تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

یک سال حبس برای یک وکیل دادگستری

محمد اولیایی‌فرد، وکیل دادگستری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

مسعود اولیایی‌فرد، وکیل محمد اولیایی‌فرد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که موکلش به خاطر مصاحبه با رسانه‌های خارجی در رابطه با پرونده بهنود شجاعی، نوجوان محکوم به اعدام به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده ‌است.

آقای اولیایی‌فرد در سال‌های اخیر، دفاع از برخی نوجوانان محکوم به اعدام را بر عهده داشته ‌است. ایران بالاترین آمار اعدام نوجوانان زیر ۱۸ سال در جهان را دارد. هم‌اینک بیش از ۱۳۰ کودک در معرض خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

مسعود اولیایی‌فرد به خاطر مصاحبه با رسانه‌های خارجی در رابطه با پرونده بهنود شجاعی، نوجوان محکوم به اعدام به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده ‌است

این وکیل دادگستری پس از مراجعه به دادگاه برای پی‌گیری پرونده یکی از موکلانش برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام انتقال داده شده‌است. این در حالی است که حکم دادگاه بدوی هنوز به هیچ یک از سه وکیل پرونده وی ابلاغ نشده‌ است.

طی چند ماه اخیر شماری از وکلای دادگستری بازداشت شده‌اند. محمدعلی دادخواه، محمد مصطفایی، شادی صدر و مریم قنبری از جمله وکلای بازداشت‌شده پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران هستند.

مرگ دو زندانی سیاسی در تصادف خودرو
مهرداد کریم‌پور و داود ایوزی، دو تن از زندانیان سیاسی رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در جریان یک تصادف کشته شدند.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، برخورد اتومبیل حامل زندانیان با یک کامیون در هنگام انتقال آن‌ها به دادگاه انقلاب دلیل مرگ این دو تن بوده ‌است.
در جریان این تصادف یک مامور زندان نیز جان‌باخته و یک سرباز به کما رفته‌ است.

گفته می‌شود مهرداد کریم‌پور به دلیل شرکت در مراسم یابود آیت‌الله منتظری و نصب تصاویر این مرجع تقلید شیعه در بیمارستان محل کارش بازداشت شده بود.

بازداشت یک نویسنده
کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز از بازداشت سوسن محمدخانی غیاثوند، فیلم‌نامه‎نویس ایرانی خبر داده‌ است.

ماموران امنیتی، شب گذشته پنج‌شنبه این نویسنده را در منزل شخصی‌اش در کرج بازداشت کردند. از دلیل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

خانم محمدخانی غیاثوند علاوه بر فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی در زمینه مسائل فرهنگی کردستان نیز فعال بود.

در ۹ ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از فعالان سیاسی و مدنی در ایران دستگیر شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)