تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
زهرا رهنورد:

«چهارشنبه‌سوری، گرامی‌داشت کشته‌شدگان»

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی می‌گوید در چهارشنبه‌سوری یاد نداها، سهراب‌ها، سیدعلی‌ها، اشکان‌ها و روح‌الامینی‌ها و دیگران را گرامی خواهیم داشت و اگر خشونتی در این روز باشد، از سوی «خود حاکمیت» است.

گروهی از مخالفان دولت در ایران اعلام کرده‌اند که در روز چهارشنبه‌سوری، آخرین شب چهارشنبه سال خورشیدی، بار دیگر به خیابان خواهند آمد و اعتراضات خود را به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و سیاست‌های دولت دهم اعلام خواهند کرد.


زهرا رهنورد

خانم رهنورد در گفتگو با تارنمای کلمه، پایگاه اطلاع‌رسانی نزدیک به میرحسین موسوی ساختار ذهنی دولت دهم را «واپس‌گرا و خشونت‌جو» عنوان کرد و گفت: «آن‌ها باید بدانند همیشه نمی‌توانند نظریات ارتجاعی خود را به نام اسلام جا بزنند.»

همسر کاندیدای ریاست‌جمهوری افزود: «این‌ها وابسته به جریانی از گروه فشار سرکوب‌گری هستند که از سال‌ها پیش در زیربخشی از ناخودآگاه جامعه اسلامی اعمال نفوذ می‌کردند، قتل‌های زنجیره‌ای می‌کردند و مخالفان خود را در مجامع کتک می‌زدند تا محیط بسته‌ای به وجود آورند.»

زهرا رهنورد: من معتقدم این دولت است که به مجلس فشار می‌آورد تا این لوایح ضد زن را تصویب کند

وی بار دیگر دولت محمود احمدی‎نژاد را «نامشروع» خواند و گفت: «در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده و دولت، خودش، خودش را قبول دارد، باید به وظایفش عمل کند و بیش از این با بی‌اعتنایی به مطالبات زنان، سرکوب زنان، با ارائه لوایح ضد زن، به نام حمایت از خانواده، اما به کام عشرت‌طلبان، در انهدام خانواده و فلاکت زنان و کودکان، مصر نباشد.»

رئیس پیشین دانشگاه الزهرا در رابطه با روند تصویب لایحه حمایت از خانواده در مجلس، گفت: «در مجموع من معتقدم این دولت است که به مجلس فشار می‌آورد تا این لوایح ضد زن را تصویب کند.»

وی پیش از این نیز به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن طی بیانیه‌ای از لایحه حمایت از خانواده انتقاد کرده بود.
لایحه «حمایت از خانواده» به مردان اجازه می‌دهد در صورت داشتن تمکن مالی و تنها با مجوز دادگاه و بدون ضرورت جلب رضایت همسر اول، ازدواج‌های متعددی داشته باشند.

این استاد دانشگاه، گفت که انقلاب اسلامی ایران یک پروژه «ناتمام» بود که «تکمیل آرمان‌هایش» در جمهوری اسلامی تحقق نیافته‌است. به گفته وی «آزادی، دمکراسی، حقوق زنان و قانون‌گرایی» از جمله مطالباتی است که جنبش سبز در پی تحقق آن است.

زهرا رهنورد: این‌ها وابسته به جریانی از گروه فشار سرکوب‌گری هستند که از سال‌ها پیش قتل‌های زنجیره‌ای می‌کردند و مخالفان خود را در مجامع کتک می‌زدند تا محیط بسته‌ای به وجود آورند

زهرا رهنورد با بیان این‌که جنبش سبز باید «آرمان‎های» جنبش زنان را در ادبیات خود لحاظ کند و آن را بخشی از آرمان‎های خود بداند، ادامه داد: «جنبش زنان، در عین وحدت با جنبش سبز، به دلیل ویژگی کثرت‌گرایی، لازم است به طور جداگانه نیز فعال باشد.»

خانم رهنورد از زمان رقابت‌های انتخاباتی در کنار میرحسین موسوی بوده است و در ماه‌های اخیر چندین بار در تجمعات اعتراضی، مورد حمله و ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

موسوی که فورا به دیدن تاج زاده رفت که یک سیلی هم نخورد ولی به حکم اعدام ان دانشجو(ولیان ) که در دفترش کار میکرد اعتراض هم نکرد. به دیدن پدر و مادر ندا نرفت . کروبی اما عتراض کرد و وب سایت های چپ روسی با هم ان را سانسور کردند . مورد علاقه شماست آنوقت شما مزدوران روسی به این دو دانشجو رحم نمیکنید . چطوری تاج زاده آزاد شد ولی لیلاز و زید آبادی و شهیدی و توکلی و بهاره هدایت و صمیمی و .... زندانیهای طولانی میگیرند بعد هم با ضمانت سنگین ۵ روز میان مرخصی ولی این هتل نشین ها میان و میرن و به ریش قوه قضا میخندند ؟ بعضی ها هم که معلوم نیست چه جوری از دست ساواما و زندان و مرگ در میرن میان امریکا و اروپا مصاحبه و عشق و حال ؟

با درود به شرف اهل قم زید آبادی و بهاره هدایت و توکلی و مومنی و صمیمی و ......

-- saboksary ، Mar 12, 2010

واقعا خجالت دارد نظریات saboksari، تاجزاده حسرت یک آخه را بر دل کودتاگران گذاشت. ایستادگی موسوی و کروبی این حرکت اعتراضی را به وجود آورد. آیا جدا کردن این ها از دیگران اسیران سبز کار درست و معقولی است؟ خود شما یا سیاستمداران مورد قبول شما چه کرده اند؟

-- بدون نام ، Mar 13, 2010

باز هم می گویم :
نظر اول خود به خوبی گواه این است که نیروهای کودتا چگونه سعی در ایجاد تفرقه در "جنبش سبز" و مخصوصا بین"کروبی" و "موسوی" دارند.
با شعار : تفرقه بنداز و حکومت کن!

-- اتحاد = پیروزی ، Mar 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)