تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«مشکلات جامعه افزایش یافته است»

یک مرجع تقلید، با اعتراض نسبت به افزایش «مشکلات و مفاسد اخلاقی» در جامعه، از دولتمردان به خاطر اهمیت ندادن به «مسائل اخلاقی» به شدت انتقاد کرد.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با جمعی از پژوهشگران سازمان تبلیغات اسلامی، از گسترش «اعتياد، طلاق، رشوه‌خواری و بدحجابی» در کشور انتقاد کرده و از دولت و نهاد‌های مسئول خواسته که به طور جدی «فکری در مورد مسائل اخلاقی جامعه» کنند.


آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری ایلنا، این مرجع تقلید، «سياست‌زدگی، بی‌اهمیتی مسئولان و تهاجم فرهنگی» را سه عامل افزایش «فساد و مشکلات» در جامعه عنوان کرده است.

روز گذشته (دوشنبه) احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز از رابطه آزادانه دختران و پسران در جامعه انتقاد کرده و خواستار برخورد با «مفاسد اجتماعی» شده بود.

اظهارات مکارم‌شیرازی در شرایطی ایراد می‌شود که روابط دولت محمود احمدی‌نژاد با مراجع تقلید، سال‌هاست که به سردی گرائیده است.

این مرجع تقلید، «سياست‌زدگی، بی‌اهمیتی مسئولان و تهاجم فرهنگی» را سه عامل افزایش «فساد و مشکلات» در جامعه عنوان کرده است

گروهی از مراجع تقلید در این سال‌ها در اعتراض به اقدامات دولت احمدی‌نژاد، حاضر نشده‌اند با وی دیدار و گفتگو داشته باشند.

محمدحسین صفارهرندی، وزیر ارشاد در دولت نهم نیز شامگاه دوشنبه در سخنانی، به اختلاف مراجع تقلید با دولت احمدی‌نژاد اشاره کرده است.

آقای صفارهرندی گفته کسانی «اصلا کارشان این بود که نگاه مراجع را به دولت بد کنند که متاسفانه موفق هم شده‌اند.»

وزیر سابق ارشاد نامی از این افراد نبرده، اما گفته که «بی‌سلیقگی‌ها» و اظهار نظرهای خارج از «تخصص» برخی اعضای دولت نیز، موجب تغییر رفتار «به‌حق» مراجع تقلید نسبت به دولت شده است.

صفار‌هرندی گفته که «بی‌سلیقگی‌ها» و اظهار نظرهای خارج از «تخصص» برخی اعضای دولت نیز، موجب تغییر رفتار «به‌حق» مراجع تقلید نسبت به دولت شده است

وی در عین حال اظهار امیدواری کرده که محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به قم بتواند با گروهی از این مراجع تقلید دیدار کند.

حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در دولت نهم و دهم و حمایت احمدی‌نژاد از وی، یکی از موارد اختلاف مراجع تقلید با دولت وی به شمار می‌رود.

اظهارات و اقدامات رحیم‌مشایی در زمانی که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشت با خشم راجع تقلید و محافظه‌کاران روبرو شد و آنها بارها خواستار برکناری وی شدند، اما احمدی‌نژاد به این درخواست‌ها اعتنایی نکرد.

احمدی‌نژاد در دولت دهم نیز رحیم‌مشایی را به عنوان معاون اول خود معرفی کرده بود که با مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای، وی از سمت خود استعفا کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)