تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اجرای یک حکم اعدام در ملا عام

روز چهارشنبه، ۱۹ اسفند یک مرد محکوم به اعدام در شهر اهواز به دار آویخته شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز، جمعه به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خوزستان، از اعدام این فرد در ملا عام، در کوی رمضان شهر اهواز خبر داد.

بنا به این گزارش، این فرد که با نام «س. م» از وی یاد شده، متهم به «قاچاق مواد مخدر» بوده‌ است.


اعدام در اراک، ژانویه ۲۰۰۸

روابط عمومی دادگستری کل خوزستان می‌گوید که این حکم با توجه به اصل «فوریت اجرای احکام کیفری و در راستای مبارزه قاطع با مجرمان» اجرا شده‌ است.

دادگستری خوزستان اعلام کرده که روز شنبه ۲۲ اسفند یک «محارب» در چهارراه نادری اهواز و روز یکشنبه ۲۳ اسفند یک «قاچاقچی مواد مخدر» در کوی مشعلی اهواز به دار آویخته خواهند شد.

اعدام دو تن در قم
محمد طالبی، سرپرست دادگاه انقلاب قم نیز روز گذشته از اعدام «دو قاچاقچی مواد مخدر» در شهر قم خبر داد.

وی به خبرنگاران گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ حکم اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر در قم اجرا شده‌ است.

آقای طالبی دو متهم اعدام شده را «حمید- خ» و «زین‌العابدین- ق» معرفی کرد و گفت که یکی از این دو نفر حاضر به اعتراف به قاچاق مواد مخدر نشده بود و حکم بر اساس «مستندات» دیگر صادر شده‌ است.

در سال جاری میلادی دست کم ۳۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند. ایران دومین آمار اعدام را پس از چین در جهان دارد. در سال ۲۰۰۹ میلادی حداقل ۲۷۰ نفر در ایران به‌دار آویخته شده‌اند.

دادگستری خوزستان اعلام کرده که روز شنبه ۲۲ اسفند یک «محارب» و روز یکشنبه ۲۳ اسفند یک «قاچاقچی مواد مخدر» در اهواز به دار آویخته خواهند شد

بنا به گزارشی که سازمان عفو بین الملل در مرداد ماه جاری منتشر کرد، فقط در یک دوره زمانی ۵۰ روزه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۱۵ نفر در ایران به پای چوبه دار رفته‌اند.

دستگاه قضایی ایران برخی بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را نیز به اعدام محکوم کرده‌ است. محمدرضا علی‌زمانی و حامد روحانی‌نژاد دو تن از متهمان رویدادهای پس از انتخابات هستند که در ایران اعدام شدند.

ایران هم‌چنین دو زندانی ایرانی کرد به نام‌های احسان فتاحی و فصیح یاسمنی را در چند ماه اخیر اعدام کرده‌ است. در حال حاضر نزدیک به ۲۰ زندانی کرد دیگر نیز در خطر اجرای حکم اعدام هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اعدام؛ بعد از اعدام ولی فقیه وريیس جمهوری احمدینژاد باید در سراسر دنیا متوقف شود. شما بجای خدا جان میگیرید. باید این کفر رغ در آن خاک اهورایی پایان داد.آیا مواقید که ما اینکار را با فرزد انتا بکنیم. هر جوان اعدامی فرزند زنیست که او را در بطن خود ٩ ماه به امیدی پرورانده.غضب خداوند بر خاندانتان.

-- hadaf ، Mar 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)