تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران: آلمان رهبر گروه پژاک را آزاد کرد

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از آزادی عبدالرحمان حاجی‌احمدی، رهبر گروه پژاک خبر داد.

عبدالرحمان حاجی‌احمدی، رهبر گروه پژاک چند روز پیش از این، از سوی پلیس آلمان بازداشت شده بود.


رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری فارس، رامین مهمانپرست با «نمایشی» توصیف کردن دستگیری حاجی‌احمدی گفته که ایران تلاش دارد تا وی و اعضای گروه پژاک را دستگیر کند.

آقای مهمانپرست با انتقاد از این اقدام دولت آلمان، کشور‌های اروپایی را متهم به حمایت از «تروریسم» کرد و گفت: «شواهد بسیاری وجود دارد که اروپا محل امن نگهداری و حفاظت از تروریست‌ها است.»

مهمانپرست با «نمایشی» توصیف کردن دستگیری حاجی‌احمدی گفته که ایران تلاش دارد تا وی و اعضای گروه پژاک را دستگیر کند

وی اظهار داشت که ایران تمام «اسناد جنايات» گروه پژاک را به طرف‌های اروپايی و غربی تحويل داده‌ و خواستار تحویل آنها به جمهوری اسلامی است.

اعضای گروه پژاک دارای رابطه نزدیک با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) هستند که از سال ۱۹۸۴، درگیری‌های مرگباری با نیروهای دولتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور دارند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته از مقام‌های آلمان خواسته بود که حاجی‌احمدی را برای محاکمه تحویل دولت ایران بدهد.

مهمانپرست، کشور‌های اروپایی را متهم به حمایت از «تروریسم» کرد و افزود: «شواهد بسیاری وجود دارد که اروپا محل امن نگهداری و حفاظت از تروریست‌ها است»

وب‌سایت روزنامه جام‌جم هم به نقل از پرویز سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از احضار سفرای آلمان و ایتالیا به این کمیسیون خبر داده است.

به نوشته ایلنا، علاء‌الدين بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ملاقات با برند اربل، سفير آلمان در ایران، گفت كه جمهوری اسلامی از آلمان انتظار دارد به حمايت از رئيس گروه پژاک پايان دهد.

حمید معصومی‌نژاد نیز، هفته گذشته به اتهام دست داشتن در «قاچاق سلاح» برای جمهوری اسلامی از سوی پلیس ایتالیا دستگیر شده است.

ایران دستگیری این خبرنگار را محکوم و اتهامات وی را رد کرده است. مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند که مقام‌های ایتالیایی تحت فشار آمریکا اقدام به بازداشت معصومی‌نژاد کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این شمائید که ملت را وادار میکنید برای احقاق حقوقشان به اسلحه پناه ببرند، شماها حرف حساب حالیتان نمیشود، با شماها باید مثل خودتان رفتار کرد.
کردها دیگر کلاه شماها سرشان نمیشود، شماها در آرامش بخورید و بدزدید و کردها و آذریها و بلوچها از مرزها پاسداری بکنند. برای پاسداری از شماها ما غیوریم ولی هنگامی که حقمان را میخواهیم تروریستیم. خیلی ازتون متنفرم

-- کرد ، Mar 9, 2010

دم همه دنیا گرم.
اینها فکر می کردند چون هوچی گر و بی ابرو هستند بقیه حکومتها از اینها می ترسند. ولی غربیها به فکر منافع خود و مردمشان هستند تا وقتی که برایشان منفعت داشت ساکت بودند ولی حالا که عمق تزلزل نظام برایشان مسجل شده دیگر حمایتهایشان را که اینها را سر پا نگه داشته بود دارند قطع می کنند. عجب روزی را میبینم. لاریجانی٠ کارد بزنی خونش در نمیاد.
باور کنید از این حرفهای امریکا بیشتر از همه چیز میترسند.

-- بدون نام ، Mar 9, 2010

aya beraye gereftane hagh az kesi ke gheir az zour we aslahe chizi nemifahmad zabane digari hast?

-- kurd ، Mar 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)