تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

امامی کاشانی: عیب ما را نگویید

امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت «جامعه اسلامی اگر عیبی دارد باید عیب خود را بپوشاند و باز نکند و نگوید.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی با اشاره به موضوعی در شیعه که «ستر عورت» نامیده می‌شود افزود:
«نگوییم و ننویسیم و کیان کشور را در این دنیا متزلزل نکنیم که این وظیفه ماست.»


محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

سِتر عورت یا پوشاندن شرمگاه، موضوعی است که در قرآن، کتاب دینی مسلمانان در حوزه‌ای غیر سیاسی به آن اشاره شده و در خطبه ۱۳۴ نهج‌البلاغه نیز مطلبی مبنی بر این که «مسلمانان موظفند حوزه دین و عورتشان را حفظ کنند» دیده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این خطبه در نهج‌البلاغه گفت:
«مسلمانان باید هم حوزه دین و به اصطلاح بیضه دین و کیان امت اسلام را حفظ کنند و هم چنین باید عورت دین را حفظ کنند که در جهت اول باید بگویم پیاده‌روی‌هایی مثل ۲۲ بهمن همین اعزاز حوزه است که البته فکر می‌کنند بیرون آمدن و برگشتن قیمت کمی دارد اما قیمت آن کم نیست.»

امام جمعه موقت تهران: مسلمانان باید هم حوزه دین و به اصطلاح بیضه دین و کیان امت اسلام را حفظ کنند و هم چنین باید عورت دین را حفظ کنند

«حفظ بیضه اسلام» در اصطلاح فقه یکی از قاعده‌های فقهی است به معنای حفظ نظام و حاکمیت اسلامی و جلوگیری از خدشه‌دار شدن آن به دست «دشمنان» آن نظام.

امامی کاشانی در ادامه اظهار داشت که «اگر عیب خود را بگوییم و دشمن بفهمد خیانت کرده‌ایم.»
وی افزود:

«البته نمی‌خواهم بگویم چه کسی حفظ کند و چه کسی آزاد حرف بزند بل‌که همه باید حفظ کنند.»

امامی کاشانی: البته نمی‌خواهم بگویم چه کسی حفظ کند و چه کسی آزاد حرف بزند بل‌که همه باید حفظ کنند

مسئله سانسور و آزادی بیان در ایران از مسائل پرمناقشه و حاد است و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی از ایران به عنوان «زندان روزنامه‌نگاران» یاد می‌کنند.

سخنان امام جمعه موقت تهران در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مقامات ایران وجود سانسور و ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها در این کشور را انکار می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد، پیش از این، میزان آزادی در ایران را «نزدیک به مطلق» دانست و سال گذشته اظهار داشت «افراد نسبت به این دولت تقریباً از آزادی مطلق برخوردارند و هرچه دلشان می‌خواهد، می‌گویند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دین در مملکت ما بازیچه اولیا شیاطین گشته است.

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

اقا اينا همش توي عورت و اينا هستند حالا عورت دين چقدر هست حجابش چطور هست ...

-- علي ، Mar 12, 2010

پس امثال این حضرات و مخصوصا رییس دولتشان نباید در انظار عمومی ظاهر شوند !

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

ouret bizzzzeo...bedbkhtha

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

سخنرانی‌‌های نماز جمعه جالب تر و جالب تر میشه!‌ای کاش هر روز جمعه بود و ما یک کم میخندیدیم. آقا نمی دانند که «ستر عورت» کرده اید اما هزار من گلاب قمصر کاشان که هیچ همه عطر‌های بازار حرم رضا طواف داده شده بر ضریح حرم حضرت رضا یتان نیز بوی گند این ... شما را نمیبرد.

-- ستاره ت ، Mar 12, 2010

Ma` in orat ra` be enzema`me beizeash hatman hefz mikonim, choon dir ya zood ma`tahte gena`be a`li va valie vaghieta`n be a`n niazmand khahad bopod.

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

یعنی آنکه هر کس کوچکترین عیبی از فساد حاکم درنظام ولایتد فقیه گرفت و حتک «حرمت» کرد «عورت» خود را از دست خواهد داد!!!!

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

بند جدیدی جهت اعدام در کنار حرمت شکنی عاشورا

"عدم حفظ بیضهٔ اسلام"

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

باچه ...های طرفیم، آدم سرش باید بکوبه به دیوار

-- سمانه ، Mar 12, 2010

به قول معروف ایت ایز تو لیت آقای امام جمعه. ... بود با پوسته خشک انقلاب ایران آنرا بهم زد ...ش عالم گیر شده .

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

این اقایان بگویند در قرون وسطا گیر کردند و همه را خلاس کنند. عقب ماندگی هم حدی دارد.نکبت ها.

-- sara ، Mar 12, 2010

نمردیم و فهمیدیم که نه تنها "خدا" که "اسلام" هم نره!

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

ز منجنیق فلک ناموس و ناموس‌پرستی میبارد!

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

واقعاً این عمو خجالت نکشیده این حرف ها رو زده. همش که شد عورت و بیضه و شرمگاه. پس فردا آداب تولید مثل رو هم وارد اسلام می کنند. فلان چیز رو ... نباید کرد...
اسلام یعنی تسلیم بودن در مقابل خدا. تسلیم بودن در مقابل حق و خوبی ها. هر کی که خلاف این بگه خود شیطان ه و اطاعت ازش هم حرامه. حالا برادران کافر هم لطفاً به من گیر ندن!

-- وایلد ، Mar 12, 2010

بعد از اختراع نظام عورتی «ولایت فقیه» توسط آقای منتظری حالا شاهد اختراع نظام بیضه ای آقای کاشانی با عنوان «ولایت حوزه» باید باشیم. اینهم عیدی ما ملت غیور در سال جدید. مبارک باشد.

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

پدرجان،
اول – پس حاکمیت پذیرفته است که فساد کرده، که این حضرات درصدد اخفای آن هستند.
دوم – تشبیه این فساد به "عورت" شاید بدیلترین تمثیل در بیان فجایع هشت ماه گذشته دارد.
سوم – اولین پرسش آن است که چرا سعی در پوشاندن فساد با فسادی بزرگتر دارند؟
چهارم – روش "ستر عورت" و "تقیه" طی چهارده قرن گذشته همواره توسط علمای شیعه توصیه و بکار گرفته شده است. یعنی همواره "حق" فدای "مصلحت" گشته است. مصلحتی که با سیستم ناقص و ناکارآمد "ارزش گذاری" تبیین گشته است.
پنجم – تفاوت دنیای امروز و روش های دموکراتیک حکومت هم دقیقاً در همین نکته است. در سیستم های دموکراتیک ازآنجا که حکومت امری قدسی نبوده و حاکمان نیز به تبع آن مقدس نخواهند بود، به منظور تامین حداکثری سلامت حکومت (پیش گیری از فساد)، و مقید و محدود نمودن قدرت و حوزۀ عمل حاکمان، مکانیزم های متعدد، متکثر و حتی تکراری درخصوص نظارت، کنترل و بیان و حتی بزرگنمایی خطای حاکمان تعبیه شده است.
بطور مثال مطبوعات و اساساً رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، بطور مستقل از دستگاه حاکمه، همواره در حال رصد کردن اعمال و دستاوردهای حاکمان بوده و جامعه را در جریان پنهان ترین رفتار و تصمیمات دستگاه حکومتی قرار می دهند. هم از این روست که میزان اعمال "سانسور" و میزان نشر آزادانۀ اطلاعات از شاخصه های جوامع آزاد و دمکرات به شمار می آیند. همچنین است دستگاه قضایی و استقلال آن از قوۀ مجریه.
ششم – این گفتار شاید مجمل ترین و عیان ترین بیان درخصوص ساختار فکری حکومت های مبتنی بر ایدئولوژی و دین و نیز ناتوانی و نقصان آن در ادارۀ امور جامعه باشد. این همان چرایی خواست جوامع امروز برای حکومتی سکولار است که مکانیزم های عملیاتی و اجرایی حکومت براساس خرد جمعی و فهم بشری بنا می گردد. شاخصه هایی کاملاً دنیوی (غیر قدسی)، ملموس (نه آسمانی) و قابل نقد (نه حکم مطلق).
هفتم – دراین رابطه و درخصوص تبیین روشن ساختار فکری حکومت جای آن دارد که از جناب امامی کاشانی سپاسگزاری به عمل آید.

-- زوربای یونانی ، Mar 12, 2010

می توانم تصور کنم که چه خوراکی برای نیک آهنگ، نبوی، مانا، ملا حسنی و علیرضا درست کرده این آقا...

-- سامان ، Mar 12, 2010

فکر می کنم اقای بهرام مشیری اصلا ستر عورت نمیکنه!
لطفا ببینید http://www.youtube.com/watch?v=vSZuom98XVw

-- علی ، Mar 12, 2010

بنده خدا آخر عمری عجب حَ.. شده؟

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

به زبان دیگر گور پدر بیکاری، تورم..... و اصلا مردم کرده؛ بیضه اسلام و عشق است.

-- کاوه ، Mar 12, 2010

یک وقتی از قول مارکس میگفتند :

"دین افیون توده هاست"

الان تازه فهمیدم چی میگفت این ملت معتاد به تریاک اسلام ناب با همین چرندیات امثال این آقا به عالم هپروت میروند

-- علی ، Mar 12, 2010


سخنرانی‌‌های نماز جمعه جالب تر و جالب تر میشه!‌ای کاش هر روز جمعه بود و ما یک کم میخندیدیم. آقا نمی دانند که «ستر عورت» کرده اید اما هزار من گلاب قمصر کاشان که هیچ همه عطر‌های بازار حرم رضا طواف داده شده بر ضریح حرم حضرت رضا یتان نیز بوی گند این جمهور ی اسلامی شما را نمیبرد.
-- ستاره ت

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

آقا اينا ديگه کی هستند؟ وجه، ارزش و مقام هر باور مقدس ما را لگدمال کرده اند. آقايان مقام و حکومت را ول کنيد که هرچه در اين سالها کشيده ايم از بی حرفه گی، يک دندگی، کورچشمی و ... شما بوده.

-- محمد ، Mar 12, 2010

آقا ما دیگه با این حرف خیلی چیزها دستمون آموند. بپذیریم که حضرات و آیین مسمومشان عیب توشه! چشم
کوشش کنیم که عیب حضرات را بپوشانیم! نمی شه قول داد ولی کوشش که کتابی را ورق نزنیم که توش عیب دار نوشته شده! چشم!

-- م. از پارس ، Mar 12, 2010

بنده با هرزت آیت الله کاشانی موافقم معایب را باید پنهان کرد! همچنانکه اصلاحطلبان و اصولگرایان و اهالی فتنه بیشتر از سی سال ستارالعیوبی کردند! چه ازاله بکارتها که نشد، اما از آنجا که فتوای امام روح الله خمینی این ایران شکن بزرگ بود می بایست پنهان بماند چه کشتار ها که نشد، چه تجاوزاتی که نشد، چه اعدامهایی که نشد، چه فرمانهای قتلی که داده نشد، چه ترورهایی که نشد، چه سرهایی که بیجرم بیجنایت بریده نشدند، چه آلات و ادواتی که آلوده به سیانور بودند مقعد زندانیان سیاسی را نیالودند، چه دکترسامی هایی، چه سید جواد ذبیحی هایی، چه تقی روحانی هایی، چه احمد تفضلی هایی، چه ذالزاده هایی، چه علی اکبر سیرجانی هایی و چه قتل عامهای سال شصت و هفتاد و هشادی، چه زهرا کاظمی هایی، چه مختاری و پوینده و ترانه موسوی و ندا آقا سلطان و سهراب و کیومرٍث و محسن روح الامینی و هزاران و هزار دیگر که در تجاوزگاههای و شکنجه گاههای عدل علی، عدل نبوی و مرتضوی و علوی و ولایی مورد تجاوزات جنسی قرار نگرفتند و شکنجه کش و اسلامی کش و شیعه کششان نکردند، آری چه بافتهای مقعدی و مجاری تناسلی دخترکان ده دوازده ساله را همه به اذن امام روح الله خمینی راحل، و امام خامنه ای حی حاضر و همه با استعانت از سنت و کتاب الله قرآن و صحابه پیامبر آری همه و همه ی اینها نه عیب که از محسنات این دین حنیف است. حضرت آیت الله کاشانی اینها را نه پیامبر عظیم الشانتان، نه امامانتان و نه معصومینتان عیبش دانسته اند که حالا شما آنرا عیب می دانید. آما و اما و اما عیب بر این مردم ایران که هزار و چهارصد سال است که در زیر نعلین خونین اسلام جان می دهد، هزار و چهارصد سال است که بر سر و رویش می زند برای کشتار کسانی که در راه سیاست مملکت خودشان جان باختند و برای ما اما، اما، اما چنین دین گوهرینی را به ارمغان آوردند!!! حاشا به ایرانیان که از این دین که امروز بدست خود روحانیت و سردمدارنش چنین رسوا شده باز هم مسلمان بماند، باز هم روی بسوی قبله بیاستد و با اشهد و ان لا اله الا الله بگوید. ولی ای وای آیا چه نفیر آتش سوزانی ما را بیدار خواهد کرد! کدام زلزله، کدام قتل علامی دیگر، کدام تجاوز دسته جمعی کدام وحشت بزگ و بزرگتری، کدام حریق خانمانسوز تری ما را بیدار خواهد کرد! مردم ایران هزار و چهارصد سال و این سی و یک سال کم است تا از خانه هاتان بیرون آیید!؟؟
مردم ایران مردم بغایت و بی منطق صبور ایران چهارشنبه سوری را دریابید! این روحانیت بهترینشان بدترین توهینها را در طول تاریخ بما کرده می کنند! شما را بخدا ایران زمین بخودآیید! این سخنان یکی از بزرگترین روحانیون همه زمانهای این طایف ناپاک است ببینید که چگونه شما را، تراريال پدرانتان را و پدرت را به نیم غاز می فروشد! مسلمانا پاسخم دهید در این گوشه تهران آبستن منتظر نشسته ام.http://www.youtube.com/watch?v=SIApQDC9J0Y
خانمها و آقایان مسلمانان سراسر جهان خصوصا آنها که خمیه ی اسلامیتشان را در لب راین، و سان و آنسوی آبها زده اند و آنها که اسلام را پذیرفته شده از سوی ایرانیان وانمود می کنند پاسخ دهند!! آقای سروش، آقای کدیور، آقای بنی صدر، آقای گنجی، آقای.. و خانمهای اسلام پناه پاسخ دهند!!

-- امضا محفوظ از تهران ، Mar 12, 2010

با با بد بختی یکی و دو تا نیست ترا خدا ببیند
ما ملت با چه فسیل های ما قبل تاریخ رو برو هستیم

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

آقای کاشانی، سی ساله همین عورت اسلام را به خورد ملت دادید، حالا میفرمایید وحدت داشته باشیم. این عورت را باید کند و دفنش کرد

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

وای وای، این امضاء محفوظ از تهران چه دردی تحمل کرده! اینهمه تجاوز و غیره برای یکنفر. از همه دردناکتر تحمل 1400 ساله تقیه است که با هیچ داروئی درمان پذیر نیست.

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

کار به جایی رسیده که خود آقایان به بیضوی (...) بودن نظام اعتراف دارند. جالب است.

-- بدون نام ، Mar 12, 2010

سلام بر امضاء محفوظ! سلام بر دردهایش، سلام بر ایرانیتش، سلام بر شرفش، سلام بر تحلیلش، سلام بر دردش، سلام بر راستیش، سلام بر زخمش، و سلام بر بیدارباشش! مردم ایران بخودآیید! شرفتان را بیدار کنید!

-- یک زن از تهران ، Mar 12, 2010

وقتی حکومت عدل سيد علی آدم هارا در زندان ميکشد و به آنها تجاوز ميکند سکوت کنيد که خدا نفهمد.

-- علی ، Mar 13, 2010

ستر عورت ؟ ولایت فقی؟ امت؟ بیضه اسلام ؟ووووو
اینها نه تنها پدره کشور ایران را در آوردن ،فارسی را هم نابود کردن

-- شرمنده از ۵۷ ، Mar 13, 2010

فلانی در فلان جا گفت: «جامعه اسلامی اگر عیبی دارد باید عیب خود را بپوشاند و باز نکند و نگوید.»
----------------------------------------------------
گل آقا: " تا مرد سخن نگفته باشد ، عیب و هنرش نهفته باشد. "

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

منظور ایشان این است که شرت اسلام را نمشود پایین کشید ولی اسلام میتونه شرت مردم را پایین بکشه
قربان شما عفت خانوم

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

خب بابا راست میگه عیب داره دیگه!

اصن اگه از من می پرسی باید همه مردمو بکشن و فقط روحانیت باقی بمونه چون اینا مردای خدان!

-- جاهل ، Mar 13, 2010

محکم بیضه های اسلام را بچسبید که در نره !

-- رای من کو؟ ، Mar 13, 2010

آقایان بخاطر مصرف زیاد ... متاسفانه مشاهیر خود را از دست داده اند

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

لازم می دانم مطلب مهمی را در مورد سیاست تایید و یا سانسور شما مطرح کنم . قبلا نیز چند بار درخواست کرده بودم . در باره سخنرانی آقای کاشانی بنده مطلب زیر را نوشته بودم:
سخنرانی‌‌های نماز جمعه جالب تر و جالب تر میشه!‌ای کاش هر روز جمعه بود و ما یک کم میخندیدیم. آقا نمی دانند که «ستر عورت» کرده اید اما هزار من گلاب قمصر کاشان که هیچ همه عطر‌های بازار حرم رضا طواف داده شده بر ضریح حرم حضرت رضا یتان نیز بوی گند این اسلام شما را نمیبرد.
متاسفانه کلمه اسلام را حذف کردید و جای خالی آن خواننده را بیشتر دچار هتک حرمت می سازد.چرا که با توجه به فرمایشات ایشان و لغاتی که استفاده کرده اند جای بیشتری برای تخیل باز میشود. دوباره مطلب را با جابجایی کلمه جمهوری اسلامی به جای اسلام فرستادم که این بار چاپ کردید.
به نظر من اسلام در مطلب فوق بیحرمتی به اسلام به عنوان دین نبوده بلکه مقصود این اسلام شما بوده است و در این مقصود جمهوری اسلامی نیز همان قدر زیر سوال میرود.( حالا تورو خدا جمهوری اسلامی رو حذف نکنید). سیاست سانسور شما بسیار ناهمگون است. گاه بسیار چیزهای شدید تر را چاپ میکنید و گاه مطالب ساده و بدیهی را حذف میکنید . انگار بیشتر خلق و خو وسلیقه شخصی شما دخیل است تا منطق محکم.
اما من در اساس با سانسور شما مخالفم. حذف یک کلمه گاه همه متن را بی معنا میکند و گاه به ضد خود تبدیل میکند. شما مسوول عقاید ما نیستید. این ها کامنت است از مردم این ور و آن ور. بازتاب رنج های ملتی است،
و در کلیت خود قابل قبول است .در زمانه ای که اگر دستشان برسد هیچ چیز از این ملت باقی نمیگذارند
" زمانه" ما را سانسور نکنید.
با احترام

-- ستاره ت ، Mar 13, 2010

این آقا یک ...دجال است. مردم ایران این ویروسها را به خوبی میشناسند . ما میدانیم این حرفها از از ترس است.

-- نوید ، Mar 13, 2010

چه کشفی کردند ایشون! ۳۱ ساله که این روش حکومت بوده، و حالا ناگهان در نهج‌البلاغه کاشفات شده!...

-- پاسکار ، Mar 13, 2010

بنده با نوشته ی ستاره ت موافقم

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

آخوندها می دونید که به جای زن هم می گن عورت یعنی همون آلت تناسلی. این ها زن ها را مایه شرم می دونن که باید رویش رو پوشاند. حالا کل فعالیت های خودشون رو به عورت تشبیه کرده اند که باید پوشانده شود و گندش در نیاد. خوبه که ادبیات خودشون داره واضح تر می شه. بلکه این مسلمان ها میان ما یک روزی دوزاریشون نسبت به این دین بیفته. آیا امیدی هست؟

-- شیرزاد ، Mar 13, 2010

اتفاقا در اسلام مسئله‌اي است به نام امر به معروف و نهي از منكر كه مسلمان را ملزم مي‌كند كه عيب ديگران را بگويد.

-- يوسف ، Mar 13, 2010

به به... میبینم که...رفته افغانستان جنس بسیار اعلایی برای اقایون آورده که اینچنین از خود بیخود شدن و الان دارن تو بهشت با حوریا بازی میکنن....!!!!!

-- باتری ، Mar 13, 2010

Shoma mardom cheghadr enteghaad mikoneed be ein piremare. Oon rast mige. On dare mige Eslam hamine ke mibineed. Agar motovajeh nemisheed taghseere eina neest. taghseer khod mardome. Emam, peigambar, ghoraan, osama ben laden, hame az eslaam harf mizanand. be ehtemale ziad migan lotfan beedar shavid.

-- Ghodrat ، Mar 13, 2010

با درود فراوان به شرف ایرانیت آقای امضا محفوظ، برخورد و دید کاملا منطقی‌ و کلاسه شده شما را می‌ستایم.

درد و زجر ۱۴۰۰ ساله وارده به ایران و ایرانی‌ را زمانی‌ باید پایان داد. ایرانیان عزیز و هوشمند باید ریشه این سرطان را هر چه زودتر خشک کنند. باشد که دامنه زیان را محدود و محدودتر کنیم و این ضد ایران و ایرانیها، این لکهٔ‌های ننگ تاریخ بشری را هر چه زودتر به ذباله‌دان تاریخ بسپاریم. افکار قرون وسطی ایشان، تعفن تصورات و فانتزی کثیف آقایان، سیادت طلبی و خود برتربینی این دجالان متحجر ضربات جبران نپذیری به فرهنگ، کشور ومردم ما وارد کرده. تمام این تجاوز و جنایتها فقط از طریق تحمیق مذهبی‌ و توسط دین مبین اسلام عملی‌ شده است. بیایید تا برکنیم ریشه عفونت را و طرحی نو در اندازیم. !!!! به امید آن روز

خاشاک

-- Khashak ، Mar 13, 2010

محض رضای خدا یکی کلیپ این رو بذاره! =))

-- بایصنغری ، Mar 16, 2010

این آقای امامی خود یکی از این بیضه ها هستند در واقع اعتراض ایشان به افشاگری پالیزدار در مورد دست برد آقای امامی به بین المال می باشد که با این کار خود حفظ بیظه نکرده و به اسلام خیانت کرده است

-- علی ، Mar 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)