تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقال فناوری اینترنتی به ایران آزاد شد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اجازه صدور فناوری‌های اینترنتی مثل خدمات ارسال پیامک و اشتراک عکس را به ایران صادر کرد.

آن‌طور که هفته‌نامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشته، این وزارتخانه علاوه بر ایران، مجوز انتقال خدمات ویژه اینترنتی به سودان و کوبا را هم صادر کرده است.


AFP

به این ترتیب، شرکت‌های ارائه‌دهنده این نوع خدمات مثل یاهو و گوگل، با وجود تحریم‌های واشینگتن علیه ایران می‌توانند به صورت آزادانه، نرم‌افزارهای خدماتی خود را به این کشور صادر کنند.

این شرکت‌ها تا کنون به علت نگرانی از نقض تحریم‌های ایالات متحده، از این کار خودداری می‌کردند.

تغییر مقررات مربوط به تحریم‌ها از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا شامل نرم‌افزارهای ارتباطی می‌شود که استفاده از آنها برای کاربران اینترنتی رایگان است.

واشینگتن، ایران، کوبا و سودان را به عنوان «جوامع بسته» معرفی می کند که حکومت‌هایشان اجازه دسترسی آزادانه به اطلاعات به شهروندان را نمی‌دهند.

به این ترتیب، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی مثل یاهوو گوگل، با وجود تحریم‌های واشینگتن علیه ایران می‌توانند به صورت آزادانه، نرم‌افزارهای خود را به این کشور صادر کنند

وزارت خارجه و سنای آمریکا پیش از این برای کمک به گردش آزاد اطلاعات در این کشورها چنین پیشنهادی را مطرح کرده بودند.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و ممانعت از فعالیت رسانه‌های خارجی در این کشور، شهروندان ایرانی با استفاده از توییتر، فیس‌بوک، ای‌میل و پیامک، اخبار ایران را به خارج از این کشور انتقال دادند.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک، یکی از محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی در میان کاربران ایرانی به شمار می‌رود که در حال حاضر از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، مسدود شده است.

دولت آمریکا خرداد ماه سال جاری شمسی نیز از شبکه اینترنتی توییتر خواسته بود به علت انعکاس صدای ناراضیان ایران، برنامه معاینه فنی شبکه خود و قطع موقت آن را عقب بیندازد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

thank you
anything helps.
go google

-- بدون نام ، Mar 9, 2010

نویسنده: یک بیننده از ایران
امریکا باید فورا ظرف دو هفته اینده میلیون ها کامپیوتر ارزان قیمیت با سرعت بالا وارد ایران کند از طریق افعانستان و پاکستان و عراق باید جوانان ایرانی مجهز به کامپیوتر حتی مجانی در ایران باشند وظیفه فوری امریکا صادرات فوری فوری کامپیوتر به ایران است حتی اگر شده است چند میلیون دلار هزینه کند باید کامپیوتر مجانی به ما جوانان در ایران برساند تا مردم ایران به ازادی برسند خیلی از ایرانی ها نمی توانند کامپیوتر بخرند چون گران است



-- کامپیوتر مجانی به جوانان ایرانی بدهید ، Mar 9, 2010

و امریکا این کامپیوترهای مجانی را میتواند از هواپیما ی جایی مانند کویر لوت بینداد پایین.

دلخوش

-- بدون نام ، Mar 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)