تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستگیری به اتهام رابطه با مجاهدین خلق

محمود طالبی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب قم می‌گوید که چند «جاسوس وابسته به سازمان» مجاهدین خلق در شهر قم دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، معاون دادستان قم، بدون اعلام نام و تعداد این افراد، به خبرنگاران گفت که این افراد طی چند ماه گذشته از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

وی گفت که برخی از افراد دستگیر شده «به طور مستقیم» با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشتند و به اردوگاه اشرف واقع در خاک عراق رفت و آمد داشتند.

معاون دادستان قم، «اخلال در امنیت، فعالیت علیه اصل نظام ورهبری و تحریک افراد در راستای اهداف منافقین» را از جمله اتهامات دستگیرشدگان اخیر در شهر قم عنوان کرد

پیش از این نیز مقامات قضایی ایران برخی بازداشت‌شدگان پس از انتخابات را به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق متهم کرده بودند.

دادگاه برخی از این افراد را به «محاربه» محکوم کرده‌ است و بر اساس قوانین ایران مجازات حکم محاربه، اعدام است.

معاون دادستان قم، «اخلال در امنیت، فعالیت علیه اصل نظام و رهبری و تحریک افراد در راستای اهداف منافقین» را از جمله اتهامات دستگیرشدگان اخیر در شهر قم عنوان کرد.

وی ادعا کرد که اتهامات این افراد بر اساس «مستندات محکم و کافی»، محرز است. این در حالی است که هنوز جلسه محاکمه بازداشت‌شدگان برگزار نشده‌است و پرونده‌های این افراد در دست بررسی است.

سرپرست دادسرای انقلاب قم افزود: «این افراد پس از انتخابات اقدامات خود را آغاز کردند که هدف اصلی آن‌ها نیز اصل نظام بود.»

در ۹ ماه گذشته شمار زیادی از مخالفان دولت به «اقدام علیه امنیت کشور» محکوم شده‌اند. نیروهای امنیتی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران بیش از پنج هزار نفر را بازداشت کرده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق یکی از سازمان‌های سیاسی مخالف دولت ایران است. این سازمان از سال ۱۳۶۰ به مشی مسلحانه برای مبارزه با جمهوری اسلامی روی آورده‌است. به دستور مقامات جمهوری اسلامی شمار زیادی از اعضای زندانی این سازمان در سال ۱۳۶۷ اعدام شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایران مجاهدینی دیگر وجود ندارد! حتا بچه های آنها یی نیز که بجرم مجاهدت کشته شده اند هم در مجاهد خوانده شدن فرزندان شهیدشان بشدت انتقاد دارند و آنرا شهید دزدی می نامند. فرزندان مردم قربانی دو سنگ آسیای مسعود رجوی و مریم ماه تابان از یک طرف و روحانیت ناپاک شیعه از طرف دیگر شدند!! حالا این ملایان، این آخوندان پاک تر از آب آفتابه کارخانه ی مجاهد سازی راه انداخته اند! آنها که می گفتند مجاهدین نابود شده اند حالا دوباره آنها را بود کرده اند!!! بود کرده اند تا دوباره عده ای بکشند!! اما واقعیت این است که مجاهدین تا توانستند دربانی اتاق خواب صدام و پسرانش را کردند و حالا دیگر چون صدام نیست تولیت مرقعد مطهر او را سپرده اند به سربازان مریم جان ماه تابان و مسعود آقای رجوی! دامت ذله هو عالیه!!!
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Mar 11, 2010

این شخص بی نام و نشان که تقریبا شبا هتی به همان سربازان گمنام اخوندهای جنایتکار دارد میداند چه میگوید اری این فرزندان دلیر خلق ایران زمین هر گز به این رژیم و حامیا نش اجازه نخواهند داد تا به این راحتی اب از گلوی شان پایین برود واقعا درود بر مادرانی که مجاهد خلق زاییده اند و باز می زایند و می زایند.اگر مجاهدین خلق نبودند تا حالا درب مبارزه و ازادیخواهی تخته شده بود.برای همین است که سوزش رژیم اخوندها ان گونه بیان می شود.

-- Hamid ، Mar 12, 2010

با تعظیم در مقابل شهدای مجاهدین.و تعظیم در مقابل رهروان آنها.اگر کسی زیر اسم سبز آرزوهای آخوندها را می‌خواد پیش ببرد.باید بداند این تاکتیک‌ها لو رفته است.بهتر است دیگر جنبش سبز را به لجن نکشند.من سبزم چون راه و رسممم براندازی این نظام ضد بشری است.و در این رابطه مجاهدین آموزگار و رهبر من هستند.

-- hasan ، Mar 12, 2010

حکومت متجاوز و سرکوبگر برای نابودی سازمان مجاهدین خلق سی سال است همه راهها را پیموده است و در سال 67 هزاران نفر را بدار آویخت تا مجاهدین خلق ایران را نابود نماید ولی منتظری به خمینی نوشت که مجاهدین یک طرز تفکر هستند و با کشتار از بین نمی روند. مالکی در عراق برای خشنودی خامنه ای به شهر اشرف تهاجم مغول وار نمود که 11 نفر کشته و 500 نفر مجروح شدند و 36 نفر را هم ربودند که بعد از 72 روز اعتصاب غذا مجبور شدند آنها را آزاد نمایند. تا کنون صدها نفر در رابطه با مجاهدین خلق و رفتن به اشرف و شرکت در تظاهرات دستگیر شده اند و می خواهند آنها را به جرم محاربه اعدام نمایند. خامنه ای در کابوس مجاهدین خلق و شهر اشرف خواب ندارد.

-- شراره..ب ، Mar 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)