه اش بهانه است . جنبش سبز موسوی ! نه غزه نه لبنان مردم و جمهوری ایرانی مردم و مخالفت هیستریک چپ ایرانی و جنبش سبز با ایرانیت و جمهوری ایرانی (و اصل قرار دادن مردم ایران و مسائل ایران و فرعی کردن بقیه مسائل) همه و همه نشان میدهد که چه کسانی (با عمده کردن مناقشه اعراب و اسرائیل و دخالت در مسائل آنها) قصد به فراموشی کشاندن مسائل و مصایب مربوط به ایران را دارند .
من یک بار دیگر سوال میکنم
آیا اعراب شیعه و سنی ( باند عراق و حزب الله و حماس و سوریه) یا باند (الفتح و عربستان و اردن و مصر) هیچکدام از حق حاکمیت ایران بر جزایر ۳ گانه حمایت میکنند ؟
آیا اگر ایران مورد حمله اسرائیل یا عربستان و شرکا قرار گیرد هیچکدام از اینها حاضر به ایستادن در کنار ایران هستند ؟
جواب منفی است . حتا این عرب زبانها که معجزه آسا فارسی بلدند و اخبار روز میخوانند !!! و اظهار نظر هم میکنند حاضر نیستند از فارس های رافضی در مقابل اعراب دفاع کنند .
اما لیبرال های ملی به حکم انسانیت و بشریت هر جنایتی را چه علیه اعراب باشد یا علیه مردم اسرائیل یا مردم بوسنی یا گرجستان یا اوستیا یا افغانستان یا عراق یا امریکا یا آلمان یا روسیه یا چچن یا ترکیه یا ارامنه یا آذربایجان یا ... محکوم میکنند و چون به خشونت به عنوان راهکار معتقد نیستند هیچ فرقی بین راکت و انفجار انتحاری با بمب های با اورانیوم یا بدون اورانیوم قائل نیستند . این بهانه مضحک دفاع از خود و ناچاری و امنیت ملی و غیره را هم صرفا عذر و بهانه برای تداوم جنایات و تقسیم بندی ان به جنایات مقدس و غیر مقدس میدانند .
هیچکدام از این مسائل هم ربطی به مساله اصلی ما که دموکراسی و حقوق بشر و پیشرفت و توسعه برای ایران است و صلح برای جهان ندارد .
یک جنبش ملی لیبرال ضد خشونت (گاندی و ماندلا و مصدق ) تنها راه چاره است .

-- sabzikaran ، Apr 2, 2010

آقای "سبزیکاران" : غیرت شما که یک پرستنده "نیک" آئین میباشید؛ نه تنها جنسی، که ملی هم هست. فقط معلوم نیست که چرا با اینهمه نیکی از حقوق بشر جهانی مایه میگذارید. آیا معلق زدن های دائمی هم «غیرت» است؟
موی دماغ

-- بدون نام ، Apr 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)