تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رابرت گیتس:

گیتس: «‌عربستان و امارات آماده اعمال فشار بر چین»

آمریکا می‌گوید عربستان سعودی و امارات متحده برای تحت فشار گذاشتن چین جهت موافقت با تصویب دور جدید تحریم‌ها علیه ایران «اعلام آمادگی» کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت گیتس، وزیر خارجه ایالات متحده که امروز پنج‌شنبه برای جلب پشتیبانی امارات متحده جهت تحریم بیشتر ایران وارد ابوظبی شده‌بود این مطلب را به خبرگزاران اعلام کرد.


رابرت گیتس در امارات

وی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات دیدار کرده‌است.

رابرت گیتس هم‌چنین افزود که دو کشور در مورد ترغیب روسیه در این زمینه «گشاده‌رو» بوده‌اند ولی به خاطر حمایت بیشتر روسیه در این خصوص «نیاز چندانی به این مسئله حس نمی‌شود.»

سفر وزیر خارجه آمریکا به امارات متحده یک روز پس از سفر وی به عربستان سعودی انجام می‌شود. آقای گیتس، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی از مقامات آن کشور خواست تا از اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران در سازمان ملل پشتیبانی کند.

وی تأکید کرد که تحریم‌های مالی قرار است علیه سپاه پاسداران اعمال شود نه علیه مردم ایران.
تقویت وضعیت دفاع هوایی و موشکی عربستان از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو میان این مقام آمریکایی با ملک عبدالله بود.

وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که قصد دارد راه‌های افزایش فشار بر ایران از طریق فشار بر شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران که در دبی فعالیت دارند را در این گفت‌وگوها مطرح کند.

آمریکا می‌کوشد کشورهای عربی خلیج فارس را ترغیب کند تا از نفت خود به عنوان اهرمی بر چین برای موافقت با تحریم بیشتر ایران استفاده کنند

بازدید رابرت گیتس از منطقه هم‌چنین بخشی است از کوشش دیپلماتیک ایالات متحده برای فشار بیشتر بر چین با استفاده از اهرم نفت. آمریکا در راهبرد جدید خود می‌کوشد کشورهای عربی خلیج فارس را ترغیب کند تا از نفت خود به عنوان اهرمی بر چین برای موافقت با تحریم بیشتر ایران استفاده کنند.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا از «استقبال» مقامات سعودی از تلاش واشینگتن برای فشار آوردن بر تهران خبر می‌دهد.

سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، به تازگی خواستار راه حلی «فوری‌تر» از افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، برای حل و فصل برنامه اتمی این کشور شد.

تمرکز دیپلماتیک آمریکا بر خلیج فارس امروز واکنش تند محمود احمدی‌نژاد را در بر داشت.
وی در سخنرانی امروز خود در بندر عباس در جنوب ایران، بار دیگر خواستار خروج نیروهای غربی از حوزه خلیج فارس شد و تهدید کرد که جوانان منطقه «دست آنان را خواهند برید.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایران تحت رهبری داهیانه ی امام رهبر معظم یکی از قدرت های بزرگ جهانی ست! او قدرت داشته تقلب به این بزرگی را در دو انتخابات گذشته انجام دهد! او همچنین موفق شده تا در زندان به بصورت سیستماتیک بدختران و پسران ایران تجاوز شود، این امام پرقدرت با سپاهیان و بسیجیانش توانسته با قدرت تمام بافتهای مقعد دختران و پسران ایرانی را با باتوم و چوب جارو پاره کند، این رهبری با توانسته با فتاوی انقلابیش زنان دختران ایرانی را همچون ترانه را بعد از تجاوزات مکرر زنده زنده بسوزاند، او همچنین با قدرت تمام توانسته حتا دوستان دیروز خودش را در سیاه چالها و زندان بیندازد و زیر شدید ترین شکنجه های ضد بشری قرار دهد. او همینک با زیدآبادی و عیسی سحر خیز و هزاران بیگناه دیگر با قدرت تمام در حا شکنجه و ضدیت با بشر است. عربستانی ها و آمریکاییها و غربیها بیخود دارند سربسر امام رهبر فرزانه ی ما می گذارند، آنها نمی دانند که اگر این امام ما عباسوار دست به قمه برد ناگهان سر همه و از جمله عیسی سحر خیز و زیدآبادی را خواهد برید. این قدرت الهی رهبر ما خاری ست در چشم دشمنان این بزرگوار!!!
مرگ بر ضد ولایت فقیه درود بر سربازان گمنام امام زمان عج!!! که این همه شریفند، این همه!!! 

-- بدون نام ، Mar 11, 2010

صبح امروز تلکس محرمانه زیر از سوی سفارت ایران در اوتاوا صادر شد:
فوری
به: دفتر مقام وزیر امور خارجه
از: کاردار سفارت ایران در اوتاوا
موضوع: رقصیدن در برابر ساختمان سفارت


احتراما معروض میدارد عده ای از عناصر ضدانقلاب و وابسته به صهیونیسم جهانی آمده اند جلوی ساختمان سفارت و مشغول قر دادن کمر و اندام تحتانی هستند که موجب تحریک کارکنان سفارت گردیده و همین الان آنها کارها را ول کرده اند و چسبیده اند به پنجره و دارند آن عناصر جیگر طلا را دید میزنند و یک دستشان هم در جیبشان هست و دارند کارهای ناشایستی میکنند که زبان و قلم از شرح آن قاصر و ناتوان است.
لذا هرچه زودتر موضوع را با مقامات بالا در میان بگذارید و تکلیف ما را روشن کنید.
والسلام
---------------------------------------------------------------------------
پس از رد و بدل شدن سلسله مکاتباتی بین مقامات مختلف این دستورالعمل از سوی مقام مزخرف رهبری صادر گردید:


بسمه تعالی
صحنه را دیدم
بر آحاد کارکنان سفارت واجب است از فردا بروند جلوی سفارت مراسم قمه زنی و زنجیر زنی و گل مالی و عزاداری انجام دهند تا روی استکبار جهانی کم شود و اینقدر با اعمال تحریک آمیز نظام مقدس ما را تضعیف نکنند.
والسلام
مقام مزخرف رهبری


-- به نقل از (ملاحسنی) ، Mar 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)