تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش تند لاریجانی به اظهارات پتریوس

علی لاریجانی در واکنش به اظهارات ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه، دولت آمریکا را دولتی «آدم‌کش و اوباش» خواند.

ژنرال دیوید پتریوس گفته که جمهوری اسلامی با سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات، به سمت «اوباش‌سالاری» حرکت می‌کند.


علی لاریجانی

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری فارس، آقای لاریجانی این اظهارات فرمانده آمریکایی را «توهین‌آمیز و سخیف» دانسته و ایالات متحده را به «دسیسه‌چینی» در منطقه متهم کرده است.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهارات آقای پتریوس به خاطر «ناراحتی» از «نفرت عمومی ملت‌های منطقه» از اقدامات آمریکا ایراد شده است.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهارات پتریوس به خاطر «ناراحتی» از «نفرت عمومی ملت‌های منطقه» از اقدامات آمریکا ایراد شده است

لاریجانی افزوده که دولت آمریکا در عراق، افغانستان، غزه، زندان ابوغریب و گونتانامو «فجایع سبوعانه‌ای» مرتکب شده است.

رئیس مجلس اظهار داشت که مقام‌های آمریکایی با «عربده‌کشی‌ بیشتر خود را زبون معرفی می‌کنند.»

ژنرال پتریوس در گفتگو با برنامه فرید زکریا در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان افزوده که جمهوری اسلامی از حکومت «روحانیون» در حال تبدیل شدن به حکومت «اوباش‌ها و بی‌سر و پاها» است.

لاریجانی این اظهارات فرمانده آمریکایی را «توهین‌آمیز و سخیف» دانسته و ایالات متحده را به «دسیسه‌چینی» در منطقه متهم کرده است

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این گفته بود که ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا پس از شکست مذاکرات تبادل سوخت هسته‌ای میان تهران و غرب در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

آمریکا با اعتراض به «سرکوب» معترضان در ایران از سوی نیرو‌های نظامی، همزمان تلاش‌ها برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.

ایران نیز با متهم کردن آمریکا به دخالت در امور داخلی خود، اعلام کرده که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر تهران و مناسباتش با سایر کشور‌ها نخواهد گذاشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کار این هم شده خوندن انشاء های واکنشی که البته در ج.ا. جزئی از وظایف اصلی رییس مجلسه.

-- کرکر خنده ، Mar 9, 2010

ژنرال پتریوس نمی‌داند حکومت ایران اوباش‌سالاری بوده و الان تبدیل به بی‌همه‌چیزسالاری شده است.

-- بدون نام ، Mar 9, 2010

جناب لاریجانی حقیقت تلخ است!! هنگامی که این حقیقت از دهان شخصی ابراز میشود که نه میتوان او را شکنجه کرد نه کشت و نه زندانی کرد حرص شما و خ... بیشتر در میاد!!!
جناب ملیجک خ... چه کسانی جز ارازل و اوباش میتوانند عاملان این همه ظلم و ستم و وحشیگری بر هم میهنان خود باشند؟
با از دست دادن حمایت داخلی تنها امید شما برای ادامه قدرت و چپاولگری در سرزمین ایران در دام افتادن و تن دادن غرب به مذاکره با شما جانیان بود. هر چند دیر اما خوشبختانه نه تنها غرب حتی روسیه هم به این تله نیفتاد. در حال حاضر جنبش سبز نماینده مشروع و اقعی ایران است نه یک دسته جاهل و جنایتکار و این امر بر همه کشورهای غربی اشکار شده است.
به شما اطمینان میدهیم که زودتر از انچه تصور میکنید باید پاسخگوی جنایات ضد بشری خود باشید.

-- Nam ، Mar 9, 2010

من به عنوان قاضی باید عرض کنم که شماها بیشتر از هر کس همدیگر را می شناسید. هر دوتاتان آأمکشید و هر دو راست می گویید. و درست گفته انوری نهصد سال پیش که:
شغال بیشه ی مازنداران
نگیرد جز سگ مازندرانی

حالا شما شغلان بیشه آدمکشی هستید و هر دو خوب همدیگر را می شناسید.
اما الحق که اگر قرار باشد جایزه بزرگی بدهند باید به اوباشان حکومت اسلام ناب محمد بدهند.

-- بدون نام ، Mar 9, 2010

پدرجان،
چه کسی به جنابعالی با چنین سطحی از "سواد" و چنین بهره ای از "ادبیات دیپلوماتیک" ماموریت داده که پاسخ مقامات کشورهای مختلف را ارائه فرمائید؟
در اوباش بودن حکومت فعلی ایران که جنابعالی را هم شامل می شود، تردید دارید؟
اندک نگاهی به کردار خود فقط طی هشت ماه گذشته بیندازید! کدام حکومت در قرن بیست و یکم در منظر دید جهانیان شهروندان خود را در خیابان به خاک و خون می کشد با خودرو از رویشان رد می شود؟ در زندان شکنجه می کند، تجاوز می کند و به زور اعتراف می گیرید و در نهایت به بهانه ای بس ابلهانه اعدام می کند؟
اندک نگاهی به ادبیات خود طی این مدت بیندازید! آیا جز "اوباش" کسی مخالف خود را "بزغاله" می خواند؟ آیا جز "اوباش" کسی معترضان را "خس و خاشاک" می خواند؟
قصد آن بود که اندک نگاهی هم به "اندیشه" های شمایان انداخته شود، که "اندیشه" را شرم نسبت با شما کودتاچیان است. واقیت آن است که حکومت فعلی از صدر تا ذیل چگالی تمامی پلشتی های این نظام طی سی سال گذشته و نیز تمامی جکومت های توتالیتر در طول تاریخ است؛ چنین موجود منفوری به خودی خود محکوم به فناست ...

-- زوربای یونانی ، Mar 9, 2010

چماق و زنجير زدن وسيلی و سنگسار کردن و شلاق زدن و دست وپا شکستن واعدام وفحاشی و متهم نمودن دروغين و....مردم را چه چيز ديگری می نامند؟

-- Hashem ، Mar 9, 2010

" از کوزه همان برون تراود که در اوست "

شگفتا از این همه فهم و شعور بالایی که به این آقای لاریجانی عطا فرموده اند و این همه هوش و ذکاوت که البته زایده فرهنگ عربی است.
که از 1300 و چندی سال در ادبیات مردم ما هم اثر گذار بوده است. این طرز فکر آدمی است که کاری بلد نباشد و بخواهد در مسند ان کار نشیند و البته تحملش هم به سر می آید و یک چیزی می گوید.
براستی که از کوزه همان برون تراود که در اوست!

-- م. از پارس ، Mar 10, 2010

منظور ژنرال پترایس خود خود تویی علی لاریجانی.
....

-- سعید ، Mar 10, 2010

جناب آقاي لاريجاني (حيف آقا)
با ادبياتي كه پاسخ دادي، ثابت كردي كه اوباشي بيش نيستي...ژنرال آمريكايي حق داشت...دولتي كه توش سعيد عسگرهاي قاتل، بازجوهاي جاني پست و مقام دارند چيزي جز حكومت اوباش‌ها نيست. يك روز خودتون و خانواده‌هاتون قربانيان همين ماشين جنايتي ميشيد كه براي سركوب مردم ساختيد.


-- مهسا ، Mar 10, 2010

General Patreos kojaye kare,
Hokumate Iran alan 31 sale ke "obashsalariye dini" ya "obashsalariye eslami" hast.
Zemnan ghabl az inke barchi az chanandehatan torsh bekonand, begam ke dar inja be dine eslam tohin nashode va hadafe man hamin obashe eslamist ast. Albatte har mosalmani ham bayad az chodesh beporse, ke chetore ke dar in asr in hame choshunat, bechosus be mardome chod, az in farhanghaye eslami/eslamit bar michizad

-- Otanes ، Mar 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)